Varmaan löytyy hajanaista tietoa aiheesta tälläkin foorumilla. Lyhyt ohje TI-harrastelijalle:
1. Ohjauslaakerin kunto kokeillaan säännöllisesti noin kerran vuodessa.
2. Välys kokeillaan pyörän etupään ollessa vapaasti ilmassa liikuttamalla etuhaarukan alaosasta kiinni pitäen. Tuntuvaa välystä ei saa olla.
-laakerin voi myös suoraan kiristää sen kummemmin kokeilematta.
3. Laakerin kiristys: löysää ensin yläkolmion kiinnityspultit ja ikeskellä oleva iso lukitusmutteri sekä irroita ainakin toisesta päästä mahdollinen ohjausiskunvaimennin. Kiristä yläkolmion alla olevaa säätömutteria sopivalla avaimella tai naputa varovasti mutterin kulmaan siten, että huomaat mutterin liikahtavan.
4. Kokeile ohjauksen liikerata. Missään vaiheessa ei saa tuntua minkäänlaista pykälää ohjauksessa.
Toista kohta kolme ja neljä niin monta kertaa, että kireys on sopiva. Jos et luota näppituntumaan, niin sopiva vastus stongan päästä jousivaa-alla mitattuna on 200-500g (lähde: Suzuki Gsx1100g Service Manual).
Jos klapin poiston jälkeen tuntuu minkäänlaista takeltelua liikuteltaessa ohjausta äärilaidasta toiseen, pitää ohjauslaakerit vaihtaa. Pykälä ohjaukseen muodostuu, kun ajetaan tarpeeksi kauan liian löysällä ohjauslaakerilla. Suoraan ajettaessa väljyyden mahdollistamat iskut laakeriin kohdistuvat samaan kohtaan ja näin pykälä muodostuu vähitellen. Huonosti tasapainoitettu eturengas nopeuttaa vaurion syntymistä. Laakerin vaihtamisen jälkeen tuntuu kuin ajaisi aivan eri pyörällä.
5. Kun olet saavuttanut mielestäsi sopivan kireyden. Kiristä lukitusmutteri ja yläkolmion pultit.
6. Kokeile vielä kerran ohjauksen herkkyys ja aloita tarvittaessa alusta.
Old School-menetelmä on kääntää laakeria 90 astetta

.En suosittele.
Laakereiden vaihto onkin oma tarinansa.