Kirjoittaja Aihe: MG V850 GT El Dorado  (Luettu 7054 kertaa)

Mikko Kiuru

MG V850 GT El Dorado
« : Maaliskuu 09, 2006, 11:39:24 ap »
Piikkipyöräajoistani on hieman aikaa sillä omaan mittariin on tulossa 40 V. Joka tapauksessa päälle on iskenyt pyöräkuume, mistä en taida selvitä pyörää hankkimatta. Tauti on edennyt jo niin pitkälle, ett vietän toukokuun kaksi viimeistä viikkoa Saksassa; meillä ( itsellä ja vaimolla) on vain menolentoliput. Paluuliput  lautalle ovat meille ja pyörälle?

Lähtökohtaisesti olen kiinnostunut vain hieman vanhemmista pyöristä ja olenkin tehnyt tiedusteluja muutamista eri merkkisistä pyöristä. Tässä tuntuu kuitenkin olevan eniten sitä jotain... Olen ollut yhteydessä tämänkin pyörän omistajaan ja tiedän myyntilmoituksen tietojen lisäksi mm. että pyörä on tuotu USA:sta Saksaan -91 ja sen satula sekä tuulilasi eivät ole tästä pyörämallista.

Saisinko teiltä kommentteja pyörämallista? rekisteröinnistä (onko näitä Suomeen rekisteröitynä?) hintapyynnöstä? tms? Itsellä ei ole mitään kokemuksia Guzzeista.

Myynti-ilmoituksen sisältöä:

Moto Guzzi V850 GT El Dorado, Scheibe, Bj. 7/73, 35.000 km, Koffer + Topcase, Sturzbügel, 4-Taker, 44 kW, weiß, TÜV 7/07, E-Starter, 4950 € 

Kuva pyörästä löytyy  http://www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=4322152

====================================

11.03.2006 Kiitos saamistani tiedoista. Tämä pyörä ei tule meille asumaan, mutta saman merkkinen on edelleen haussa.

Skylark

15.04.2006 PYÖRÄ ON HANKITTU eli 850 T 3 California -80.  Kaverini katsomana ja koeajamana odotuksella autotallissa Saksassa. Kiitos privaatisti sekä tällä palstalla saamiini tietoihin ja vinkkeihin. Erityiskiitos asiaani paneutuneelle Jussi Koskiselle.

Skylark
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2006, 11:23:00 ap kirjoittanut skylark »

• Vieras
MG V850 GT El Dorado
« Vastaus #1 : Maaliskuu 09, 2006, 15:32:01 ip »
Moi,

On noita Suomessa, ainakin hyvin samankaltaisia. Ota yhteyttä G-mies Jussi Koskiseen (vaari piste koskinen ät luukku piste com) niin saat käyttökokemuksia tuollaisesta pyörästä ja tarkkoja tietoja eri mallien ominaisuuksista. Vaikkapa ihan museokatsastusta ajatellen.

Oma vanha GT850:seni näyttäisi olevan myynnissä täällä :
http://www.motopalsta.com/showused.phtml?id=48611

Omat kokemukseni laitteesta ovat ne, että se on aikakautensa tyylikäs edustaja jonka suurin ongelma olivat pyörän painoon nähden aika alitehoiset jarrut. Tuossa saksalaisessa laitteessa näyttäisi olevan edessä jo levyjarru, mikä on siis rumpujarruihin verrattuna hyvä asia paitsi että optisesti rumempi. Tekniikka on tuttua guzzilaatua eli ei mitään erityisiä ongelmia ja kaikki korjattavissa kohtuulliseen hintaan. Kaikkia osia on saatavissa ilman erityisempiä ongelmia poislukien ehkä jotkut peltiosat.

