Kirjoittaja Aihe: Työkaluterästä  (Luettu 2441 kertaa)

FOT

  • Viestejä: 662
Työkaluterästä
« : Toukokuu 13, 2010, 20:25:21 ip »
Ilman hyvää terästä ei tule toimeen - tässä tapauksessa olisi.
Ilmeisesti lingosta kontaktissa irronnut 10x1 mm tesäspiikki lähes uudesta takarenkaasta läpi >:(
Jkl:n keikka ennen Italoa :(  - Elämä on :)

T,
Jukka

Ps. Ei koskaan tubelespaikkaa pyörään!!!

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Tubeless
« Vastaus #1 : Toukokuu 13, 2010, 20:51:30 ip »
Minulla on mukana tubeless-paikkavehkeet - aina. Kokemuksen syvä voima...
Miksi ei tubelesspaikkaa saisi käyttää?
Edellinen takarengas tuli sillä paikatuksia ja kesti hyvin renkaan eliniän loppuun asti.

Siis miksi ei saisi?

Reima

  • Vieras
Vs: Työkaluterästä
« Vastaus #2 : Toukokuu 13, 2010, 21:16:16 ip »
Männä viikolla Bembölessä keskusteltiin kahvikupin ääressä Guzzi-kolleegan kanssa renkaan paikka-aineista - kaverilla oli kokemusta vähän vastaavasti kuin Timolla.

Kohdalle ei ole - vielä - rengasvahinkoa sattunut, mutta olisi tarkoitus hankkia, joten millainen mönjäpurkki sitä kannattaa sivulaukkuun kaiken varalle laittaa tubelessin pikapaikkaukseen  ??? Vai soittaako sitä vaan hinurin... ???

- Reima -

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Paikkasarja
« Vastaus #3 : Toukokuu 13, 2010, 22:38:02 ip »
Sivulaukussa on paikkasarja - ostin muistaakseni Motonetista. Sen lisänä on venttiili-painepullosarja, sekin Motonetistä. Myös Storm ja Bike World ovat noita koukussa pitäneet.
Paikkasarjassa on raspi, jolla reikä raspataan puhtaaksi ja pyöreäksi, ja kolme paikkanarua. Paikkanarut ovat käyttövalmiita, niissä on jotain "töhnää", tiedä sitten mitä. Ja kolmantena tavarana on "virkkuukoukku", jolla tuo paikkanaru työnnetään reikään. Sitä narua on jätettävä 10-15mm renkaan ulkopuolelle ja se ylimääräinen leikataan linkkarilla pois renkaan tasalta, kun homma on valmis. Paikkaus näillä on helppoudessaan verrattava tupakinpolttoon...
Painepullot, 3 kpl, ja venttiilitsydeemi on mukana. Näillä saa renkaan täytetyksi ja pääsee pois keskeltä-ei-mitään.

Tällä tavalla paikkasin, eikä muuta tarvinnut. Huomattava on, että tuo sopii vain "pyöreisiin" reikiin; naula, ruuvi tms. Sillä ei saa repeämiä tai vast. paikatuksi.
Sen vaahtopurkkivekottimen on joku pois potkittu insinööri kiukuspäissään keksinyt "teenpähän tommosenkin ihmisten kiusaksi". Sillä ei saa kuin vaaleanruskeaa liejua renkaan sisään. Ja sen pois peseminen renkaanvaihdossa...huoh!

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Työkaluterästä
« Vastaus #4 : Toukokuu 13, 2010, 23:01:19 ip »
Tubelespaikkat & mönjät ensiapuna ok!

Samat kokemukset, kuin Timolla - on rengas käytetty joskus loppuun paikattunakin, mutta...

Mootoripyörän renkaan rakenne on erittäin luja, mutta ohut runko alun saatuaan (kyllä se "pyöreäkin" reikä kudoksen leikkaa) on aikapommi, jonka ajastus ei ole tiedossa. Saattaa kestää kulutuspinnan ajan tai sitten ei - eiköhän niitä riskejä ole harrastuksessamme muutenkin ole riittävästi 8)

Eli matkaan nöyrästi Jkl:ään hakemaan uuden renkaan, vaikka tubelespaikka maksaisikin pari euroa, eikä nettitoimituskaan "tähän hätään" kerkiä, vaikka tuovatkin kotiovelle, mikäli kuskin usko riittää ajaa riittävästi korpeen ;D

T,
Jukka

Ps. Muistaakseni pyöränsä "polttanut" jäsenkin kertoi vahingon yhdeksi syyksi nuukailun renkaissa...