Nyt myös omalla pyörällä! Kylläpä muuten ottikin koville; Meinasin päivällä lähteä kokeilemaan pyörää, kun sen kerran eilen sain sen virallisesti valmiiksi. Tuli sitten jos jotakin estettä, jotka siirsivät koeajon iltaan.
Vaan ei niin helpolla, en päässyt pihasta tielle asti, kun ongelmat alkoivat. Kävi kahdella vain ryyppy päällä. Päättelin, ettei tankissa ole riittävästi soppaa. Siispä nahkahousut jalassa ja ajokengät jalassa auton rattiin ja holtikselle kanisterin kanssa. Viitisen litraa lisää tankkiin ja uusi yritys. Rötää ja pätkii, lähtee käymään kahdella ryypyn kanssa. Uusi yritys tielle. Pääsen viidensadan metrin päähän risteykseen ja päätän kääntyä takaisin, kun ei toimi kunnolla. Pääsenkin yhdellä rykivällä konilla melkein pihaan saakka, kun sammuu. Ei millään käyntiin, ei saa bensaa. Tässä vaiheessa alkaa otsassa olla jo melkoinen "miehen mitta". Samalla digimittari nollaa itsensä ja kellonsa.. Vitutus alkaa olla jo käsinpideltävää. Ei siis saa bensaa, eikä lataa.
Kaivelen palstalta vanhoja juttuja, miten lataus herätetään. Tässä kohden huomaan, että kahdesta yleismittarista kummastakin on patteri loppu. Lisäksi toinen sukeltaa avoimeen bensa-astiaan ja mykistyy täysin. Onneksi muistan, että tallissa on entisestä mittaritaulusta Bilteman latausmittari. Väkerrän sen johdoilla akkuun.
Bensan virtaus on estynyt huonosti reititettyjen letkujen takia, ne oikein ja menovesi juoksee oikein. Käyntiin, lataa, saa bensaa, irto-osat kiinni ->koeajolle.
Ja kyllä, reipas pyörän ulkoilutus maksoi takaisin kaiken kärsimyksen. Kaikki toimii, kuten voisi odottaa. Uusi ajoasento on mainio, pyörä näyttää hyvältä kuskin paikalle, uudet renkaat tuntuvat hyvältä. Kaikki ok. Annoin ulkopaikkakuntalaiseille lintubongareille täydeltä laidalta veekakkos-aariaa. Muutamia säätötoimenpiteitä tulee kyllä suorittaa; keulassa on liikaa painetta, muuten huollettu keula miltei rakastelee asfalttia. Renkaissa on liikaa painetta.
Olen viskini ansainnut.