Kirjoittaja Aihe: Concept-äänestys  (Luettu 22154 kertaa)

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #30 : Maaliskuu 10, 2010, 18:18:04 ip »
DIY ;)
Tarvittaessa varmaankin Motomatti tai Leiman auttaa... :)

T,
Jukka

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #31 : Maaliskuu 10, 2010, 19:00:39 ip »
<snip>
Jos guzzin kohtalona on muodostua ainoastaan customeita suoltavaksi pajaksi niille, joille se Harley ei kelpaa, niin siitä vaan. katsotaan sitten onko tehdas pystyssä vielä 20 vuoden päästä. Kyllähän Cali ilmeisesti on omassa luokassaan kohtuullinen esitys, mutta eipä kannata laittaa kaikkia munia samaan koriin.
<snip>

On se niinkin, mutta kun valmistusmäärä ei näytä nousevan, vaikka uusia hienoja malleja tulee...
Meinasin vaan, että kannattaisi saada cruiserit ajan tasalle eikä se tapahdu pelkästään värejä vaihtamalla.
Emeritus-guzzisti

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #32 : Maaliskuu 10, 2010, 19:11:20 ip »
Ei kai sitä valmistusmäärää kannata ylettömästi yrittääkkään nostaa varsinakaan nyt kun omistus on sellaisella puljulla, jolla on monta tuotemerkkiä. Ei näille "loistopyörille" kovin paljoa ostajia löydy... :)

Kaipa se Calikin päivitystä tarvitsee, kun nykyään osaa muutkin valmistajat tehdä ajettavia customeita.

PS. Kyllä se Bimota nyt sentään vähän enemmän kuin "muutamia kymmeniä" pyöriä teki. Mullakin on tallissa yksi eniten valmistetusta mallisarjasta ja niitä sentään tehtiin jotain 1300 kappaletta.

Da Bomba Franconi

  • Viestejä: 120
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #33 : Maaliskuu 10, 2010, 19:32:36 ip »
Lainaus
Kaipa se Calikin päivitystä tarvitsee, kun nykyään osaa muutkin valmistajat tehdä ajettavia customeita.

Jaa ketkä muka?   ;)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #34 : Maaliskuu 11, 2010, 09:01:51 ap »
Lainaus
Kaipa se Calikin päivitystä tarvitsee, kun nykyään osaa muutkin valmistajat tehdä ajettavia customeita.

Jaa ketkä muka?   ;)

No esim. Harrikan uusi runko pitäisi olla ihan toimiva, tiedä hänestä...
Emeritus-guzzisti

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Ajettavia pyöriä
« Vastaus #35 : Maaliskuu 11, 2010, 10:15:07 ap »
Ostettuani eka Guzzin - Nevada - katsoimme työmaalla netistä kaikkien valmistajien cruisereita. Yhteinen toteamus oli silloin, v. 2004, että kaikki jaappanialaiset cruiserit muistuttivat paljolti HD:ja. Tämä siitä ymmärrettävästä syystä kun Eimericca on helkutin suuri markkina-alue ja eimericcalaiset bikersit eivät osta kuin HD:a tai niitä muistuttavia ( klooneja? ) pyöriä. Ymmärrettävää ja hyväksyttävää. Eikä tuo asia tee pyörästä kelvotonta.
Katsoessani asiaan liittyviä kuvia, filmejä, tv-ohjelmia etc. olen päätellyt, että ajettavuus Eimericassa taitaa olla sivuseikka tai jopa tuntematon termi. Hyvin monessa ei ns. ajoergonomiaa ei olekaan. MG on ihan omanlaisensa ilman, että sillä kosiskellaan vaikkapa HD-asiakkaita tuolla Rapakon takana.

En väitä, että Nevada tai Cali ovat parasta huippua, mutta hyviä nyt kuitenkin. Cali ei ole oikein hyvä grillin kulmilla pyörimiseen, turhan painava ja kankea kadunkulmissa. Mutta maantiellä ja pitkällä matkalla erinomainen. Jos etsitään absoluuttisesti parasta matkapyörää niin ilmeisesti iso Pannari on ihan kärjessä, mutta ei olekaan varsinainen cruiseri.
Viime kesänä ajoin jonkin kerran >600 km päivässä. Mitään ongelmaa, siis fyysistä tai puutumista, ei ollut. Tosin taukoja sopivin välein...Tuollaisissa päivämatkoissa ei periaatteessa ole mitään järkeä, mutta oli ns. pakkorako...

Mitä sitten tulee tekniseen luotettavuuteen, niin kokemukseni mukaan MG on ainakin yhtä hyvä, kuin muutkin.
Nevadalla ( vm 1999 ) ajoin 2004-2005 41´000 km eikä muuta vikaa ollut kuin lataussäätimen kärähtäminen ja nopeusanturin ( etuakselilla ) ongelmat, niitä tosin siinä riitti...
Stonella ( vm 2001 ) ajoin 2006-2007 42´000 km ongelmana oli pelkästään nopeusmittari, mutta senkin Palanto sai aisoihin.  Kaasuvaijeri katkesi kerran kesken matkan, mutta puolessa tunnissa homma oli hoidettu.
EV:llä ( vm 2002 ) ajoin 9´000 km ja nopeusmittari kävi kerran Palannolla.
Nykyinen Special ( vm 2008 ) on nyt pörissyt 33´000 km. Se kuuluisa bensaletkujuttu ja yksi renkaan puhkeaminen ovat ainoat ongelmat.

Tietenkin olen tehnyt ja teettänyt kaikki huollot manuaalin mukaan. Mutta esim. kardaanissa ei ole ollut mitään ongelmaa. Saati koneessa...Mutta eikös kaikki pörisevät kapineet tarvitse huoltoa?

Nyt mietin, vaikkapa tämän keskustelun perusteella, että pitäiskös tähän "Jos haukut Guzzia olet väärässä, jos taas kehut sitä lehdessä; on taustalla vilppi.." ryhtyä mukaan? Hyvin monesti muilla palstoilla, esim. suomi24, Guzzia arvostellaan ja hukutaan sellaisten toimesta, jotka eivät koskaan ole Guzzilla ajaneet saati sitä omistaneet. Ja jos tällaiseen kommentoi, niin sitten moititaan joko umpimieliseksi tai "omaa merkkiä" kritiikittömästi ihannoivaksi. 
Yksikään arvostelija ei ole vielä - ainakaan minulle - pystynyt osoittamaan seikkaa, joka on este Guzzin ostamiselle. Toisaalta - ei myöskään toisinpäin!

Jospa joku sitten kertoisi mikä pyörä on paras!!!

Nyt on odotusaikaa jo edullisesti...3 viikkoa...Jihaaaaaaaaaa!


Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #36 : Maaliskuu 13, 2010, 16:13:31 ip »
Katselin vielä noita kuvia konseptipyöristä ja edelleen minua häiritsee se LM:n skootterin perä. Miksi se jousi on laitettu svingiin?? Ruma ja nostaa jousittamatonta massaa.
V11 Sport

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #37 : Maaliskuu 13, 2010, 20:57:25 ip »
Mielestäni nuo muotoilututkielmat on hienoja, äänestin LM:ää. On tietysti hyvä jos pyörässä on suojaisa kate, eikä vie paljoa bensaa, halvat vakuutusmaksut ja sopii puolet omaisuudestakin kyytiin. Kyllähän pienen valmistajan on pakko erottua jollakin omalla jutulla, jos tekee vaan suuren massan tuotteita niin jää japanilaisten jalkoihin jo startissa. Ja sitten kun haluan ajaa järkipyörällä :'( niin jätän Grison talliin ja lainaan tyttären Kymcoa! ;D

