Ok, lämmitettävä sondi toimii varmasti tuossa ja mittaustulos pitänee siten kutinsa.
Ne PC-kartan korjausluvut eivät ilmeisesti ole ihan tarkasti %-lukuja mutta jotain sinnepäin kuitenkin. Tähän ei aikanaan Dynojet suostunut mulle vastaamaan kun sitä heiltä utelin.
Vaikka kartassa luvut ovat vain tietyin välein, esim. 500 rpm niin kun PC laskee korjausta niin se todellakin interpoloi eli tavallaan liukuvasti keskiarvottaa korjauksen siten että jos korjaus 5000 rpm:llä olisi +10 ja 5500 rpm:llä -10 (molemmat samalla TPS-arvolla), niin korjaus 5250 rpm:llä oli tasan nolla. Ja sama pätee TPS-arvojen sarakkeen suhteen.
Tästä onkin näppärä aasinsilta siihen, että jos kartassa vaakariveillä tai pystysarakkeissa vierekkäiset arvot "hyppivät" kovin, niin säädettäessä olisi ehkä pitänyt hieman tasailla noita arvoja ja kokeilla muutamaan otteeseen mitkä olisivat oikeat arvot. Eli jos säädöprojektin alussa kartta oli merkittävästi pielessä, niin joihinkin taulukion kohtiin tulee tarvetta isoille korjauksille koska jo säädön aikana se PC interpoloi sitä säätöä käyttäen tietoa niistä viereisistä taulukon kohdista. Silloin jos viereisessä taulukon solussa on joku isohko korjaus, niin jotta sen lähellä säätöä saa merkittävästi eri suuntaan niin siihen vieressä olevaan soluun joutuu laittamaan myös ison mutta erisuuntaisen luvun. Pieni tasailu voi tuossa olla paikoillaan.
Homma menee periaatteessa siten että johto kiinni läppärin ja PC:n välille. Pyörään virta päälle ja sytty "ON" asentoon. Läppärissä ohjelma käyntiin ja sieltä lukaistaan sitten se PC:n muistissa oleva kartta läppärille. Talleta se orkkiskartta talteen sellaisenaan niin voit palata siihen tarvittaessa. Sitten vaan korjailet karttaa siinä näytöllä ja ohjelmasta löytyvällä komennolla sylkäiset kartan takaisin PC:lle. Piuhat irti ja ajoon.
Noita karttoja voi tallennella ja modailla ohjelmalla aivan vapaasti. Ja netti on pullollaan karttoja joita voi tutkia ja vertailla.
Tärkeä pointti on se, että PC:lle pitää kertoa mikä on kaasu kiinni ja kaasu auki ääriasennot. Sieltä ohjelmasta löytyy tähän reset-toiminto. Eli se kannattaa tehdä jotta kartan nollapiste eli origo on oikealla kohdallaan.
Ja parasta tässä on se, että projektin jälkeen kädet eivät haise enempää bensalle kuin ennen projektiakaan

Terv. JuhaV