Pari vinkkiä koeajolle. Kuuntele ettei vaihdelaatikko pidä ulinaa 5-vaihteella. Paljon ajetuissa vitosvaihteen rattaat saattavat olla kulahtaneet vaihtokuntoon. GT850:ssä on laturi ylhäällä pyttyjen välissä. Tarkista että laturin kiinnitysteline ei ole murtunut ja on tiukasti pultattuna lohkoon. Tärinä usein rikkoo tuon laturin tuennan ja ikävimmässä tilanteessa kiinnityspultit korkkaavat irti lohkosta. Homma on korjattavissa mutta vähän työläs. Jousitus ei ole mitään öhlins-tasoa, mutta kunnossa ollessaan pitää kyllä tiellä. Kulkuakin on riittävästi 170-180 km/h pleksin kanssa.

Veroista ja tulleista en osaa sanoa mitään.

Ai niin. Ymmärtääkseni joskus 70-luvun alussa V7 GT850 oli käytössä Suomen poliisilla, joten siksi sillä on erityistä tunnearvoa täällä. Kun itse sain kerran sakot ylinopeudesta tuolla mustalla, niin konstaapeli erikseen totesi lappua kirjoittaessaan että sulla on muuten komea pyörä.

Terv. Juha

Pertsa

MG V850 GT El Dorado
« Vastaus #2 : Huhtikuu 05, 2006, 01:21:50 ap »
Kiinnostaisko tämä: Moto Guzzi V7 850 GT California -73, MR-katsastettu, täydellinen, vain 2 kpl Suomessa.

Katso linkki:  http://www.fotothing.com/pertsa/ 

t.pertsa
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2006, 00:28:00 ap kirjoittanut Pertsa »

• Vieras
MG V850 GT El Dorado
« Vastaus #3 : Huhtikuu 05, 2006, 10:04:20 ap »
Mihin euromäärään tuo museopeli vaihtaisi kotia...?

T Reima

Pertsa

MG V850 GT El Dorado
« Vastaus #4 : Huhtikuu 07, 2006, 02:25:55 ap »
Vastattu privana

t.pertsa

Lightfoot

MG V850 GT El Dorado
« Vastaus #5 : Huhtikuu 09, 2006, 07:35:14 ap »
Lainaus käyttäjältä: JuhaV
.............
Ai niin. Ymmärtääkseni joskus 70-luvun alussa V7 GT850 oli käytössä Suomen poliisilla, joten siksi sillä on erityistä tunnearvoa täällä. Kun itse sain kerran sakot ylinopeudesta tuolla mustalla, niin konstaapeli erikseen totesi lappua kirjoittaessaan että sulla on muuten komea pyörä.

Terv. Juha
Minä hankin viime kesänä -72 GT850 ja olen tyytyväinen. Aluksi oli vähän ongelmallista pysäyttää pyörä hallitusti kun vaihteiden kanssa räplätessä meni liian pitkään. Moottori vääntää pyörää oikealle ja kun se alkaa kaatua niin 250kg on liikaa yhdelle jalalle.
Olen hankkinut kolme lehteä joissa on koeajoraportti GT:stä vuodelta -72: Vauhdin Maailma, TM ja Das Motorrad. VM:n mukaan GT:tä oli vuonna -72 kaksi kappaletta Suomen poliisilla, toinen muuten samassa tallissa missä minun pyöräni talvehtii. Edelleen VM:n mukaan Los Angelesin poliisi oli hankkinut -72 3000kpl 750cc Guzzeja. GT850-pyörää valmistettiin tietääkseni vain vuosina 72-74 re: "Guzziology", "Moto Guzzi Big Twins".
Minä pidän tuota Saksalaisen pyörän hintaa korkeana kun maahantuonti nostaa hintaa melkoisesti. Vähän ihmetyttää myös noin alhainen kilometrimäärä......
Niin Eldoradohan oli Pohjois-Amerikan vientimalli. Tiedän ainakin yhden Eldoradon Helsingissä. Tietääkseni Eldossa vaihdevipu on oikealla ja jarru vasemmalla eli päinvastoin kuin GT:ssä. Toisaalta minulla on valokuva Eldosta jossa vaihdevipu on vasemmalla. Eldossa on myös "astinlaudat" vai miksi niitä kutsutaan - footpegs?Kaikenkaikkiaan GT/Eldo on ainakin minulle täysi mysteeri värityksen suhteen. Suomeen on tuotu joidenkin tietojen mukaan vain punaista ja sinistä GT:tä. Olen lukenut Guzzin historiasta, että USAssa erityisesti yhtiö alkoi menettää asiakkaita toimitustensa vuoksi. Jälleenmyyjä tilasi tietyn väristä ja näköistä pyörää, mutta saattoi saada minkälaisen hyvänsä. Jos tehtaalla ei ollut kromattua lokasuojaa niin laitettiin musta tai toisinpäin jne.

