Kirjoittaja Aihe: Iron Butt Guzzilla porukassa  (Luettu 23227 kertaa)

Cali.fi

  • Viestejä: 76
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #15 : Maaliskuu 20, 2006, 11:04:24 ap »
TimoStone kirjoitti:
Lainaus
Joo, Piikkiössä piäni palaveri...Vaikkapas siällä "ala-aulassa" n. klo 12:37:44 suurinpiirtein...
Kellonaika on riittävällä tarkkuudella speksattu, mutta minä päivänä Piikkiöön ajetaan? Onko tietoo?

TimoStone

  • Vieras
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #16 : Maaliskuu 20, 2006, 13:32:06 ip »
Poikkesin Piikkiön puodissa ja kertoivat ajelun olevan la 13.5. 2006. Äitienpäivän aattona ja taitaa olla lisäksi Motoristikirkko Liedossa samana päivänä.

  • Vieras
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #17 : Maaliskuu 20, 2006, 14:06:40 ip »
TimoStone wrote:
 
Lainaus
Poikkesin  Piikkiön puodissa ja kertoivat ajelun olevan la 13.5. 2006.  Ã„itienpäivän aattona ja taitaa olla lisäksi Motoristikirkko Liedossa  samana päivänä.
 Vaikka pahapäinen pakana olenkin, tuo mainio Liedon Drive in  motoristikirkko on kuulunut ohjelmistoon viime vuodet.   Kokoontuminen on Turun Kupittaalla kello 12 lähtien. Sinne.   Mihinkä aikaan tuo Guzzitapaaminen on? Voisiko jotain lyhyttä  tapaamista viritellä tuohon hässäkkään silti?

  • Vieras
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #18 : Toukokuu 08, 2006, 13:00:44 ip »
Ensi sunnuntaina on Piikkiön Guzzitapaaminen. Mikäli Iron Butt yhä  kiinnostaa, tuo Timo Stonen ehdottama kelloaika voisi olla ok lyhyelle  sananvaihdolle asiasta kiinnostuneille. Paikka vaikka pääoven  lähistöllä.

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #19 : Toukokuu 08, 2006, 13:49:23 ip »
Niin milloika tuo Piikkiön Guzzitapaaminen on. Lauantaina 13.5 vai sunnuntaina 14.5

  • Vieras
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #20 : Toukokuu 08, 2006, 13:59:44 ip »
Niinpä. Lauantainahan tuo. Sitä se ikä teettää. Vrt. nimimerkkiä.

TimoStone

  • Vieras
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #21 : Toukokuu 09, 2006, 05:50:29 ap »
Voi hyvät Veljet!
Miksi ette katso Gruppon kotisivuilta - voitte lopettaa arvaamisen...
Ja tähän lopuksi ylimielistä naurua heheheheh!

Katsokaas kun kotisivuilla on kaikki tarvittavat Guzzi-tapaamiset...
Ja tähän lopuksi...heheheh!

aripitka

  • Viestejä: 48
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #22 : Toukokuu 24, 2006, 07:06:27 ap »
Onkos tästä nyt lyöty lukkoon ajankohtia/päätöksiä tehty?

Itse en Piikkiöön ehtinyt, emäntäehdokkaan siskon lapsenhoito iski pahasti päälle. Ja varsin innokas motoristinalku alle kaksivuotiaas olikin, ensimmäinen kommentti oli että tahtoi moottoripyörän avaimet. Sitten istuttiin hetki Guzzin päällä ja sitten itkettiin kun pois piti mennä ja pari tuntia maaniteltiin avaimia tallelle... ;)

-Arska-

Cali.fi

  • Viestejä: 76
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #23 : Toukokuu 29, 2006, 02:30:00 ap »
Minullakin isän velvollisuudet jälkikasvun jalkapalloilun suhteen estivät osallistumisen, mutta kertokaapa suunnitelmista, jos sellaisia tehtiin. Lähden kyllä mukaan, jos kalenterissa tilaa löytyy.

TimoStone

  • Vieras
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #24 : Toukokuu 29, 2006, 05:44:45 ap »
Tämmöstä pähkäilin: Turku - H:ki - Tampere - Kajaani - Joensuu - Lahti - H:ki - Turku. Matkaa kertyy Tiekartan mukaan 1631km. Reitin idea on siinä, että mahd. paljon moottoritietä, jolla matka sujuu ja jää aikaa kuin varastoon.

Tasaisesti laskien keskinopeus on 68 km/h. Moottoritietä saa helposti 100 km/h, joten 2h motaria säästää lähes tunnin, joka myöhemmin tulee tarpeeseen. Ja motaria on H:ki - T:re  ja Heinola - H:ki välit. Jos Kajaanissa on km:jä liian vähän, niin käynti Paltamossa lisää 74 km.

Aikataulu voisi olla:
Turku klo 00:00
H:ki  + 2:30 h.
T:re + 5 h
Kajaani + 6:45 h
Joensuu + 3:30 h
Lahti + 5:00 h
Helsinki - Turku
        Matkaa 1631 km

Tasaisesti laskettuna aikaa menee 23:48, mutta motarit 100 km/h ja muut 90 km/h keskinopeuksin, niin 19:35. Eli taukoja voidaan viettää...;-O

Nyt vain sorvaamaan sopivaa päivää. Oliskos heinäkuun lomilla keskellä viikkoa vai muuten la-su? Parasta kai olisi nukkua hyvin ja aamulla aloittaa aikaisin?

- TimoStone -

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #25 : Toukokuu 29, 2006, 12:10:24 ip »
Tuo keskinopeus on herkkä asia. Ei tarvi paljon muun liikenteen häiritä kun jo lukemat putoo. Ajotoetokoneen omaavava pyörän haltijana on mielenkiintoista seurata miten keskinopeus muuttuu ja miten se korreloi polttoaineen kulutuksen kanssa. Ensisijainen havainto on että jos keskinopeus jää alhaiseksi niin kulutus ei silti vähene, vaikka luulis. Lienee välityssuhteen eli vaihteen ja parhaan hyötysuhteen tekijät olla tällöin ristiruudassa keskenään.

Eilen tultiin emännän kanssa Rantasalmelta kakspäällä matkavarusteet mukana Virtasalmen, Mikkelin, Hartolan, Pulkkilanharjun, Padasjoen, Kuhmalahden ja Kangasalan kautta Tampereelle. Tankillisella pääsi 400 km keskikulutuksella 5,4 litraa per 100 km koko matkan keskinopeuden ollessa rajoitusten mukaan ajettaessa 78 km/h. Ainoa paikka jossa ajoimme vilkkaasti liikennöityä tietä oli 5-tien väli Mikkeli - Mäntyharjun tiehaara josta kohtaa käännyimme Pertunmaalle.  Kyseinen osuus oli ainoa jossa en saanut keskinopeutta nousemaan samaan kuin kyseisen välin nopeusrajoitus pääosin on.

Edellämainitun perusteella 3- ja 4-numeroisen tieluokituksen omaavat tiet, tyypillisestä 80 rajoituksesta riippumatta, vaikuttavat joutuisimmilta ja eivät ole niin yksitotiset kuin valtatiet, moottoriteistä puhumattakaan. Toki en kiistä etteikö rauhallisen liikenteen aikana moottoritie olisi ylivoimainen nopeahkoon matkantekoon jos moottoritiekierros niin suunniteltaisiin aikataulullisesti.

Ylläoleva on omaa spekuloíntiani ja pienten teiden ystävänä laadittua. Mutkatiellä ei ahteri niin kovin puudu.

mm

TimoStone

  • Vieras
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #26 : Toukokuu 29, 2006, 14:20:34 ip »
Joo, näinhän se on. Esim. pikavuorobussin kn on n. 60 km/h. Ja tavallisilla teillä esim. henkilöauton kn on aikas lailla 80km/h. Kn:a pudottaa helposti  pienikin käkkyily rekan ja bussin takana jonossa.  Motarilla T:re-H:ki  pystyy  aikas helposti etenemään 110 km/h.
Pyörällä asia on sikäli toinen, että ohi pääsee helpommin eikä aikaa mene tuossa kyttäilyssä. Mutta joo...kyllä kn 90 km/h tarkoittaa todella sujuvaa eteenpäin työntymistä ja aikailematonta tankkausta.  Tuossa suunnittelussa olen vähän huomioinut tarvittavia tankkauksia, joita tarvii ainakin n. 200-240 km välein.

