Kirjoittaja Aihe: Pipercrossit maatuu ennen aikojaan  (Luettu 2441 kertaa)

Pampi

  • Viestejä: 97
Pipercrossit maatuu ennen aikojaan
« : Elokuu 31, 2009, 20:48:45 ip »
Terve taas kaikille

Onko muilla ilmennyt Pipercross-ilmanputsarien kestävyydessä murheita ?
Itsellä ( siis Guzzissa ) ei kestä kesääkään, kun kumiseos jotenkin muuttaa koostumustaan ja alkaa kovettua ja murtua. Turhan kallista pestäville suodattimille,jos menee n. 100 ekua suvessa putsareihin. Edellisenä kesänä ei kestänyt kuukauttakaan , kun hajosi.
Liike antoi uudet tilalle ja epäili materiaalin kovettuneen pitkässä varastoinnissa. Eipähän tämä maailmaa kaatava murhe ole, mutta kumminkin. Muilta merkeiltä en ole löytänyt vastaavia epäkeskeisiä malleja.

Olen koittanut liimaillakin, mutta mikään valtakunnan kitti ei siihen materiaalin tunnu tarttuvan.
Terv. Pampi

Iltzu

  • Viestejä: 4
Vs: Pipercrossit maatuu ennen aikojaan
« Vastaus #1 : Syyskuu 08, 2009, 14:48:54 ip »
Miten ilmanputsarin murtuminen oireilee?
Kysynpä vaan ihan uteliaan blondin ominaisuudessa, sillä pikku guzzissani on ilmanputsarin vaihdon jälkeen ilmennyt kummallisia käyntihäiriöitä tietyillä kierrosalueilla.

T. Iltzu
 

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Pipercrossit maatuu ennen aikojaan
« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2009, 18:57:48 ip »
Minkälaiset Piperit sulla on? Itsellä on ne vaahtomuoviset tötteröt, jotka kiristetään ihan nippusiteellä kaasariin kiinni. Ne ainakin tuntuu kestävän. Ovat nyt kait kolmatta kesää paikallaan ja kestävät ohjeista huolimatta myös bensalla pesun.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pampi

  • Viestejä: 97
Vs: Pipercrossit maatuu ennen aikojaan
« Vastaus #3 : Syyskuu 09, 2009, 09:37:29 ap »
Terve taas

Stormin epäkeskeiset , peltipäiset kartio Piperit, mahtuvat paremmin kuin suorat, kiinnitys klemmarilla. Stormin myyjä kertoi havainneensa saman ilmiön omissa putsareissaan ja epäili kovettumista varastoinnin aikana tai kumiseoksen heikkoutta. Vaikka laatu ei vakuuttanu, ostin kuitenkin vielä samanlaiset ja vahvistin vulkanoimalla neopreenipitoista kumia kauloihin Loctite 401 :llä.( tämä kitti taitaa ottaa kuiteskin kiinni ) Murtuminen alkoi oireilla muuttuuneella imuäänellä, ei juuri muuten,ja avatessani kiinnityksen mureni koko kumikaulus. Laatu merkkihän tämän pitäisi olla, mutta kaikki on bensarahoista pois.

Vaihteeksi pakoventtiili paloi, että tuli muuta hommaa vaihteeksi. Hankin Colortunen testitulpan seoksien säätöön,ainakin suuntaa antavien ja vähentää se kokeilun tarvettakin ja ko. tulppa kestää käytössään vuosia.

Hyviä ajokelejä ja pitkään

Terv P