Kirjoittaja Aihe: Onko järkee ???  (Luettu 6200 kertaa)

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Onko järkee ???
« : Tammikuu 17, 2010, 22:04:56 ip »

Kirja jonka viimeksi luin ???
Stein-Dinse katalod 2010/2011
Sivuja 480 ....huh..huh.. juoni jäi kyllä epäselväksi.. mutta kirja on varsinainen tajunnantäräyttäjä ::)

Askarruttava kysymys : Voiko edes teoriassa Guzzin sylinterit kääntää, että pakosarjat jäävät taakse  ja kaasarit eteen??????
                                Jokin ruoto on kuvattu sivulla 128

Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #1 : Tammikuu 17, 2010, 23:54:24 ip »
Tollasen kuvan joskus bongasin netistä .

[ylläpito on poistanut liitteen]
Titaniumin kuski

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #2 : Tammikuu 18, 2010, 09:06:15 ap »
Tuo tuskin on soiva peli.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #3 : Tammikuu 18, 2010, 13:26:08 ip »
kaksi "käännettyä" nähty ja kuvattu Mandellossa. Kalkattivat aivan normaalisti, molemmat oli saksan kilvissä.

-KG-

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #4 : Tammikuu 18, 2010, 15:46:27 ip »
Ajokohan ne sakut "käännetyllä" siellä Mandellossa vielä selkä menosuuntaan vai miten...kaikkee ne saksalaiset keksii..

T. Jouko

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #5 : Tammikuu 18, 2010, 17:05:50 ip »
Tiedän muutamia pyöriä. lähinnä brittitwinejä, joista on kannet käännetty. Sylinterien kääntö lienee tarpeetonta.
Guzzin tapauksessa voisi miettiä asiaa laittamalla oikean sylinterin kansi vasemmalle ja päinvastoin. Nokka-akselille pitäisi kai tehdä jotakin...
Työntötankoja tuskin saa ristiin.
En pitäisi mahdottomana.
Tehoista ehkä pitäisi tinkiä. Lämpörasituksia saattaa ilmetä pakoventtiilin tietämillä.

mm

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #6 : Tammikuu 18, 2010, 18:12:33 ip »
Pakoputket saa vedettyä tyylikkäästi ns. yläkautta. (eikä sen jälkeen tarvi miettiä penkinlämmitystäkään). Itseasiassa rakenteesta saa melko "läpinäkyvän" kun kaasarit ja putsarit ei ole peittämässä näkymiä. Tämä lienee jutussa yksi pointti. Edellä olevassa kuvassa asiaa on tarkasteltu mielestäni enempi taiteelliselta kannalta. Ja tuleepahan hapensaanti varmistettua kun kiihdytystorvet osoitaa suoraan ajosuuntaan. Sekä aiheutaa tarkoitettua hämmennystä ihmettelijöissä :D
Lämpörasitukset varmaan muuttuvat mutta onhan Bulussakin takimmainen pytty pakokanavineen kokonaan piilossa jossain pyörän sisällä.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #7 : Tammikuu 18, 2010, 21:12:47 ip »
Eikös se riittäis, kun kääntäis kannet puolelta toiselle ja reitittäisi nokkaketju kulkemaan ketjupyörän toiselta puolen. Eli nokan pyörimissuunta kääntyisi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #8 : Tammikuu 18, 2010, 21:27:28 ip »
Onhan semmonen värkättävä mikäli mieli tekee - järkee tai ei ;)

Bittimaailmasta ei äkkiseltään löytynyt lisää "päitään" kääntäneitä Guzzeja. Muita kylläkin:
http://www.mildhogs.co.nz/Marchant%20Triumph
http://taurangamotorcycleshow.co.nz/images/pastshows/2007/Image3.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_Z8l9QhPa6mg/SydiAxeUWTI/AAAAAAAABs8/y3W1xhz0PQY/s1600-h/IMG_3801.JPG

 ;D ;D ;D

T,
Jukka

Ps. Mistähän Guzzista löytyy mahdollisimman vähän modifiointia vaativa nokka?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #9 : Tammikuu 19, 2010, 09:08:14 ap »
Sattui ajatuskatkos; öljypumppuhan ryhtyy pyörimään väärään suuntaan, jos ketjun reitittää toisinpäin. Eli miten olisi seuraava kombo: Öljypumppu rattailla ja kampuralta ketju nokalle? Pitäisi vain nokan suunta kääntyä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #10 : Tammikuu 19, 2010, 10:57:34 ap »
Siis ajattelit kääntää nokka-akselin pyörimissuunnan? Ei taida mun mielestä ihan riittää, et saa kuin toisen pytyn ajoitukset kohdalleen. Se 135 asteen vaihesiirto on väärään suuntaan. Kyllä MM on oikeassa, sille nokalle tarttis jotain tehdä.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #11 : Tammikuu 19, 2010, 12:57:26 ip »
Tämä kuuluisi mielestäni tekniikkaosastoon. Menisikökhän ihan yksinkertaisesti, että kannet ristiin ja nokkapyörää(akselia) kierretään 180 astetta kampiakseliin nähden. Tätä kannattaa miettiä etenkin, jos haluaa pitkittää jotakin aktia  ;)
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #12 : Tammikuu 19, 2010, 13:32:37 ip »
Siis ajattelit kääntää nokka-akselin pyörimissuunnan? Ei taida mun mielestä ihan riittää, et saa kuin toisen pytyn ajoitukset kohdalleen. Se 135 asteen vaihesiirto on väärään suuntaan. Kyllä MM on oikeassa, sille nokalle tarttis jotain tehdä.

Niin no joo, hankaloittaa hieman kun ei ole yhtään nokka-akselia käsissä. Lisäksi pitäisi katkaista keppi parista kohtaa ja kääntää toisenkin pytyn nenät kohdilleen.
Se olisi kuitenkin varmaan halvempaa, kuin koko nokan eko blancosta aihiosta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #13 : Tammikuu 19, 2010, 14:06:36 ip »
Guzzin työntötankokoneessa on vain yksi nokka-akseli. Etu kaasarien kurkkujen sojottamisesta menosuuntaan on, että patopaineen ansiosta tehot nousevat huippunopeuden tuntumassa. Haittana puolestaan on, että kaikenlaiset varpusta pienemmät partikkelit pääsevät osallistumaan palotapahtumaan.
Forza Moto Guzzi!

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Onko järkee ???
« Vastaus #14 : Tammikuu 19, 2010, 15:49:27 ip »
Varpusista niin väliä...
Vaan kun muistellaan Rokuan kokoonontumista, niin silloin menomatkalla ripeksi vettä. Ja imukurkut kohti vesisadetta & ohiroiskuvaa vettä...
Olis varmaankin saanut talteen hyvähkön kokoelman virallisluonteisia lausumia... :P  :D

Kysymys tamperelaisille:
Mitä kerakkeita kulkee Näsijärvestä Pyhäjärveen?