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #38 : Maaliskuu 13, 2010, 22:50:38 ip »
Guzzi kyllä erottuu sillä, että moottori on eri päin. Moottorin vaan pitäisi olla parempi (tai ainakin isompi), siis markkinointimielessä.
Minä luovuin hienosta Guzzista vikojen takia.  :'(
Emeritus-guzzisti

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #39 : Maaliskuu 14, 2010, 10:34:15 ap »
LM:ä minäkin äänestin, mutta vaihtaisin nyt kyllä X:än. Siinä kun muutais sen aaltopeltikohdan, keskiseisontatuen ja ajovalohäkkyrän tulisi siitä maukkaan näköinen peli. Tosin jos siitä tulisi tuotantomalli, muuttuisi ne aivan varmasti. Toivottavasti tehtaan suunnitteluporukassa on Suomen kielen taitaja, että saavat hyödynnettyä nämä meidän mielipiteet uusien tuotantomallien suunnittelussa. Toisaalta tunnetusti Googlen kääntötoiminnolla näistä meidän kannanotoista sais vieläkin mielenkiintoisempia.
V11 Sport

DB2

  • Viestejä: 62
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #40 : Maaliskuu 14, 2010, 13:30:31 ip »
Kaamean näköisiä kaikki. Ei ääniä yhdellekään!
t. Seppo

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #41 : Maaliskuu 14, 2010, 15:28:25 ip »
>> Toisaalta tunnetusti Googlen kääntötoiminnolla näistä meidän kannanotoista sais vieläkin mielenkiintoisempia. <<
Pitihän tuo Bhillin juttu pyöräyttää Suomi-eng-ita-suomi -käännösten läpi:

>> LM: n Äänestin kyllä, mutta nyt voin muuttaa X-Men. Vuonna muutais hänen pisteen aaltopahvin levyn keskelle seisomaan ja olisi ajovalohäkkyrän herkullisen näköinen peli. Mutta se tulee mallin tuotanto, joka on lähes varmasti muutoksia. Toivottavasti tutki ehdotetun laitoksen porukassa ammatillisen Suomen, olemme käyttäneet näitä näkemyksiä suunnitella uusien mallien tuotantoon. Toisaalta tunnettu ominaisuus Google takana kantamme sais vieläkin mielenkiintoisempaa.<<

Vai aaltopahvi  levyn keskelle seisomaan... :D  :D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #42 : Maaliskuu 14, 2010, 16:04:53 ip »
Miksi kardaanisporttipyöässä pitäisi olla keskiseisontatuki?  ???

LM:ä minäkin äänestin, mutta vaihtaisin nyt kyllä X:än. Siinä kun muutais sen aaltopeltikohdan, keskiseisontatuen ja ajovalohäkkyrän tulisi siitä maukkaan näköinen peli. Tosin jos siitä tulisi tuotantomalli, muuttuisi ne aivan varmasti. Toivottavasti tehtaan suunnitteluporukassa on Suomen kielen taitaja, että saavat hyödynnettyä nämä meidän mielipiteet uusien tuotantomallien suunnittelussa. Toisaalta tunnetusti Googlen kääntötoiminnolla näistä meidän kannanotoista sais vieläkin mielenkiintoisempia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #43 : Maaliskuu 14, 2010, 17:14:19 ip »
Eihän sitä välttämättä tarvitakaan, mutta näyttäis kuitenkin X:ssä olevan sama typerän näköinen viritys kuin siinä ST:ssä, joka siinä äänestyksessä on ylimpänä.
V11 Sport

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Concept-äänestys
« Vastaus #44 : Maaliskuu 14, 2010, 17:24:14 ip »
Miksi kardaanisporttipyöässä pitäisi olla keskiseisontatuki?  ???

No kun sportti-Bemareissakin on ;D

Jos ne tosin nykyään osaa jo Guzziinkin tehdä ihan oikeasti hyvän sivuseisontatuen, niin ei sitä sitten tartte...