• Vieras
MG V850 GT El Dorado
« Vastaus #6 : Heinäkuu 26, 2006, 07:37:39 ap »
Skylarkille: Onnea  uudelle pyörälle! Kesä meni rattoisasti ajellessa?

Ostin itse 850 GT:n  muutama vuosi sitten. Kilometrejä mittarissa on n.67000. 
Sama pyörä on  koeajettu TM:ssä. En tiennytkään että GT:stä on koeajo myös Vauhdin Maailmassa, missä  numerossa?  
Olen ollut kyllä  tyytyväinen, paitsi värisee melkoisesti, taitaa olla ominaisuus.  Jarrut eivät  tosiaan ole kovin tehokkaat, -72:ssa on vielä 2-nokkaiset rumpujarrut,  uudemmissa muuttui nelinokkaisiksi ja levyjarruksi. Suosittelen lämpimästi,  pyörä kerää huomiota mihin vain sillä pysähtyykin.

Varaosia saa melko hyvin Suomesta ja harvinaisempia osia olen tilannut Saksasta gawa-guzzista ja myös jenkeissä mgcycle:ssä on hyvät valikoimat.
[/url]Kysymys GT-miehille: Mihin kohtaan rungossa akun maakaapeli kytketään, onko akun + napa alunperin vasemmalla vai oikealla puolella?

Lisäksi jos jollakulla olisi hyvä kuva alkuperäisen tyylisistä tankin tarroista(mustalla pohjalla valkoiset tekstit), niin olisin siitä kiitollinen. Tarkoitus maalauttaa tankki uudelleen kromiposkilla ja alkuperäisen näköisillä tarroilla. Kts. alla olevasta linkistä.

Kuvia pyörästä voi ihmetellä täällä: http://my.opera.com/coltair/albums/

t, Jani
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2006, 10:05:00 ap kirjoittanut coltair »

motomatti

MG V850 GT El Dorado
« Vastaus #7 : Heinäkuu 26, 2006, 11:33:48 ap »
Maakaapelin paikka on normaalisti sen M8 pultin alla jolla akun alla oleva pelti liittyy rungon poikki kulkevaan putkeen. Toinen hyvä paikka on sama pelti mutta yksi niistä neljästä pultista jolla se on vaihdelaatikon kannessa kiinni.

mm

Esa P.

MG V850 GT El Dorado
« Vastaus #8 : Heinäkuu 26, 2006, 12:05:20 ip »
850GT:n koeajoartikkeleita on ainakin seuraavissa lehdissä:

-          Purje ja Moottori, kesäkuu 1973
-          MP-sport, nro. 4, 1972
-          Tekniikan Maailma, nro. 12, 1972
-          Moottoriviesti, nro. 9, Syyskuu 1972
-          Das Motorrad  (Saksa), nro. 2, November 1972
-          Cycle  magazine (Am.), July 1972
-          Hobby (Saksa), nro. 12,   1973

Esa P.

Lightfoot

MG V850 GT El Dorado
« Vastaus #9 : Heinäkuu 26, 2006, 18:02:31 ip »
Lainaus käyttäjältä: coltair
.... En tiennytkään että GT:stä on koeajo myös Vauhdin Maailmassa, missä numerossa?  
.....
Sorry, ilmoitin virheellisesti Vauhdin Maailman, tarkoitin Tuulilasi 8/72.