Kirjoittaja Aihe: Ajokengät  (Luettu 23576 kertaa)

I.H.

Vs: Ajokengät
« Vastaus #45 : Helmikuu 13, 2013, 11:21:03 ap »
Palataanpa aiheeseen, tuommoisilla olen ajellut. Vas: BikerPoint-nimisestä kaupasta (ei taida toimia nykyisin) ostettu, pitävät vettä "aikansa" käsittely mehiläisvahalla auttaa. Oik: Sievin työkengät, kova kärki, vesi tunkeutuu sisälle vetoketjusta n. 100 km:n sateessa ajon jälkeen, molemmilla on pärjäilty .
Titaniumin kuski

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #46 : Helmikuu 13, 2013, 11:54:53 ap »
Suojat tekivät MM:lla tehtävänsä, kun ei oma nahka kulunut hankauksessa. Bilteman puvun suojaavuus on varmaan samaa luokkaa. Lehmän nahka kestää paremmin asvalttia vasten. Mulla on tollaset Boots Factoryn vastaavanlaiset veturikuskin bootsit, kuin I.H:n vasemmanpuoleiset . En ole ne jalassa paljoo ajellut. On niin suojattoman ja löysän tuntuset verrattuna Alpinestarseihin. Ja vaihdepolkimen kohdalta kuluisivat päältä puhki.
Forza Moto Guzzi!

Urpo ja Turpo

« Vastaus #47 : Helmikuu 13, 2013, 17:58:28 ip »
Noin 10 vuotta vanhat Kochmannit ovat suhteellisen hyväkuntoiset (kuvassa taustalla),
mutta ryhti on selvästi lerpsahtanut verrattuna uusiin.

Pekka

« Vastaus #48 : Helmikuu 13, 2013, 20:09:12 ip »
Jatkan aiheen sivusta...
Tuollaisen Motomatille sattuneen kaltaisen lipan olen kerran nähnyt vierestä Alastarolla.
Kawakuski pyöri pitkin asfalttia villatupojen pölinän saattelemana. Lopputulos näytti
lähinnä revityltä makuupussilta
Puku kuitenkin hoiti hommansa ja kuski jäi ehjäksi.

Omista "konttailuista" olen tehnyt sen huomion että, kyllä vanhankin puvun nahka ja vetoketjut kestää
asfaltilla pyörimistä. Ompelulangat vain menettävät käyttövuosien myötä vähitellen lujuutensa.
Hiekkapöly kuluttaa lankoja ja sitten asfaltilla liukuessa puku repeää saumoista.
Ehjiksi jääneitä saumoja tarkastellessa näkyi monessa kohtaa ompelulanka ohentuneen ratkaisevasti.

Siinäkin on yksi syy tarkkailla ja vaihtaa vielä ehjän näköistäkin pukua uuteen.

Pekka
Sohc van Helmi.

TunturiTT

« Vastaus #49 : Helmikuu 13, 2013, 22:34:47 ip »
Ei sen puvun homma toki ole repeytyä ja tuhoutua kaatuessa. Kun näin käy, voi puku tarttua johonkin ja aiheuttaa ongelmia. Lisäksi jos puvusta ekan osuman jälkeen puuttuu palasia, saa seuraavassa pompussa jo kipeää. Tuollaiset tuulipukumaiset tix tex puvut ovat vastenmielisiä kahisijoita. Suoja monista löytyy, mutta eivät ne voi hoitaa hommaansa, jos polvisuoja huitelee perseen puolella. Itse olen nähnyt niitä tapauksia, kun löysät puvut ovat pyörineet ympärillä ja asfaltti-ihottumaa ja ruhjeita on ympäri kroppaa. Seuraavat puvut eivät ole olleet letkeät ja löysät tekstiilit. Niitäkin löytyy hyvin istuvia.
Löysä texmexpuku on varmaan mukava päällä tauolla, ajaessa en mitenkään usko. Mukavat ne on verkkaritkin, mutten niitäkään käytä ajaessa.