Toinenkin asia on merkittävä, eli kukaan ei voi sanoa jaksavansa ajaa jatkuvaa ylinopeutta. Se rassaa sekä henkisesti, että fyysisesti, koska koko ajan on "pelko", että tutkamies on matkan varrella...Ja kun henkisesti väsyy, niin se vie sitten paljon voimia.

Mutta, ei tuo SS 1000 mikään voittamaton juttu ole. "Kalervon pala eli Peace of Cace"

  • Vieras
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #27 : Toukokuu 30, 2006, 07:49:57 ap »
Lainaus
Aikataulu voisi olla:
Turku klo 00:00
H:ki  + 2:30 h.
T:re + 5 h
Kajaani + 6:45 h
Joensuu + 3:30 h
Lahti + 5:00 h
Helsinki - Turku
       Matkaa 1631 km
Lainaus
Lainaus
Ihan kaiken varalta suunnittelisin mieluummin liki 1700 km matkaksi ettei tule ns. mittatappiota



Olli

  • Viestejä: 264
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #28 : Toukokuu 30, 2006, 08:42:54 ap »
TimoStone kirjoitti:
Lainaus
... Turku - H:ki - Tampere - Kajaani - Joensuu - Lahti - H:ki - Turku. Matkaa kertyy Tiekartan mukaan 1631km. Reitin idea on siinä, että mahd. paljon moottoritietä, jolla matka sujuu ja jää aikaa kuin varastoon.

Moottoriteihin kannattaa varmaan panostaa ja tuo taitaa mennä vielä läpi, koska saman reitin (tässä tapauksessa Turku - Hki) sai kai sääntöjen mukaan ajaa max. kaksi kertaa suorituksen aikana

Mitä ehkä kannattaisi vielä miettiä on se, että nuo etäisyydet ovat kai kaupungin keskustasta keskustaan ja kannattaako esim. ihan Helsingin keskustassa käydä pyörimässä ja hakea siellä tankkauspaikkaa tms, josta saisi sen vaaditun kääntöpaikan todistuskuitin. Voisi olla järkevämpää ottaa vaikka joku kehä3:n huoltoasema kääntöpaikaksi, kaivaa sen tarkan osoitteen esille ja mitata etapit jollain reittilaskurilla http://www.map24.fi tai http://www.maporama.com tai http://www.020202.fi tai http://www.keltsi.fi jne. ja näistä ehdottomasti kannattaa tarkistaa se "lyhin" reitti.

Ja jos panostaa huoltoasemiin kääntöpaikkoina, niin valitsisin vielä kultakin kääntöpaikkakunnalta sellaisen 24h palveluaseman. Jos nimittäin automaatista sattuu olemaan kuitit loppuneet, voi sisälle kävelemällä ja vaikka kahvit ostamalla saada edes jonkunlaisen kuitin ja pelastaa tilanteen.

Mutta tämä on vain spekulointia. En ole moista suoritusta itse tehnyt, joten en voi esittää asiantuntijaa...

  Olli

  • Vieras
Iron Butt Guzzilla porukassa
« Vastaus #29 : Toukokuu 30, 2006, 11:22:14 ap »
Kaupunkien keskustat kannattaa kyllä unohtaa kokonaan jos jonkinmoista keskinopeutta aikoo pitää yllä. Piipahdus esim. Helsingissä ja keskinopeus on äkkiä 40km/h, näillä nopeuksilla ei iiron puttonia ajeta säädetyssä ajassa.

t. pekjo