Kirjoittaja Aihe: Norgen matkatesti Moto-Ykkösessä  (Luettu 15013 kertaa)

Peki

Vs: Norgen matkatesti Moto-Ykkösessä
« Vastaus #15 : Maaliskuu 08, 2010, 10:23:59 ap »
Heh! Mielenkintoista, että täällä nostetaan joku marginaalimerkkejä käsittelevä vapaa kirjoittelija esimerkiksi toimittajien "kaupallisista velvoitteista".

Pientä rajaa nyt veljet. Ihan oikeasti. En ole toimittaja, mutta jos joku kysenalaistaisi minun ammattietiikkani tuolla tavalla kuini Ekku teki, loukkaantuisin aivan helvetisti. Voisi tulla tekstiä takaisin päin aika isoilla kirjaimilla.

Varmasti mainosrahat  ja muut kaupalliset tekijät vaikuttavat lehtien sisältöön ja aihevalintoihin paljonkin, mutta Veijo Saano on kyllä siitä mahdollisimman huono esimerkki suomalaisessa MP-lehdistössä. Yksittäisen kirjoittajan grillaamisen sijaan kannattaisi mieluummin miettiä vaikka, miksi siihen Biken möhköendurotestiin oli valittu pyörät, jotka eivät edes kilpaile keskenään.

Tai miksi saman lehden HD-Guzzi-testiin oli valittu kaksi täysin erilaista pyörää, vaikka Guzzilla olisi ollut (ehkä ainoana merkkinä maailmassa) tuolle uudelle HD:lle suorakin kilpaillija. Tai tuskin sekän ihan sattumaa on, että eräs ajovarusteiden "pohjoismainen tuotemerkki" näkyy todella usein MP-maailman kuvissa...

Asiasta toiseen: Viime maanantaina oli Lontoossa 11 astetta lämmintä, joten ei paleltanut yhtään, kun ajoin kaupunkilenkin 1-sylinterisellä pyörällä, joka on tehty 1970-luvulla eräässä Välimeren rantavaltiossa.
Sanglas?

Ekku

« Vastaus #16 : Maaliskuu 08, 2010, 10:46:02 ap »

Pientä rajaa nyt veljet. Ihan oikeasti. En ole toimittaja, mutta jos joku kysenalaistaisi minun ammattietiikkani tuolla tavalla kuini Ekku teki, loukkaantuisin aivan helvetisti. Voisi tulla tekstiä takaisin päin aika isoilla kirjaimilla.

Käsittääkseni esitin anteeksipyynnön siinä laajuudessa, kun katson sen olevan tarpeellista.

Kyllä minunkin ammattietiikkaani kyseenalaistetaan sangen usein, mutta en minä siitä jaksa kovin pitkään kaunaa kantaa.

Pyydetään nyt samantein anteeksi kaikilta Guzzi-harrastajilta, jos tulin loukanneeksi muitakin siinä samalla.

Peki

« Vastaus #17 : Maaliskuu 08, 2010, 11:48:10 ap »

Käsittääkseni esitin anteeksipyynnön siinä laajuudessa, kun katson sen olevan tarpeellista.

Kyllä minunkin ammattietiikkaani kyseenalaistetaan sangen usein, mutta en minä siitä jaksa kovin pitkään kaunaa kantaa.

Pyydetään nyt samantein anteeksi kaikilta Guzzi-harrastajilta, jos tulin loukanneeksi muitakin siinä samalla.
Elä Ekku nyt suutu. :)
Asianosaiselta pyysit jo anteeksi, ainakaan minua et ole loukannut enkä muista osaa sanoa. Ei minunkaan ollut tarkoitus loukata eikä nostaa sinua tikun nokkaan. Tuon sinun alkuperäisen kommenttisi vain voi pahalla tahdolla lukea vihjaukseksi siitä, että kyseinen henkilö ottaa työssään vastaan lahjuksia. Ja siitä taas joku voisi jo loukkaantua. Kaikki tuskin ottaisivat asiaa yhtä vakavasti, mutta kannattaa kirjoitellessaan muistaa, että meitä pikkumaisiakin ihmisiä on. ;D

Vierailija

« Vastaus #18 : Maaliskuu 08, 2010, 13:56:29 ip »
Veijo Saano ei ole toimittaja, vaan harrastaja, joka tekee näitä mainioita matkatestijuttuja ja lisäksi kertoo omista tuunauksistaan ja varusteista. Hyvä niin.
Mielestäni viime kädessä testien johtopäätökset pohjautuvat siihen, mistä kirjoittaja tykkää ja mistä ei. Näin riippumatta kaikenlaisista mittauksista.

