Alkavat nuo tuommoiset tulpat olla sen hintaisia että niitä voisi koittaa käyttää pidempäänkin kun puhdistaa palotilan puoleiset osat hyvin. Ultraäänipesurilla se käy. Arvatkaas kellä sellainen on...
Jos ei ykköspyörään halua laittaa pestyjä käytettyjä kynttilöitä niin niitä voi hyödyntää kakkos-, kolmos- tai nelospyörässä. Jos vain lämpöarvo passaa. Sama pesuhomma koskee tavallisiakin tulppia jos on vaikka väärien (liian rikkaan) seoksien takia karstoittunut/nokeentunut ja siten kipinäntuottoteho heikentynyt.
Menestyksellä olen ajellut "käytetyillä" tulpilla. Erityisesti Centauro pyrkii välillä pimentämään tulppansa mutta pesu auttaa. Niin ja ruiskuprojektin alkusäätövaiheessa pimeni muovikassillinen uusia Bilteman halpis-tulppia mutta nekin toimivat pestyinä jälleen.
Kahta tulppaa ei kannata pestä mutta 10 - 20 kpl on jo sopiva määrä pestäväksi kerralla. (Pesu kestää n. puoli tuntia)
Yli 30000 km ajettua tavistulppaa ei ehkä kannata pestä mutta ruohonleikkureiden, perämoottoriden, ja muiden pienkoneiden kipinätappien pesu helpottaa käynnistystä ja vähentää kokonaiskustannuksia. Pienkoneilla kun ei useinkaan tule paljoa käyttötunteja mutta tapahtuu vanhalla bensalla käyttöä, ym harvoista käyttökerroista johtuvaa häiriötä.
Kesäloma alkaa ja poistun useaksi viikoksi taka-alalle malle, matkoille, ym seikkailuihin.
mm