Laakerikoolinpala on ollut oikean käden etusormen nahan alla jo n.25v.

Kannattaa olla varovainen jos irrottelle niitä väkivalloin. Käytä ainakin suojalaseja!
Yksi hyvä konsti on painaa ohjausakselia pienen matkaa laakerin kannssa läpi alakolmion ja sitten takaisin niin että, laakeri tulee akselin mukana irti alakolmiosta. Sitten siitä saa kiinni "tavallisellakin" ulosvetimellä.
Tai sitten merkkaa akselin ja alakolmion paikat (jos ohjauslukko emäputkessa) ja painaa akselin ihan reilusti irti laakereineen päivineen. Kannatta lämmittää ensin osat n.120C lämpöön jos alakolmio on alumiinia. Asennettaessa vain alakolmio lämmitetään.
Paras ja kallein(?) vaihtoehto on ko. toimenpidettä varten valmistettu laakerin ulosvedin. Hyvällä säkällä sillä laakeri lähtee irti sisäkooleineen ilman kikkailuja.
Huonompi vaihtoehto on rikkoa laakerihäkki, rälläköidä sisäkooliin kolo tuurnalle ja lyödä kooli irti tuurnalla ja vasaralla. Paineilmavasara toimii parhaiten. Lyöntikulma on jyrkkä akselia vastaan. Jos kulma on loiva, pöytälaatikkosyndrooma estää koolin irtoamisen. Koolia ei tässä tarvitse eikä ole tarkoituskaan katkaista.
Takaisin asennettaessa laakeri lämmitetään niin että, siinä räkä kiehuu ja pudotetaan akselille. Laakereita säädettäessä pienellä ylikiristyksellä varmistetaan laakerikoolien asettuminen paikalleen ennen säätöä.