Asentelin Guzziin Mistral putket ja tehoalue n. 3000krs/min sai ruodon kurkkuunsa 
Tiedustelujeni jälkeen puhumme pyörän ominaisuudesta emmekä ongelmasta.
Vältellessäni ko.tehoaluetta matka taittuu ilman rykimisiä ja moottorinkäynti on melkoisen jylhää. Liekkö tälle tehoaluelle muuta lääkettä kun kovemmat kierrokset ja enemmän bensaa kiduksiin?
No säätäähän se pitäisi, varmaankin. Jos koneen bensansyöttöä ei säädetä yhtään avarampien putkien vaihdon yhteydessä, niin pieleenhän se menee, ja siellä nk. saastekuopan luona voi mennä melkoisen laihalle, tapauksesta riippuen.
Eihän siinä pelkkien mökäpönttöjen hommaamisessa ilman säätötoimenpiteitä ole mitään järkeä. Gutsin ja Mistralien tapauksessakin metelin määrä vaan nousee kaasukahvaa vääntäessä, ei juuri muu. paitsi ehkä muiden tielläliikkujien myötähäpeä.
Itse en ainakaan viitsisi enkä pitemmän päälle varmaan tohtisikaan ajaa mökäpöntöillä ilman bensansyötön kompensointia. Power Commanderillakin homma hoituu, jos vaan säätäjä tietää mitä tekee. Eli kannattaisi hommata kommanderin lisäksi säätö- ja penkitysaikaa alan ammattilaiselta, eikä räpeltää minkään netistä löytyneiden höpöjuttujen kanssa. Silloin muuten lähtee ne ruodot vek koko kierrosalueelta, eikä pelkästään sieltä saastekuopasta, ja kyllä kulkee. Sen minkä kutsi nyt ylipäätään kulkee. Ainakin se olis yksi ihan toimiva ja järkevä ratkaisu, vaikka vähän maksaakin.