Kirjoittaja Aihe: Muunnelma aiheesta...  (Luettu 9279 kertaa)

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Muunnelma aiheesta...
« : Heinäkuu 13, 2010, 20:32:27 ip »
Jos Moto Guzzi rakentaisi lentokoneen, lentäisitkö sinä sillä?

[ylläpito on poistanut liitteen]
Sohc van Helmi.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2010, 21:35:18 ip »
Jaa mikä ettei...

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #2 : Heinäkuu 13, 2010, 21:46:22 ip »
En tiiä että onko tuolla tekniikalla koskaan lennetty, mutta Guzzi museossa on lentokonetekniikkaakin esillä. Kuulostaisi ainakin paremmalta kuin tavan cesna.

http://airheadpilot.smugmug.com/photos/289400509_oGAL6-M.jpg

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #3 : Heinäkuu 13, 2010, 22:58:33 ip »
Guzzilla tekninen vika on jättänyt välille vain yhden kerran - toistaiseksi...

Eiköhän tähtimoottorin slicelläkin ilmojen teilläkin pärjäisi - mikäli moinen harrastus kiinnostaisi  :D

T,
Jukka

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #4 : Heinäkuu 14, 2010, 16:43:01 ip »
Kertoivat että, tällä Bleriot replicalla on lennetty noin yksi tunti ja 24 nousua ja laskua.
Guzzin pannu valikoitui moottoriksi koska alkuperäistä Anzanin vastaavaa ei enää ollut saatavilla. Taitaa vaatimaton suoritus johtua muustakin kuin voimanlähteestä mikä lienee hieman ylitehokas tällaiseen lentolaitteeseen.
Sohc van Helmi.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #5 : Heinäkuu 14, 2010, 18:40:44 ip »
-joo, tästä tuli joskus dokumentti ja siinä lentäjä epäili koneen voimakkaan kampeamisen johtuneen (alkeellisten ohjainlaitteden lisäksi) liian voimakkaasta moottorista!   Guzzin teho taisi olla kolme/neljäkertaa suurempi kuin anzanin.


Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #6 : Heinäkuu 15, 2010, 21:08:27 ip »
Joskus oli Guzzitechin foorumilla juttua jostain miehittämättömistä lentokoneista, jotka käyttävät pikkulohko-Guzzin moottoria.

Joku oli saanut käsiinsä sellaisa koneenosia, jotka eivät vaikuttaneet ihan samanlaisilta kuin vaikio-osat ja ihmetteli mistä ne oli oikein kotoisin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #7 : Heinäkuu 15, 2010, 21:41:11 ip »
Veikkaampa, että moisessa lentomoottorissa on loivempi nokka ja matalampi maljaiset männät. Eli ruttua enemmän ja nokassa vähemmän asteita. Kohtuu tasakierroskoneita nuo lentomotit.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #8 : Heinäkuu 16, 2010, 11:46:01 ap »
Guzzin pikkulohkosta kehitetty kone on tosiaan vauhdittanut jotakin miehittämätöntä sotilaskonetta, en muista oliko kyseessä maalilennokki vai tiedustelukone. Puhe taisi olla, että ainakin israelilaiset olisivat sitä käyttäneet. Tuohon myyllyyn perustuvan voimanlähteen piti tulla malliin nimeltä Ippogrifo, josta ei sitten loppuviimein taidettu tehdä yhtä protoa enempää. Vaikka se taisi esiintyä ihan virallisissa katalogeissakin.

Kertoman mukaan tuon koneen yläkerta eroaa huomattavasti perus-pikkulohkosta. Esimerkiksi palotilat eivät ole männissä, vaan kannet ovat konventionaaliset. Sen taas pitäisi parantaa irti saatavaa tehoa (ja viritysmahdollisuuksia). Tuon koneen kannet ja männät tuntuvat maailmalla olevan oikea pikkulohkouskovaisten Graalin malja. Kellä sellaiset on, voi vapauttaa pikkulohkossa piilevät voimat...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #9 : Heinäkuu 16, 2010, 12:03:20 ip »
Jos se on Ippogrifon moottori, niin sehän on silloin V75 neliventtiilikone. En oikein usko, että lentomoottoriksi askaroitaisiin tuollaisesta aihiosta pannu. Jotta palotila kaksiventtiiliseen tehtäisiin kanteen, pitäisi koko kansi tehdä uusiksi. Samalla tietenkin männät, tosin niitähän saa muutenkin kohtuu halvalla omilla mitoilla. Kannet olisi kiva nähdä, samoin lentopikkulohkon nokka.
Ne Israelin UAV:t mitä olen työn puolesta nähnyt, eivät ole lentäneet Guzziperustaisilla moottoreilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #10 : Heinäkuu 30, 2010, 16:21:06 ip »

Museon seinällä pari viikkoa sitten oli tälläinen lentomoottori ?

Ja kait muutama on tehty

MR

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #11 : Heinäkuu 30, 2010, 18:39:54 ip »
OHHOH!! Kaikkee sitä näkee. Voisi jännättää ilmassa, jotta katkeaako venttiili vai ei.   :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #12 : Elokuu 02, 2010, 09:11:58 ap »
Guzzin moottoreista tiedustelulennokeissa luovuttiin luotettavuusongelmien vuoksi.  :'(
Emeritus-guzzisti

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #13 : Elokuu 02, 2010, 18:05:39 ip »
Guzzin moottoreista tiedustelulennokeissa luovuttiin luotettavuusongelmien vuoksi.  :'(
Juuri näin se oli. Tiedustelutieto ei ollut luotettavaa, koska tiedustelun kohde tunnisti moottorin pauhun jo peninkulmien takaa, ja ennätti varautua mahdolliseen tiedusteluun.. ;)

Jouko

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Muunnelma aiheesta...
« Vastaus #14 : Elokuu 02, 2010, 23:33:30 ip »
Guzzin moottoreista tiedustelulennokeissa luovuttiin luotettavuusongelmien vuoksi.  :'(
Juuri näin se oli. Tiedustelutieto ei ollut luotettavaa, koska tiedustelun kohde tunnisti moottorin pauhun jo peninkulmien takaa, ja ennätti varautua mahdolliseen tiedusteluun.. ;)

Jouko

Juu. Varsinkin jos lennokki tippui päähän.  ;D
Emeritus-guzzisti