Kirjoittaja Aihe: Vähällä menee...  (Luettu 22493 kertaa)

Da Bomba Franconi

  • Viestejä: 120
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #30 : Kesäkuu 15, 2010, 01:18:47 ap »
Se kulkee lujaa, vie vähemmän bensaa ja sitä täytyy huoltaa harvemmin.  ;D

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #31 : Kesäkuu 15, 2010, 04:12:25 ap »
Uusia bemareita ja gutseja en ole mitannut, joten virheet voi olla pienentyneet mahdollisesti.
Kesäisin ter. motoesa ???

Niin, minun bemarinihan on siis vanha tuohon vertailupyörääsi verrattuna, kun se on 2005-mallinen. Tyyppi on K1200S.

Tällä hetkellä mittarivirhe on gps:n mukaan n. 1km/h. Takarengas on alkuperäisestä poikkeava eli 190/55/17, kun alkuperäinen on 50-sarjalainen. Poliisinkin todistus nopeudesta löytyy, mutta matkamittaria en siinä kerinnyt vilkaista.

Kulutus ei sinänsä ole mikään pieni vaan noin 5.5 - 6litraa sadalle suomen nopeuksissa ja Saksassa keskimäärin sama, vaikka käytetty matkanopeus olisikin välillä 180-240 matkatavaroiden kanssa. Tämä isompien nopeuksien kulutus on suhteessa pieni, vaikka suomalaisilla matkanopeuksilla pyörä ei ole kovin vähäruokainen.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #32 : Kesäkuu 19, 2010, 13:28:58 ip »

V11:ssa on nyt Sigman MC8 -trippimittari. 100kmh todellisella nopeudella Guzzin mittari näyttää 108kmh. Muistaakseni uutena olisi näyttänyt
103kmh. Tämä tarkoittaa sitä, että on mittarivirheen takia tullut oltua tien tukkeena ties kuinka kauan. Eri rengas ei selitä noin suurta muutosta.
Olisiko mittarineulan palautusjousi kuoleentunut vuosien saatossa?
Ducatiin tulee sama viritys. Veikkaan, että virhe on n. tuplat verrattuna Guzziin.


repa

  • Viestejä: 29
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #33 : Kesäkuu 19, 2010, 20:18:01 ip »
Oltiin kaverin kanssa euroopan keikalla, hänellä v11sport, se vei noin litran enemmän kun gesu, joka kulutti kuuden litran kahta puolen. Ei tuo kulutus mitään, mutta kun takapyörän laakereita jouduttiin vaihtamaan Puolassa, taas kerran, taitaa olla kolmas laakeri nyt paikallaan. Onhan sillä kyllä ajettukin, 30tkm...

Repa
LeMans 1000
Vain 19 vuotta guzzilla.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #34 : Kesäkuu 19, 2010, 23:35:41 ip »
-ja saa vaihtaa jatkossakin jollei korjaa navan välissä olevaa holkkia oikean mittaiseksi: on liian lyhyt l. akselin kiristys pakottaa laakerin sisäkehän kapeammaksi.

Ps. Etupyörän holkki taas on liian pitkä eli keskimäärin Luigi on tehnyt niistä oikean mittaiset ;)

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #35 : Kesäkuu 20, 2010, 16:51:48 ip »


Ducatiin tulee sama viritys. Veikkaan, että virhe on n. tuplat verrattuna Guzziin.

Ei ollut ihan tuplat. Ducatin mittari näyttää 112kmh kun Sigma näyttää 100kmh.



TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #36 : Kesäkuu 20, 2010, 17:44:30 ip »
Käväisin vähän ajelemassa. Calistin vie rauhallisessa matka-ajossa näköjään 5,2l / 100km.

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #37 : Kesäkuu 20, 2010, 19:33:05 ip »
Käväisin vähän ajelemassa. Calistin vie rauhallisessa matka-ajossa näköjään 5,2l / 100km.

Oliko se Eversti Timon kalistin parkissa tien sivussa Kosken ja Someron välillä sunnuntaina. Kuski vissiin kastelemassa  puolukan varpuja lähistöllä.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Jopa toki!
« Vastaus #38 : Kesäkuu 20, 2010, 20:21:14 ip »
Siinähän minä pienen peltotien kohdalla...alavesihanaa raottamassa.  ::)

Aikaisemmin päivällä Turuuuss Auranrannalla oli yksi Jackal ja ohi mennä hyrisi parkista lähtenyt Breva. Kyllä tämänpäiväisellä ilmalla kelpasi ajella.
Ja tuli matkalla pari muutakin Guzzia vastaan.

