Tänään oli vuorossa bentsiinisuodattimen vaihto, tankin pesu, uudet tulpat ja vapaavirtausilmansuodattimen pesu ja öljyäminen.
Vanhasta bentsiinisuodattimesta valui runsaasti sakkaista (ruoste) polttoainetta. Väri oli kauniin okra. Uusi suodatin paikalleen ja se keltainen letkunpätkä kiinni kunnon klemmareilla. Monimutkaisen ajattelumallin jälkeen olen sitä mieltä, että kyseinen muovilaatu ei kestä nykyistä polttoainetta vaan se pehmenee. Varsinkin jos polttoaine pääsee auringossa lämpiämään. Aivan lötköä kamaa. Pesun ja kylmässä vedessä huuhtelun jälkeen muovi oli taas jämäkkää.
Suodatin on nyt kiinni kahdella nippusiteellä ja puristusliittimet siis korvattu perinteisillä klemmareilla. Saammepa nähdä kestääkö.
Kun pumppu-suodatinpaketin laittaa takaisin tankkiin, niin kannattaa huomioida klemmarin kiristysruuvin asento pumpun päässä, ruuvi pitää kääntää mahdollisimman vasempaan reunaan (katsottuna pumpun yläpuolelta) muuten paketti ei sisään mene. Nippusiteen lukko pitää olla suodattimen ja pumpun välissä niin, että lukkoa voi painaa hieman sisäänpäin jos kanittaa.