Täytyy varmaan ottaa kuva omista kilometrejä nähneistä ajokengistä, niin pysytään aiheessa.  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

« Vastaus #50 : Helmikuu 14, 2013, 10:00:16 ap »
Täytyypä todeta, että edellä mainitsemassani peurakolarissa ei kymmenen metrin ilmalennon ja sen jälkeisen asfaltilla pyörimisen jälkeen Louisin Cycle Spirit halpisasu mitenkään hajonnut eikä levitellyt toppauksia tai muutakaan. Käsivarren luukin napsahti poikki juuri siitä kohtaa, missä olkasuoja päättyi (kun laskeutuminen tapahtui sen olkapään varaan).
Frank Thomasin ajosaapaasta hajosi kärki, mutta sisällä oleva suoja piti varpaat ehjinä.
Nevada meni lunastukseen.
Emeritus-guzzisti

Guzzr

« Vastaus #51 : Helmikuu 14, 2013, 20:08:03 ip »
1000 euron ajoasu tai
2700 eur kahdelle ajoasulle.  = Onko liikaa rahaa tai muutenkin aivan hulluja motoristeja ? Vi , voi... :(
 Käytän ite vanhat MP-Asut, Rukka vanhakin ja suht uusi Swift nahkapuku ja vanhat nahkarotsitkin + n-housut. (Ja vanhat housut vuodesta 1972 sopii 97 %sesti nytkin.-vaikka harvoin käytän.)
Uuudet saappaat TCX tai mitä oli - ja saan vaihtaa jos vettä tulee läpi.
Hanskat 5-6 paria - huonompia ja parempia käytössä.
Ja uusikin Arai - kypärä ostin samanaikaisesti kun saappaat syyskuussa.

Olen valmis huhtikuu-ajoille.

l

Pekka

« Vastaus #52 : Helmikuu 14, 2013, 20:48:45 ip »
Hmm..
Snip>>Ei sen puvun homma toki ole repeytyä ja tuhoutua kaatuessa. Kun näin käy, voi puku tarttua johonkin ja aiheuttaa ongelmia.<<Snip

Onhan se mukavampi ja halvempi jos kuskin lisäksi pukukin jää ehjäksi. Kuitenin kun heittäytyminen tapahtuu isommasta vauhdista
on todennäköistä että, ajokamppeisiin tulee senverran käytön jälkiä, ja uusiksi menee kumminkin.
Mielestäni se mihin kuntoon ne ajovarusteet tuossa tilanteessa menee on toissijainen juttu. Ajovarusteiden tarkoitus on kuitenkin
suojata kuljettajaa ajon aikaisilta ympäristön vaikutuksilta sekä pelastaa mahdollisimman paljon onnettomuuden sattuessa.
Ja olla vielä mukavia käyttää. Joidenkin mielestä pitäisi vielä näyttää hyvältäkin ;D.
Ainakin itse joudun tekemään rankkoja kompromisseja, missä lompsa tulee yleensä ensin.

Pekka
Sohc van Helmi.

TunturiTT

« Vastaus #53 : Helmikuu 14, 2013, 22:34:02 ip »
Hmm..
Snip>>Ei sen puvun homma toki ole repeytyä ja tuhoutua kaatuessa. Kun näin käy, voi puku tarttua johonkin ja aiheuttaa ongelmia.<<Snip

Onhan se mukavampi ja halvempi jos kuskin lisäksi pukukin jää ehjäksi. Kuitenin kun heittäytyminen tapahtuu isommasta vauhdista
on todennäköistä että, ajokamppeisiin tulee senverran käytön jälkiä, ja uusiksi menee kumminkin.
Mielestäni se mihin kuntoon ne ajovarusteet tuossa tilanteessa menee on toissijainen juttu. Ajovarusteiden tarkoitus on kuitenkin
suojata kuljettajaa ajon aikaisilta ympäristön vaikutuksilta sekä pelastaa mahdollisimman paljon onnettomuuden sattuessa.
Ja olla vielä mukavia käyttää. Joidenkin mielestä pitäisi vielä näyttää hyvältäkin ;D.
Ainakin itse joudun tekemään rankkoja kompromisseja, missä lompsa tulee yleensä ensin.

Pekka

Niin tarkoitin että voi tarttua johonkin siinä asfalttia maistellessa. Tai repeytyneessä puvussa saada vammoja, kun puvun suojaavuus on menetetty puvun jo repeydyttyä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.