Lähempänä tämä moottoripyörää on, kuin toinen vaihtoehto... Tieliikennemönkijä!! Sellaisiakin kokeilleena, voin sanoa, että Can Am on huomattavasti parempi. Vaikka pyöriä on yksi vähemmän, kuin mönkkärissä, on turvallisuus jotain ihan muuta. Ohjaus tuollaisessa on kuin autossa, jossa ei ole tehostinta ja ratin tilalla on tanko. Eroaa moottoripyörästä lähinnä siinä, että tankoa pitää muistaa kääntää. Sutimisenesto on tehty siten, että se sallii jonkin verran ruopimista ja luistoa. Tämä on hyvä, olen muutamia autoja kokeillut, joissa ajonvakautus ja sutimisenesto on ärhäkkäästi, koko ajan käymässä töihin.
Tavallinen arkiajo ja tourinki onnistuu ihan tankoa kääntämällä, roikkumista ei tarvita. Kun sitten oikeen lähdetään rankaisemaan renkaita, kannattaa roikkua. Tosin, jos kaksipyöräisellä aikoo edetä rivakasti, pitää siinäkin roikkua.. Ilman painonsiirtoa mennään mutka liian laajassa kaaressa; molemmilla.
Satakunta heppaa tuossa laitteessa riittää anopille vähintään pitkäksi aikaa. Onhan kyseisessä yksilössä tosin tehoputki, johon lupasin tehdä noise killerin. Vakio putki on sen verran kookas kiuas, ettei sen päätyminen laitteen kupeeseen ole vaihtoehto.
Vielä kun saisi anopin vaihtamaan telttamalliset touringtixtexkuteet ajettavampiin, tulisi ajosta varmaan mukavampaa puuhaa. No, koje haetaan ensi maanantaina. Tai siis minä haen..
Tavoitteena on puija.. öhh.. lainata ajopeliä ratatestiin. Sitten nähtäneen, mihin vermeestä on
