Kirjoittaja Aihe: Ruoto kurkussa  (Luettu 3080 kertaa)

hartsa

  • Viestejä: 3
Ruoto kurkussa
« : Kesäkuu 01, 2010, 21:20:29 ip »
Asentelin Guzziin Mistral putket ja tehoalue n. 3000krs/min sai ruodon kurkkuunsa :P
Tiedustelujeni jälkeen puhumme pyörän ominaisuudesta emmekä ongelmasta.
Vältellessäni ko.tehoaluetta matka taittuu ilman rykimisiä ja moottorinkäynti on melkoisen jylhää. Liekkö tälle tehoaluelle muuta lääkettä kun kovemmat kierrokset ja enemmän bensaa kiduksiin?

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: Ruoto kurkussa
« Vastaus #1 : Kesäkuu 01, 2010, 23:26:08 ip »
Mulla on Rosso Mandellossa kaksi kuoppaa, 1800 ja 3200. Täytyy muistaa tuo 1800 kun tulee risteykseen moottorijarrulla, koska konee yskäsee aika totaalisti, 3200 kohdalla taas on semmonen hento rykiminen jota ei aina edes huomaa.

PC:llä niitä kuoppia saa kyllä täytettyä, mutta onko se lisähinnan väärti on asia erikseen. Meillähän on peräti kuusi vaihdetta mistä valita, kyllä sieltä aina löytyy sopiva välitys millä välttää ko. kuopan :D :D :D
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

John Doe

  • Viestejä: 15
Vs: Ruoto kurkussa
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2010, 03:00:52 ap »
Kokemuksen perusteella voin sanoa: on se

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Ruoto kurkussa
« Vastaus #3 : Kesäkuu 27, 2010, 11:26:11 ap »
Kokemuksen perusteella voin sanoa: on se


Oman Calin kohdalla on alkanut myös mietityttämään "kuoppien oikaisu".
Yli 3 t/rpm:n homma pulkassa mutta kaupunkinopueksilla kierrokset liikkuu usein välill 2-3 t/rpm.
Muutenkaan Guzzin kytkin ei ole mielestäni parhaasta päästä jonoajossa luistatteluun!

Veijo Saano kirjoitteli uusimmassa MOTO1:ssä Stelvion virittelystä.
Se juttu sai harkitsemaan ihan tosissaan vastaavaa operaatiota vanhaan Caliin.
Olisiko mm powercommanderista apuja em oireisiin?
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Ruoto kurkussa
« Vastaus #5 : Kesäkuu 27, 2010, 21:33:44 ip »
Asentelin Guzziin Mistral putket ja tehoalue n. 3000krs/min sai ruodon kurkkuunsa :P
Tiedustelujeni jälkeen puhumme pyörän ominaisuudesta emmekä ongelmasta.
Vältellessäni ko.tehoaluetta matka taittuu ilman rykimisiä ja moottorinkäynti on melkoisen jylhää. Liekkö tälle tehoaluelle muuta lääkettä kun kovemmat kierrokset ja enemmän bensaa kiduksiin?
No säätäähän se pitäisi, varmaankin. Jos koneen bensansyöttöä ei säädetä yhtään avarampien putkien vaihdon yhteydessä, niin pieleenhän se menee, ja siellä nk. saastekuopan luona voi mennä melkoisen laihalle, tapauksesta riippuen.

Eihän siinä pelkkien mökäpönttöjen hommaamisessa ilman säätötoimenpiteitä ole mitään järkeä. Gutsin ja Mistralien tapauksessakin metelin määrä vaan nousee kaasukahvaa vääntäessä, ei juuri muu. paitsi ehkä muiden tielläliikkujien myötähäpeä.

Itse en ainakaan viitsisi enkä pitemmän päälle varmaan tohtisikaan ajaa mökäpöntöillä ilman bensansyötön kompensointia. Power Commanderillakin homma hoituu, jos vaan säätäjä tietää mitä tekee. Eli kannattaisi hommata kommanderin lisäksi säätö- ja penkitysaikaa alan ammattilaiselta, eikä räpeltää minkään netistä löytyneiden höpöjuttujen kanssa. Silloin muuten lähtee ne ruodot vek koko kierrosalueelta, eikä pelkästään sieltä saastekuopasta, ja kyllä kulkee. Sen minkä kutsi nyt ylipäätään kulkee. Ainakin se olis yksi ihan toimiva ja järkevä ratkaisu, vaikka vähän maksaakin.