Kirjoittaja Aihe: MG Nevada - EFI-valo palaa....  (Luettu 4706 kertaa)

wimme

MG Nevada - EFI-valo palaa....
« : Syyskuu 02, 2010, 21:11:02 ip »
Mä ajan vuoden 2008 Moto Guzzi Nevadalla, vain 8000 km mittarissa. Ja niiiiin paljon ongelmia takana...

Onko kellään neuvoja Nevadojen ongelmatiikkaan? Nyt EFI-valo palaa, ja syyksi arvellaan:
- lambda-anturin rikkoontumista
- bensan  paineensäätimen rikkoontumista

Syynä on myös se, että juuri vaihdetut tulpat on aivan karstoittuneet parin ajon jälkeen. Ja mopo oli juuri korjattavana, kun siitä jo TOISEN kerran meni tankin sisällä oleva bensaletku rikki (edellisen kerran vaihdettiin vuosi sitten, kun kesken ajon kuristin irtosi).

Kuinka kauan noiden pitäis kestää?? Mitä korjaukset maksaa - takuu nääs on just puoli vuotta sit mennyt umpeen??? Autopuolella lambda-anturit kestää vähintään 130 000 km.

Terv. ja neuvoja odotellen,
- Vastoinkäymisten kuningatar

gotler

Vs: MG Nevada - EFI-valo palaa....
« Vastaus #1 : Syyskuu 02, 2010, 21:42:45 ip »
No onpas surkeeta. Itse kyllä kysyisin maahantuojalta ihan ensimmäiseksi hinta-arviota. Kai tuollaisten osien pitäisi aikas paljon pidempään kestää. Tähän viitaten on erilaisia kuluttajan turvaa lisääviä lakeja, esim. tuotevastuulaki. Eli voi olla, että maahantuoja on halukas tekemään ainakin kompromissiratkaisun korjauksesta. Autopuolelta tiedän tapauksia, joissa kulut (osat&työ) on laitettu puoliksi. Onko pyörä Piikkiön kautta tuotu maahan, oletko ensimmäinen omistaja? Äläkä nyt tuollaisista vielä lannistu..

TunturiTT

« Vastaus #2 : Syyskuu 02, 2010, 21:55:58 ip »
Tuohan tuoksahtaa juuri lambdan rikkoutumiselta, jos tulpat on nokeentuneet voimakkaasti. Myös polttoainetta pitäisi kuluman reilusti normaalia enemmän? Lambda vaihtoon ja kokeilee. Takuuseenhan tuo menee, ei kukaan yrittämällä lambdaa saa rikki. Valmistusvika.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

wimme

« Vastaus #3 : Syyskuu 03, 2010, 17:37:49 ip »
Kiitos kannustuksesta! Flunssa estänyt nyt testaamasta tuota bensan kulutusta, mut jahka tässä taas tervehdyn, se täytyy testata. Oli aikomuskin.

Olen Nevadan eka omistaja ja ostin mopon suoraan Piikkiöstä. Täytyy ottaa sinne yhteyttä...

wimme

« Vastaus #4 : Syyskuu 13, 2010, 21:06:29 ip »
Tuli mutka matkaan, kun bensantestausajossa (35 km ajettu) paku päätti pakittaakin liikennevaloissa mun päälle ja tuli sitten aika paljon kolarikolhuja mopoon. Onneks itse ehdin taas hypätä pois alta enkä saanut kuin mustelman käteen.  >:(

Mutta hurraa Piikkiö ja Moto Italia - EFI-valo-ongelma korjataan samalla kuin kolarivammatkin ja maahantuojan laskuun (korjaajan ketkuiluista huolimatta)!  :D :D :D

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #5 : Syyskuu 14, 2010, 06:52:51 ap »
Onnittelut kolarista selviämisestä! :)
Harmittelut pyörän puolesta!  :(
Ei niin paljon pahaa etteikö jotakin hyvääkin.  8)
T. Kimmo

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TunturiTT

« Vastaus #6 : Syyskuu 14, 2010, 10:40:51 ap »
Mikähän noita pakettiautoja oikein Guzzissa kiinnostaa? Itsellekin muutama vuosi tarjosi takaluukkua kuin kiimainen koira. Kiipesi etupyörälle liikennevaloissa.. Itse lasekuduin telemarkilla pyörän viereen.
Hyvä ettei käynyt huonommin!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ekku

« Vastaus #7 : Syyskuu 14, 2010, 18:32:27 ip »
Mikähän noita pakettiautoja oikein Guzzissa kiinnostaa?

Jospa ne pakettiautot olettaa automaattisesti Guzzin nähdessään, että tokihan tuo kyytiin tulee ihan niinku ne edellisetkin...  :D