Kirjoittaja Aihe: Joutsenlammella hankittu Griso kotona  (Luettu 3308 kertaa)

aj@

  • Viestejä: 360
Joutsenlammella hankittu Griso kotona
« : Heinäkuu 15, 2010, 18:35:45 ip »
Nuo meetingit ovat varmasti mukavia tapaamisia, mutta minulle se aiheutti lähinnä päänsärkyä ja rahanmenoa. Tänään kurvasin 8 V:n kotiin ja olihan siinä ajelemista.
Tosimies ei tietenkään koeajele mitään, samanlaisiahan ne ovat. Nyt voin kertoa, etteivät ole. Ducati oli keijukainen, levoton vähänkin kovempaa ajettaessa, siis ilmiselvä femiini. Tässähän on se kuuluisa kardaani ja se nyt ei käyttäydy kuten ketjupeli. Ducatin tärinä on suhteellisen pientä tähän verrattuna ja olo oli vähintäänkin maskuliininen. Kotona säädin pikku kätösilleni kahvat sopiviin asentoihin ja homma jäi puolitiehen sateen takia, sen saman, joka oli ollut kanssani jo Piikkiöstä. Pitänee illemmalla tutustua polkimien säätöihin. Satula tuntui oudolta yhdistettynä vanhalle turhan nojaavalla ajoasennolla, no ehkäpä se 180:n jälkeen on vähemmän rasittava. Enpä kokeile ainakaan nyt. Kysymys kuuluukin, onko jollain vinkejä raisereista tai korkeammasta ohjaustangosta yleensä? Riittävätkö letkut ja vaijerit moiseen? Vaikkapa jokunen nettiosoitekin olisi paikallaan. Kyllä ne sitten Piikkiössä paikalleen laittavat, tässä vaiheessa en oikein halua harjoitella empiiristä tutkimusta. Muuten olen sitä mieltä, että sitä saa, mitä tilaa.

themetus

  • Vieras
Vs: Joutsenlammella hankittu Griso kotona
« Vastaus #1 : Heinäkuu 15, 2010, 20:35:04 ip »
Varmaan aika monet "universaalit" riserit toimii myös Grisossa. Luulisi että piuhat riittää hyvin (ainakin minusta niissä on varaa). Täältä löytyy ihan oma setti Grisolle:

http://www.streetfightersinc.com/Moto-Guzzi-Handle-Bar-Kit.htm

Miltäs maistui ensimmäiset kilometrit? Oliko ostos hyvä ;)

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Joutsenlammella hankittu Griso kotona
« Vastaus #2 : Heinäkuu 15, 2010, 21:42:40 ip »
Ostoksen hyvyydestä en vielä tiedä, mutta olihan tuo eka reissu sateessa ihan mielenkiintoinen. Vehje on pyynnöstäni hivenen madallettu ja taisi olla tuo "järkeilyni" enemmän tai vähemmän perseestä. Itse asiassa kun sen etupään nostaa ylemmäs, tulee tanko väkisinkin lähemmäs ja kyllä pitää ollla hienot systeemit ennenkuin tuota muotoilua lähden sorkkimaan. Takajousen muttereita pitänee myös nostaa ylemmäs ja hoitaa vaimennus tarkemmmin napsutellen. Toisenlainen ohjaustanko voisi taas olla se oikea vaihtoehto. Enpä tiedä, kun en ole insinööri, vaan puutarhuri. On tässä vanhalla miettimistä. Kaikenlaiset neuvot ja vinkit ovat aina tervetulleita. Koettakaa kestää.



FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Joutsenlammella hankittu Griso kotona
« Vastaus #3 : Heinäkuu 16, 2010, 08:03:12 ap »
Onnittelut uudesta pyörästä!

Ennen muutoksia kannattaa tunnustella mitähän se italialainen insinööri on saanut aikaan.

Keulan korkeus ohjearvoon, jousitus ohjekirjan antamiin perussäätöihin ja kilometrejä riittävästi alle, niin alat päästä uutukaisen kanssa sinuksi.

Lukaisehan tuo: http://www.ohlins.com/Checkpoint-Ohlins/Setting-Up-Your-Bike/Underrubrik_1/.
Huomioi, että jo muutamankin millin muutokset keulan korkeuteen vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin, joten kannattaa edetä maltillisesti.

T,
Jukka








jAgo

  • Viestejä: 186
Vs: Joutsenlammella hankittu Griso kotona
« Vastaus #4 : Heinäkuu 16, 2010, 09:12:59 ap »
Ciao!

Tervetuloa Griso porukaan uuden pyörän myötä !

Kun kerran netin käyttö sujuu, niin ohessa muutama Griso- linkki sadepäivien varalle.

Noista löytyy keskustelut mm. eri ohjaustangoista, plekseista, pakoputkista, laukkuvalikoimista yms. varusteista
samoin kuin huoltomanuaalit ja mittariston vikakoodien selvitykset.( jos niitä nyt tarvii joskus tulkita)

Itse neuvoisin ajelemaan muutamia kertoja vakiosäädöillä, koska joka pyörällä on oman kehon eri "lihakset" käytössä ja keho
tottuu kun sille muutaman kerran niitä toistaa ja ajoasento piirtyy lihasmuistiin.

Samoin jousitusten säädöille löytyy esimerkkejä kuten eri renkaiden toimivuuksista.

Oman kanssa olen pärjännyt teillä ja radalla ihan tehtaan vakio tangolla sekä jousituksen vakiosäädöillä.

http://forum.guzzitech.com/forum.html

http://www.guzzigriso.it/forum/

Jos ei kaikkea tekstiä ymmärrä niin kuvathan kertoo enemmän kuin tuhat italialaista sanaa.

Muista että Guzzilla on aina "sielu" niin sen kanssa pärjää paremmin  ;)


t: jAgo

Scuderia 59 Blue Wings Moto Guzzi