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #39 : Kesäkuu 21, 2010, 19:16:08 ip »
Kyllä Griso 1100 on yllättänyt meikäläisen kohtuullisella kulutuksellaan, varsinkin reilun 5000 km Italianreissun jälkeen. Liekö karstat palaneet koneesta. Reissussa pienimmillään jopa 4,5l/100km, eikä ajeluni tosiaankaan ole mitään pisaralla pisimmälle touhua. Reissun keskikulutus lienee kuitenkin lähempänä 5,5l/100 km, kaikkine rääkkäyksineenkin.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #40 : Heinäkuu 08, 2010, 17:18:38 ip »
5,1 L/100km tuo sportin keskikulutus on näköjään jämähtäny. Matkaa on taitettu 11tkm. Suurin kulutus on ollu 6,1 ja pienin 4,4.
Tuntuu nakuttelevan 95 bensalla pitkällä vaihteella vedätellessä. 98:lla en oo tuota niinkään huomannu. No, onhan tuossa nuota vaihteita käytettäväksi.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #41 : Heinäkuu 08, 2010, 19:44:19 ip »
Oletkin jo kerennyt sisäänajaa 4v Sportin ;).
Käytä pyörä Makella kartan optimoinnissa-- lisää ruutia ja pottoineen kulutuskin todennäköisesti vähenee paremman hyötysuhteen myötä...

T,
Jukka


motoesa

  • Vieras
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #42 : Heinäkuu 11, 2010, 11:45:06 ap »
Norge yllätti kulutuksella taas, kaksi päällä, tavaraa laukut täynnä, paljon kaupunkiajoa, ja maantiellä ohituksia ja nopeutta paikotellen n.150-170. Keskikulutus 5,5, mutta mitattu ainoastaa gps/huoltamon mittareilla (oktaani oli 98). Tosi mukava pyörä ajaa, nyt kun oikein rupee pääsee tuntumaan. :D :D

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #43 : Heinäkuu 12, 2010, 10:32:32 ap »
Nyt kun olen päässyt ns vauhtiin, on tullut mitatuksi kulutuslukemia.
Keskimäärin on California T3 850 -82, digitaalisella moottorinohjauksella varustettuna, nauttinut sadalle kilometrille 5,25 litraa 95E-polttoainetta joka muodostuu suraavasti 95% bensiiniä, loput etanolia. Oletettavasti veisi vielä vähemmän jos käyttäisi Shellin 99 plussaa. Taloudellisessa mielessä tuskin kannattavaa.

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vähällä menee...
« Vastaus #44 : Heinäkuu 12, 2010, 11:16:24 ap »
Tästä aiheestatuleekin mieleeni eräs seikka;
Kävin viime viikon tiistaina rankaisemassa omaa laitosta radalla. Kemorassa kurittaessa, huomasin akuutin sopan puutteen. Sen lisäksi, että kaasarit olivat yllättäen aivan tukossa, nousi pintaan toinenkin ongelma-> Ei saa riittävästi soppaa! Nimittäin pääsuoraa paahtaessa, torvi sepposen levällään, imaisi suoran päässä kaasuttimet tyhjäksi ja odotutti jonkin aikaa ennen kuin lientä taasen oli tarpeeksi tarjolla. Eli hana ei yksinkertaisesti virtaa riittävästi kovemmassa kurituksessa.
Tästä kirposikin mieleen ajatus polttoainepumpun asentamisesta. Tankissa on iso ja pieni lähtö pohjassa, hana on siinä isossa. Jos siis askaroisi pumpun hanan lähdöstä, siitä letku t-haaraan, joista kaasareille. Mehumaijoilta sitten hoitaisi t-haaroilla paluun tankin pieneen lähtöön ( tähän olisi vissiin asennettava takaiskuventiili, niin ei jäisi virrat pois -asennossa putki auki kaasuttimille). Virrat päälle-> rele ohjaamaan pumppua. Toimisi eikös. Mutta millaista painetta neulaventtiilit pitävät takanaan? 0,1 bar? Vai pitääkö pumpun paineen olla vielä vähemmän?
Hyvä pyörä, parempi mieli.