Piti ihan rekisteröityä uutena Guzzistina tämän ketjun takia - olen jonkinasteinen asiantuntija polttoaineen loppumisen suhteen eri kulkuneuvoilla, kokemusta löytyy mopoista, traktoreista, moottoripyöristä ja bensa- sekä dieselautoista

Peruslaiskana ja -pihinä miehenä yritän vältellä viimeiseen asti menopelin juottamista, joka on sitten kostautunut muutaman kerran kantapään kautta -paljon kalliimpana litrahintana ja matkan kesketymisenä...
Muutaman tuhannen 2/3 maantieajoa käsittävän Stone-kilometrin turvin olen aina päässyt yli 300 km tankillisena - yleensä bensavalo on alkanut tuikkimaan jossain 230-240km välillä. Alkutaipaleella tämän jälkeen kohtapuoliin tankattuani huomasin, että tankissa on aina ollut jäljellä useita litroja(=useita kymmeniä kilsoja) tuskavettä, joten tankkausväli piteni ja piteni - aiemmammassa pyörässäni tottumaani 7-8ltr/100km-kulutukseen alle 5 ltr:n keskikulutus tuntui aivan uskomattomalta. Ja sitä se sitten eräänä sunnuntai-iltana oli - kun tripissä oli 360km, tunsin muutaman nykäyksen pyörän käynnissä, jotka eivät johtuneet kaasukäden liikkeistä. Varmistuttuani nykäyksien johtuvan muusta, kuin ranteestani, ajoin kilometrin päässä olevalle bensa-asemalla(=hyvä tuuri) ja sain tankattuani 17,7 litraa. Italiatteren kone ei sammunut missään vaiheessa itsekseen, vaan pääsin tankille normaalisti ajamalla. Kun olin tankannut täyteen, käynnistyi pyörä normaalisti ja pääsin ajamaan 50 metriä, jolloin meno tyssäsi keskelle risteystä. Tämän jälkeen rakkine ei suostunut enää käynnistymään, eikä bensa-pumppu jurissut laisinkaan virtoja päälle laittaessa. Luulin bensapumpun hajonneen tai jonkun johdon tankin alta irronneen, mutta päivän valossa syyksi paljastui palanut bensapumpun(tai ruiskun, kaikista reunimmainen etupään-puoleinen) sulake. Eli bensanloppuminen ilmeisesti poltti sulakkeen, liekkö pyörähtänyt pumppu tyhjää tai ollut joku ilmakupla, mutta oudosti tämä kaikki tapahtui vasta tankkauksen jälkeen.
Tästä viisastuneena olen tankannut tämän jälkeen viimeistään, kun tripissä on ollut 340km ;-)