Kirjoittaja Aihe: Aprillia  (Luettu 4650 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Aprillia
« : Huhtikuu 01, 2010, 17:50:00 ip »
Tuossa vieressä 6 -tiellä on mennyt jo jokunen 2-pyöräinen ohi.  17:45 ja vielä reilu 12C lämmintä, aurinko paistaa ja vesi solisee.  1 x HD ja 1 x Aprilia jo bongattu aprillipäivän kunniaksi.  Nuori herra totesi, että aprillipäivänä on pakko pistää Aprilia tulille.  Veikkaan että tänään on moni muukin päätynyt korkkaamaan kauden.  Toivottavasti kukaan ei joudu juomaan kuravettä päälle.

[ylläpito on poistanut liitteen]
V11 - it defines you.

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: Aprillia
« Vastaus #1 : Huhtikuu 02, 2010, 22:32:17 ip »
Heh, meiän kuopuksen arpilia on pröpröttäny jo viikon

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Aprillia
« Vastaus #2 : Huhtikuu 02, 2010, 22:41:02 ip »
Mutta hieno "oikea italialainen" moottoripyörä tähän kokoluokkaan.  Näyttävä ja käyttäjien ja testaajien ominaisuuksiltaan hyväksi kehuma.  Eicma:ssa tuli tieto että Aprilia RS 125 saa saman nelarin, mikä on jo yhtymän Gilera -piikissä.  Jos ymmärrän asian oikein, silloin kun Euro3 -normin mukaiset päästöt eivät enää "kelpaa", siirrytään nelitahtisiin?  Alkaa ehkä käytettyjen 2-tahtisten katupyörien hinta pysymään yhä paremmin käytettynä?
V11 - it defines you.

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Aprillia
« Vastaus #3 : Huhtikuu 03, 2010, 22:06:33 ip »
Alkaa ehkä käytettyjen 2-tahtisten katupyörien hinta pysymään yhä paremmin käytettynä?

Tai vaihtoehtoisesti porukka alkaa tajuamaan, että sitä kuristettua tehoa varten ei tarvita kireää 2-tahtista?

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Aprillia
« Vastaus #4 : Huhtikuu 04, 2010, 22:05:09 ip »
Jonkun tahon pitäisi järjestää muutama osallistujille ilmainen ajoharjoittelutapahtuma moottoriradalla ja vain niille piikkikuskeille.

Se olisi mielestäni tehoikkain tapa turvallisuuden lisäämiseen, kun siellä on joku kokeneempi vetämässä, niin sitä huomaakin että ei itseasiassa osaa itse ajaa kovin hääppöisesti.

Rahoittajan löytyminen voi olla ongelma, kun ainakin Liikenneturvan mielestä tuommoinen opetus on pikemminkin haitaksi.

Kyllähän ne "asiantuntijat" kaiken tietää...

PS. Silloin kun olin itse piikki-iässä, niin tehokkaimmat kevarit oli Gilera Sp01 ja Aprilia af futura. Kulkivat hieman kovempaa kuin matalaviritteisemmät japsit, mutta harvoin selvisivät ajokaudesta ilman koneremonttia. Nelareillahan ei silloin ajanut kukaan kun ne oli niin tehottomia...

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2010, 10:18:54 ap kirjoittanut Ekku »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Aprillia
« Vastaus #5 : Huhtikuu 05, 2010, 08:23:42 ap »
Itsellä oli silloin Honda CB TDC, se viimeinen malli, monoperällä. Omassani oli kuutioita 135 ja kannen teetin osaajalla. Kulki molemmat mittarit tappiin, eli 145 ja 14000. Ja kiihtyi vielä.. Siinä oli TZR ja DT LC -pojat helisemässä. Lähdössä ei pärjännyt yksikään kaksitahtinen. Äänet olivat kyllä jotain muuta, kuin nykynelareiden lupsutus.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Aprillia
« Vastaus #6 : Huhtikuu 05, 2010, 10:24:57 ap »
No just.  Ei ole moottoriratojakaan ihan joka paikassa.

Ei ole ei, mutta eipä ole mitään syytä olettaa, että ne nykyisestä lisääntyykään. Jos isäpapalla on varaa ostaa pojalle uusi tai uudenkarhea piikkinen, niin ei se muutama käynti moottoriradalla paljon kustanna, jos sillä saadaan katuajon riskejä pienennettyä.

Tapahtuma pitäisi vain olla sellainen ainoastaan piikkikuskeille suunnattu, niin silloin sitä väkeä voisi sinne saadakkin.

En minäkään päässyt moottoriradalle vasta kuin varttuneemmalla iällä, kun silloink un piikillä ajoi oli täysi työ saada sen verran rahaa, että pystyi maksamaan bensat ja remontit. Silloin satakin kilometriä suuntaansa oli jo pitkä lenkki.