Kirjoittaja Aihe: moottori, vaihelaatikko ja perä  (Luettu 5601 kertaa)

Stelvio 1200

  • Viestejä: 44
  • Trust me. I know what I am doing
moottori, vaihelaatikko ja perä
« : Maaliskuu 16, 2006, 02:31:59 ap »
Kesä tulossa taas liian nopeesti ja pyörän huolto kesken.
Mitkä öljyt kannata vaihtaa moottorii ja laatikkoon/perään.
Sellaiset jotka saisi paikallisesta autoalan liikkeestä.
Cali 1100i -96
MG California 1100 i -96, Norge -08, Stelvio NTX TT -09, - SS1000 x2, SS1600K, SS2000K, BB1500Finland -

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
moottori, vaihelaatikko ja perä
« Vastaus #1 : Maaliskuu 16, 2006, 03:09:49 ap »
mgbig kirjoitti:
Lainaus
Kesä tulossa taas liian nopeesti ja pyörän huolto kesken.
Mitkä öljyt kannata vaihtaa moottorii ja laatikkoon/perään.
Sellaiset jotka saisi paikallisesta autoalan liikkeestä.
Cali 1100i -96
:D   Tästä on väitelty ties kuinka monasti......

Taitaa olla yhtä monenlaasta mieltymystä öljyasioos kun kuskiakin, toiset tykkää toisesta ja toiset toisesta. Sen vaan sanon jotta synteettistä en oman moperin perään tai laatikkoon  tukkiisi, tuntuu stefat ja tiivisteet vuotavan helpommin sillä.

Moottorissa on tullu käytettyä mitä sattuu, 5W-40, 10w-40, 20w-50 yms. Nykyään käytän yleensä sellin 10-40, sitä mikä on sinises purkis. Paineet tuntuu olevan kuumanakin samat, oli sitte öljynä mitä vaan, kolinat kuuluu samoon oli paksumpaa tai ei. Ja moottori on kansia (ja nostajankuppeja) lukuun ottamatta alakuperääsosis ja ajettuna on 180t jotenka ei tämä "mitä vaan" menttaliteetti öljyvalinnoissa ole koneelle ainakaan todistettavaa vahinkoa tehny. 

 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2006, 03:12:00 ap kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MotoJari

  • Viestejä: 26
moottori, vaihelaatikko ja perä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2006, 04:13:43 ap »
Jep, samaa mieltä. Mikä tahansa öljy joka täyttää ohjekirjassa mainitut vaatimukset ja
jonka LUULET olevan parasta moottorillesi -  on parasta moottorillesi.:D