Kirjoittaja Aihe: Kumpi vai kampi?  (Luettu 6380 kertaa)

MotoJari

Kumpi vai kampi?
« : Maaliskuu 06, 2006, 15:14:15 ip »
Griso -06 ovh valtuutetulla maahantuojalla Motopalstan mukaan 18.800€ + paikalliset toimituskulut

Sama pyörä täällä 16.500€ toimituskuluineen:
http://www.ee-speed.com/bikes/muut.php

Kummasta paikasta ostaisit Grison mieluummin ja miksi?

• Vieras
Kumpi vai kampi?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 06, 2006, 16:09:41 ip »
Noo, virallisen maahantuojan edustajalta 12 rotsentin alennuksella.

I.H.

Kumpi vai kampi?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 07, 2006, 08:36:41 ap »
Onko kellään tietoa tästä EE-speedistä , minkälainen toimija ? Nimi viittaa etelä-

naapuriin ja mistä kautta hankkivat uudet Guzzit , eikö Moto-Italia olekkaan vi-

rallinen suomen maahantuoja ? Halvempi hintakin hieman ihmetyttää .

:prof:
Titaniumin kuski

TimoStone

• Vieras
Kumpi vai kampi?
« Vastaus #3 : Maaliskuu 07, 2006, 11:08:59 ap »
Tuosta EE-speedistä koskaan kuullutkaan. Vaan vähän yleensä siitä, mistä virallisen maahantuojan kulut tulevat:
- Liike- ja varastotilojen kulut
- Yhteydenpito tehtaalle / päämiehiin
-  Varautuminen jälkimarkkinoinnin kustannuksiin.
     - Siis: Varaosia, manuaaleja, puhelineuvontaa jne
- Varaosavaraston juttuja. Montako "nuppelia" Piikkiössä?
- Pyörien varastoinnin kulut
- Henkilöstömenot ja erityisesti niiden rakenne.
Siinä muutamia.

Jospa pistän pystyyn nettikaupan:
- Tilaan tavarat, kun asiakas sen ensin tilaa
- En varastoi, en pidä huoltoa, en ana mitään neuvontaa kenellekään koskaan, jne. Näin tekemäni työ sisään tulevaa euroa kohti jää paljon alemmaksi, kuin vastuunsa tuntevalla maahantuojalle. Otan vastaan tilauksen, toimitan pyörän maksua vastaan ja siinä kaikki. Virallinen maahantuoja saa sitten hoitaa loput!

Elävästä elämästä: Asiakas halusi 700 kW:n dieselgenun. Tarjosin käytettyä ulkomailta. Kaikki oli sopivaa asiakkaalle, mutta tilasi sen itse suoraan ulkomailta. No, sai, mutta kone ei pelittänyt. Soitti vihaisena minulle koska ulkomainen myyjä ei vastannut enää asiaan mitenkään.
Sanoin:"Jos olisit ostanut minulta, se olisi ollut vähän kalliimpi, mutta tulisin sen korjaamaan takuuna!" Uhkasi edelleen oikeudella vedoten siihen, että oli minun kauttani saanut selville sen myyjän jne...no, mahdottomiinhan se homma siten kaatui.

MattiV

Kumpi vai kampi?
« Vastaus #4 : Maaliskuu 07, 2006, 11:30:42 ap »
I.H. kirjoitti:
Lainaus
Onko kellään tietoa tästä EE-speedistä , minkälainen toimija ? Nimi viittaa etelä-

naapuriin ja mistä kautta hankkivat uudet Guzzit , eikö Moto-Italia olekkaan vi-

rallinen suomen maahantuoja ? Halvempi hintakin hieman ihmetyttää .

:prof:

Tuolla jotain juttua http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?s=54d9540efdc21ee77b7da9a687fa563c;act=ST;f=25;t=30957
Vannapii gutsisti
Huono tie, parempi mieli

I.H.

Kumpi vai kampi?
« Vastaus #5 : Maaliskuu 07, 2006, 12:40:02 ip »
Kiitos MattiV linkistä , ja lupaavat vielä , että takuut ja huollot pelaavat , ompa

otsaa . Haistoinkin palaneen käryä tästä toimijasta. Eiköhän osteta Guzzimme

Piikkiön pojilta !!  :X
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2006, 12:42:00 ip kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

Vierailija

Kumpi vai kampi?
« Vastaus #6 : Maaliskuu 08, 2006, 03:12:33 ap »
No joo, asiassa on aina kaksi puolta ja keväällä kaikki haluavat moponsa HETI!

Tuossa jutussahan kyse oli ylivuotisen pyörän tuonnista Saksasta. Olen ollut ko. hepun kanssa pari vuotta sitten puheissa erään mopon tuonnista Saksasta ja kuultuaan, millä hinnalla eräässä liikkeessä Suomessa oli tietyn vuosimallin ko. peli myynnissä, sanoi heppu, että osta se tai hän käy itse ostamassa sen itselleen myyntiin. Reilua puhetta.
Emeritus-guzzisti

I.H.

Kumpi vai kampi?
« Vastaus #7 : Maaliskuu 08, 2006, 05:24:42 ap »
Vierailija kirjoitti:
Lainaus
No joo, asiassa on aina kaksi puolta ja keväällä kaikki haluavat moponsa HETI!

Tuossa jutussahan kyse oli ylivuotisen pyörän tuonnista Saksasta. Olen ollut ko. hepun kanssa pari vuotta sitten puheissa erään mopon tuonnista Saksasta ja kuultuaan, millä hinnalla eräässä liikkeessä Suomessa oli tietyn vuosimallin ko. peli myynnissä, sanoi heppu, että osta se tai hän käy itse ostamassa sen itselleen myyntiin. Reilua puhetta.

Joopa joo , mutta jos haluaa pyöränsä keväällä tiettynä ajankohtana ja tavara

on tilaustavaraa , on syytä tilata pyörä riittävän ajoissa . Käsittääkseni ko tapauk-sessa ostaja tunsi ostettavan tuotteen , joten esim. koeajo ei ollut tarpeellista. Kuitenkin tavaran toimittajan katteettomat lupaukset ovat perheestä , riippumatta

mistä syystä ei pysty niitä pitämään . Peilille olisi käyttöä molemmille .
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2006, 05:38:00 ap kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski