Kirjoittaja Aihe: LIIANKO VANHA  (Luettu 7248 kertaa)

Kaijus

Vs: LIIANKO VANHA
« Vastaus #15 : Huhtikuu 03, 2010, 17:38:53 ip »
Kannattaa tuo Autoliiton systeemi tsekata, jos vaikka sopisi sullekin. Kun jäsenyyden lisäksi ottaa AL-turvan (60,-/v) on aika hyvin turvannut matkansa jatkumisen.
AL-turva toimii jopa kotipihalla (toisin kuin vakuutusten autopalvelut), eli jos kulkuväline reissuun lähdettäessä ei jostain syystä haluakaan liikkelle lähteä, voi AL:n kautta saada apua (esim. lisävirtaa, hinausapua jne.)Kerran olen itse systeemin toimivaksi todennut.
Lisäksi tuo turva on henkilö- ei ajoneuvokohtainen, eli riittää että olet kyytiläisenä ajoneuvossa joka pulaan joutuu.

Kaijus

I.H.

« Vastaus #16 : Huhtikuu 04, 2010, 20:14:09 ip »
If:n autopalvelulla on tällaiset numerot (viime ajokaudella) : 010191919 ma-pe 08-20 tai iltaisin ja viikonloppuisin 080013800. Tietenkin pitää olla kaskossa (osakaskossa) autopalvelusopimus.
Titaniumin kuski

klain

« Vastaus #17 : Huhtikuu 05, 2010, 09:24:30 ap »
Tässä yksi valtakunnallinen hinauspalvelu numero.

Falck
01002400

pate

« Vastaus #18 : Huhtikuu 13, 2010, 08:46:07 ap »
No niin. Nyt tuli soiteltua muutama puhelu, ja asiahan oli niin että kun se ikäraja siihen kaskoon on 15v, niin pyöräni sattui juuri niihin aikoihin olemaan pois rekisteristä.
Sitten kun ajaminen pääsi alkuun uudestaan muutaman vuoden paussin jälkeen, ei kaskoa tullutkaan enää mukaan. Nytpä sitten olenkin liittynyt AL:ään.
  Sieltähän apua saa oikein työmiehen kera vaikka pihatielle jos kerran matka siihen tyssää.
Kuulostaa meikäläisen korviin mahtavalta, jonka on pitänyt itse aina kaikki hommat hoitaa satoi tai paistoi, yleensä satoi! Maksaahan se vuodessa yhden kaskon verran varmaankin.
   Vaan ei hätiä mitiä, pyörä on käännetty tallinovia kohti ja kaikki kunnossa iltapäivä ajelua
varten. Koitetaan pysyykö uusi perälaukku vanhan vauhdissa mukana, ainaskin sähköjohdon varaan jää roikkuun jos irtoaa. Hienon näköinen lisäjarruvalo laukussa,
vaan kun en sitä itse näkäjään nääkkään. Parempi kai se niinpäin onkin.

Ajelemisiin  Pate!!

Vacilando

« Vastaus #19 : Huhtikuu 13, 2010, 12:02:17 ip »
AL-turva on hieno ja toimiva, on itelläkin siitä kokemuksia.MUTTA, yli 15 vuotiaalla ajoneuvolla ei turvaa ulkomailla, Suomessa ikäraja poistunut.Tarkistin just. Mulla on nyt harrastaja kasko, joka on täyskasko.Ajoneuvo pitää olla yli 15v.Anotaan vakuutuksesta.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #20 : Huhtikuu 16, 2010, 21:30:09 ip »
Liityinpä tässä viikolla minäkin tuohon AL-turvaan. Enempi kyllä 2000 lukuisen auton takia kuin vanhojen pyörien...  Silti pidän ne varavaijerit sun muut ensiapuvermeet pyörissä mukana, ei tarvi tuntitolkulla odotella apuja.
Hyvä systeemi kyllä tuo AL, ainakin näin periaatteessa, kun on henkilökohtainen eikä vaan yhteen kulkupeliin sidottu. Kiitos vinkistä.
Ja vielä kun maksoi 15e jäsenyyden laajentamisesta perhejäsenelle niin kattaa myös eukon shovelin!
Ulkomailla tuo nyt ei tosin ole voimassa mutta aina sitä jotain keksii kun on vaan pakko :-\
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

lemppari

« Vastaus #21 : Huhtikuu 19, 2010, 11:57:56 ap »
Täyskaskoa en kaluston iästä johtuen minäkään viitsinyt maksaa, parin vuoden kaskomaksulla saa jo käytetyn pyörän. Palo-, varkaus- ja HIRVIVAHINKOvakuutusta olen sen sijaan maksellut. Kahden hirvikolarin jälkeen voi todeta, että se on ollut hyvin sijoitettu raha.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..