Kirjoittaja Aihe: Californian hankinta  (Luettu 10581 kertaa)

profiili

  • Viestejä: 15
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #15 : Syyskuu 13, 2010, 16:34:19 ip »
Moi taas

Jotenkin tuo Special tuntui myöskin suht laiskalta vaikkei Calit ilmeisesti mitään raketteja olekaan. Edellisen koeajon muistikuva tuntui jotenkin reippaamalta.
Muistanko väärin ken tietää.
Vertailukohtaa pitää kyllä saada ettei iske käsiänsä vikaan.

Marko

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #16 : Syyskuu 13, 2010, 16:45:19 ip »
Mittarit eivät ole alkuperäiset. Miksi ne on vaihdettu?


Oliskohan sen takia, kun esimerkiksi ne alkuperäiset kierroslukumittarit ei noissa ole kovin kestäviä?

Äkkiseltään näyttäisi kovasta samanlaisilta mittareilta, kuin mitä Moto Spezial on Saksassa myynyt, mutta eipä noista mitään varmaa voi sanoa.

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #17 : Syyskuu 13, 2010, 19:24:05 ip »
Heh, oikeassa olet tuon hinnan suhteen. On myöskin kysymys tyyliasioista. Matkaenska olisi se tavoitteena oleva mutta kun ovat vielä niin hinnoissaan nuo tuoreemmat kohtuullisesti ajetut GS:t.


tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #18 : Syyskuu 13, 2010, 19:27:34 ip »
Asian vierestä, mutta tuohon ylläolevaan. Olin itse vähän samassa tilanteessa vuosi sitten. 10v. Bemaristina hain GS:ää ( ns. muka järkipyörä ? ;-))), mutta ei löytynyt ja matkaenska oli se tavoite. Törmäsin Guzzin Quotaan -99 josta en aiemmin ollut kuullutkaan ja ihastuin heti ( fiilispohjalta ja italiaano ??). Nyt vuosi yhdessäoloa ja hienoja reissuja varsinkin hiekkateitä jne. Toiminut hienosti varsinkin TPS-säädön jälkeen syö ruista vähemmän. Vähän rakennellut lisätilpehöörejä jne. matka jatkuu. Näitä vaan ei ole oikein kaupan??

T.Quotamiäs

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #19 : Syyskuu 13, 2010, 20:55:21 ip »
Dementia...
Nuohan on tietenkin vaihdettu juuri sen vuoksi, että ne orggismittarit eivät kestäneet siihen aikaan sitä tärinää. Olihan tästä joskus puhetta Piikkiössä, en vain sitä muistanut...
Ja ovat juuri niitä Moto Spezialín mittareita.

Cali ei tietenkään ole mikään raketti, ei tekniikaltaan eikä suorituskyvyltään. Eikä kaiketi sellaiseksi ole tarkoitettukaan. Mutta ei sillä nyt jalkoihin jää. Vähän niitä autoja on, jotka kiihtyvät samaan aikaan.
Ja vaikuttaahan asiaan myös se, minkälaisissa "säädöissä" kone on. Ts. onko kaasarit puhtaat, synkassa ja toimivat oikein yms. En tähän osaa neuvoa, en ole koskaan perehtynyt kaasareihin. Siihen on omat osaajat...



Kaijus

  • Viestejä: 805
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #20 : Syyskuu 14, 2010, 21:35:04 ip »
Jotain outoa tuossa pyörässä saattaa olla. Mielestäni tankki on vanhemmasta (1997 tai ennen) mallista. -98 kun Special ja EV tulivat, upottivat sen korkin tankin yläpinnan tasalle. En ole ainakaan ennen nähnyt kuvaa Specialista tuolla tankilla.. eihän se kuitenkaan tarkoita, etteikö tuollaistakin Mandellossa olisi silloin voitu tehdä.

Kaijus

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #21 : Syyskuu 14, 2010, 22:29:48 ip »
Olenko ainoa, jota häiritsee -98 Cali, jossa on kaasarit? Eikö ne kaikki tuon ikäiset olekaan ruiskulla?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kaijus

  • Viestejä: 805
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #22 : Syyskuu 14, 2010, 22:50:17 ip »
No niin, olisi pitänyt lukea ketjua vähän kauempaa. Siellähän on maininta tankin vaihdosta suurempaan - eli näköjään vanhemman  kaasarimallin tankkiin. TunturiTT:lle kävi varmaan samoin - tuo ruiskun vaihto on kerrottu heti ketjun alkupäässä (itse en ymmärrä miksi se on tehty, mutta ei mun varmaan tarviikkaan ..)

Kaijus

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #23 : Syyskuu 15, 2010, 11:41:04 ap »
Luin kyllä, että vaihdettu, mutta miksi ihmeessä?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

profiili

  • Viestejä: 15
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #24 : Syyskuu 15, 2010, 11:48:33 ap »
Moro!

Sitähän minäkin ihmettelin meinaan ruiskun poistoa ja sen takia kyselinkin jossain viestissä onko Guzzin ruisku jotenkin erityisen huono??
Itse en vaihtaisi ruiskua pois jos se vaan toimii kun on niin pal huolettomampi verraten kaasareihin. Siis nimenomaan jos toimii kunnolla ja miksei toimisi??

Tietty jotain nykimis ongelmia ainakin joissain viesteissä olen ollut huomaavinani johtuen seoksen laihuudesta, mene ja tiedä??

Marko

Kaijus

  • Viestejä: 805
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #25 : Syyskuu 15, 2010, 20:46:41 ip »
Tekniikasta en mitään ymmärrä ja sen vuoksi luotankin aina parhaaseen (guzzi jo 25 vuotta :) Itselläni ruiskucali ( FFi)pelasi moitteetta 7 kesää ja syksyä jo vuodesta 1990 ja sen jälkeen -97 1100i Cali on kuljettanut perhettä ilman ongelmia. Kertaakaan ei ole polttoainesystemeissä ollut ongelmia (paitsi hapertuneet letkut piti kerran vaihtaa ).

Kaijus
 

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #26 : Syyskuu 16, 2010, 17:15:07 ip »
  Banzai!

Aikoinaan rallissa samaan aikaan,kesänä heti muutosten jälkeen. Kaverini Wescun kanssa haasteltiin aiheesta. Käsittääkseni toinen veljesten pyöristä,joihin heti uutena tarkoituksella Saksassa merkkipajalla laitettu isolla rahalla muutoskitti. Syynä omistajien mukaan oli ruisku+5,5L/100.km+19.L tank.-->kaasari+4,5L/100.km+23.L. Eli haettu pidempiä tankkausvälejä ja lievää erikoisuutta. Muutostyön jälki näytti aikoinaan vimpan päälle tehdyltä. Säädöissään oletettavasti ihan yhtä toimiva/hyvä kuin mikä muu tahansa Cali. Erikoinen ainakin.

    T.Isä-Masa

profiili

  • Viestejä: 15
Vs: Californian hankinta
« Vastaus #27 : Syyskuu 17, 2010, 08:21:22 ap »
Moi

No selvisihän sekin mysteeri ihan ymmärrettävästi. :)