Juuri näin se oli. Tiedustelutieto ei ollut luotettavaa, koska tiedustelun kohde tunnisti moottorin pauhun jo peninkulmien takaa, ja ennätti varautua mahdolliseen tiedusteluun.. 
Jouko
Luotettavan lentomoottorin tekeminen ei ole helppoa. Sen huomaa kun tarkastelee tarjolla olevaa valikoimaa. Ei niitä montaa ole ja mukaan päässeetkin ovat käyneet pitkän, vuosien mittaisen, kehitys prosessin.
Mitä moottorin pauhuun tulee, joskus kotipuoleen mennessäni kuulin kommentin että, ei oikein tiedä tuleeko sieltä tietä pitkin Guzzi vai ovatko uttilaiset tulossa Mi 8:lla puidenlatvoja pitkin kylään. 
Toisaalta joskus voi jopa lähinnä äänellään myyvä harlei parkinson, Mistral-äänenvahvistimilla varustettu guzzi, 200km/ mateleva pikku-Cessna tai jopa "hiljainen" Hornet päästä yllättämään, jos/kun olosuhteet ovat otolliset, ja äänilähteen ja havainnoitsijan välissä vaikka sopiva inversiokerros. MI-8 lienee poikkeus, joka vahvistaa säännön. Samoin kuin se pelkillä mistraaleilla 'viritetty' gutsi, jossa kaasun kääntäminen nelinkertaistaa äänen, mutta vauhti pysyy ennallaan.
Jos se "moottorin pauhu" olisi ollut se ratkaiseva tekijä lentolaitteen kehittelyssä, ei koko lentokonetta saati helikopteria olisi koskaan kehitelty loppuun asti ja nykyisiin muotoihinsa. Sotilaskoneitakin on rakenneltu jo vuosidadan ajan, eikä edelleenkään äänenvaimennus ole se tärkein kriteeri. Onhan tuo Rotaxikin tehnyt kait jokusen rupelinpyörittäjän jo paljon ennen (kaksipyöräisen) renkaanpyörittäjien mootoreihin sekaantumista.
Noinkohan muuten kukaan ei ole hoksannut käyttää tuota Mandellon pyöritintä venemoottorina? Siinähän se voisi olla selvästi soppelimpi valinta kuin keveyttä, voimaa ja kierroksia vaativassa rupelinpyörityksessä. Kait.