Kirjoittaja Aihe: ECU56  (Luettu 2523 kertaa)

Olli

  • Viestejä: 264
ECU56
« : Heinäkuu 09, 2009, 12:47:47 ip »
Service merkkivalo palaa, Huoltovalikko kertoo, että ECU56 on rikki, eikä suostu korjaantumaan. Huoltokirja kertoo tuon olevan "Vehicle Speed Error".

(Joo, ajelin ko. valon syttyessä aika maltillisesti ison pakettiauton perässä. Kai ajelin sitten mopon mielestä liian hiljaisesti.)

Ja mopo siis Griso 8V.

Mielipiteitä? Neuvoja? Tyyppivikaa? Ohjeita? Vahingoniloa? Kovaa ajoa?

  Olli

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: ECU56
« Vastaus #1 : Heinäkuu 09, 2009, 12:51:36 ip »
Soitapas "Piikkiön Help-Desk´iin" niin jopas saat ihan oikeita neuvoja!

Olli

  • Viestejä: 264
Vs: ECU56
« Vastaus #2 : Heinäkuu 09, 2009, 12:56:29 ip »
Piikkiöön otin jo yhteyttä sähköpostilla. Katsotaan mitä vastaavat.

Epävirallinen spekulointi ja kokemusten jakaminen vaan on kivaa ja usein myös hyödyllistä.

  Olli

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: ECU56
« Vastaus #3 : Heinäkuu 09, 2009, 13:18:51 ip »
Enpäs muista mitä vikaa tuo koodi edustaa mutta muuten arvelisin että kierroslukuanturin lukema ei tule perille. Valitettavasti en ole ehtinyt uudemman mallin 8V-koneen fysiologiaan perehtyä mutta vanhemman vastaavan V10-koneen kyllä. Oman kokemukseni mukaan tuo kyseinen anturi on kohtalaisen tuottoisa vikailmoitusten kohde. Useimmiten on auttanut virran katkaisu yli 30 sek ajaksi ja uusi käynnistys niin vikakoodi häviää. Virhelogi kannattaa luetuttaa/tyhjentää maahantuojan korjaamolla ja/tai anturi vaihtaa suosista. Vanhassa V10:ssä se sijaitsee vas. sylinterin etupuolella lähellä ö-painevaloanturia.  Myös kykentähäiriö voi tulla kyseseen: hapettunut tai löysä liitin aihettaa myös vikailmoituksia.

Jos vika näennäisesti poistuu em. konstilla voi ajoa jatkaa normaalisti pelko p*****ssä sen uusiutumisesta jälleen.

Ihan oikea anturivika pysäyttää pyörän moottorin totaalisesti, mutta vikakin on silloin helpompi varman päälle paikallistaa.

mm