Hyvä esimerkki on englantilaisen Bike-lehden testi jokunen vuosi sitten, jossa vastakkain oli Honda VFR (ei tämä uusi malli) ja BMW F800S. Honda päihitti Bemarin kaikissa mittauksissa (mutta ei polttoaineen kulutuksessa) - voittajaksi julistettiin Bemari ja todettiin, että VFR on aikansa elänyt. Eikä siinä mitään, jutusta kävi selvästi ilmi, mikä VFRssä ei miellyttänyt (V-TEC) - jokainen voi ja saa ja pitää tehdä omat johtopäätöksensä.
Emeritus-guzzisti

herrapii

• aika viljo
« Vastaus #19 : Maaliskuu 11, 2010, 23:26:51 ip »
olenhan minäkin lukenut moto1 ja tilauskin on, lehti on sopiva minulle samoin on california.
Uusia oon katellut Victoryy, Tunderbirdii ja rokettii jopa taavitsonii mut mut taidan odottaa jos saisivat aikaiseksi joskus semmoisen isoon 1500+cc Guzzin.
Kuulun kahteen pyöräkerhoon joissa on jäsenii laidasta laitaan vajaa sata.Guzzeja on kaksi ja se on hyvä ,kumpikin putputtaa ja porskuttaa vuodesta toiseen.
 ;D

Reima

• Vieras
Moto Guzzi Stelvion kustomointia, osa 2
« Vastaus #20 : Huhtikuu 15, 2010, 18:38:55 ip »
Itellan kusti taas polkenut ja posti kulkenut tänne Vantaan perukoille ja luukusta tuli tänään Moto 1 3/2010.

Lukaiskaapa veljet Veijon hyvä artikkeli Stelvion tuunauksesta - jutussa myös vastinetta joidenkin aiheettomaan kritiikkiin.

- Reima -

PS. Matkateemassa Brevan piccolorosso Garda-järven rannalla  :)

[ylläpito on poistanut liitteen]

JuhaV

• Vieras
« Vastaus #21 : Toukokuu 26, 2010, 18:07:27 ip »

http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=2368.0

"Koko valikoima (ovh asennuksineen lähes 4000 e) pyörän ostajalle 1500 eurolla valmiiksi asennettuna."

Perhana, pitäiskö palata Guzzi-kantaan kun täällä on aika hyvät alennukset !

Terv. JuhaV

FOT

« Vastaus #22 : Toukokuu 26, 2010, 22:23:14 ip »
Tehokas kuntoiluväline, varsinkin mutaisessa poorissa ;D

Uusi 4v kone ei oikein vakuuttanut, mutta...
www.guzzitek.org/documents/divers/
Motor1200 8V Course...

Hinnoitteluun en ota kantaa.

T,
Jukka

Ps. Stelviolla(kin) selkä suoristuu ;)

motoesa

• Vieras
« Vastaus #23 : Toukokuu 28, 2010, 21:59:42 ip »
Kiitos Veijo hyvästä testistä ja teksistä, olen kyseisen turskan nykyinen omistaja, ja tosi tyytyväinen pyörään. Turskaan on testin jälkeen laitettu Pirelli renkaat, ja ajo ominaisuudet parantui mielestäni paljon, ja sarvet on vaihdettu korkeammaksi, sekä takapoksi, tankkilaukku, ja sisäkassit tullut lisää. Vielä kun saisi jostain sopivasti GPS varustuksen, olisi valmis matkaan.
Hyviä ajokelejä ja kaunista kesää kaikille. T. motoesa

Reima

• Vieras
« Vastaus #24 : Toukokuu 28, 2010, 22:15:43 ip »
Mutta eikös tämä samainen norjalainen ole kuitenkin myynnissä... ???

http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/norge/929768

motoesa

• Vieras
« Vastaus #25 : Toukokuu 29, 2010, 07:49:16 ap »
Onhan se, ja paljon muutakin. Mulla kun nuo ajamiset taitaa pikkuhiljaan loppua. T. motoesa

Vaiski

« Vastaus #26 : Kesäkuu 12, 2010, 15:58:45 ip »
Vähän jälkijättöisesti otan osaa tähän keskusteluun. Moti1 on harvoja
jos ei suorastaan ainoa suomalainen mp-lehti, jossa arvioidaan moottoripyöriä
myös matkamotoristin kannalta. Muissa lehdissä on harvoin ajossa oikeita
matkapyöriä vieläpä oikeissa hommissaan eli matkalla. Saksassa asiat on toisin,
siellä siellä ilmestyy useita matkamoristien lehtiä, joita Veijo Saano aika usein
siteeraa. Sama juttu Guzzien kanssa. Muut lehdet eivät juuri muista Guzzin
olemassaoloa ja jos muitavat, väärä pyörä väärässä sarjassa.

Brevan omistajana (aika uutena sellaisena) olen mielenkiinnolla seurannut
sukulaispyörien Norgen ja 1200 Sportin testejä ja tuunausjutuja, joita
lähinnä Veijo Saano kokeneena harrastaja tekee. Kiitos nistä Veijolle.