Kirjoittaja Aihe: LM IV rengastus  (Luettu 7127 kertaa)

Aapo

LM IV rengastus
« : Helmikuu 20, 2006, 09:33:35 ap »
No niin, kertokaas vanhojen lemppareiden kuskit, mikä rengastus sopii parhaiten 16":n etupyörällä varustettuun lömaahan. Itse olen jo joitakin vuosia käyttänyt Michelin Macadameja, mutta voisihan tuota vaihteeksi kokeilla muutakin. Tällä hetkellä molemmat kumit kaljuina.

Janne K

LM IV rengastus
« Vastaus #1 : Helmikuu 24, 2006, 00:27:16 ap »
Mulla ei ole juuri eri renkaista kokemusta, mutta Lempparini edellisen omistajan, Kuusisen Topin, mielestä Bridgestone BT-45 sopii LM IV:hen hyvin sekä eteen että taakse. Tuollaisilla olen tässä puolitoista kesää ajellut ja tyytyväinen ollut. Nyt tosin pitää hankkia uudet samanlaiset.

Verrokkina mulla tosin ainoastaan pyörässä aiemmin olleet, ikivanhat Pirellin kumit. Keskinopeus taisi nousta 20km/h ja varmuus vielä enemmän kun vaihtoi nuo pois.

Pekka

LM IV rengastus
« Vastaus #2 : Helmikuu 24, 2006, 11:03:31 ap »
Moi. Omassa LM Nelosessa, missä on 16 in etupyörä, olen käyttänyt Metzelereitä. Edessä on ollut ME33 ja takana ME55. Ovat osoittautunneet toistaiseksi parhaiten toimiviksi. Tosin noista Bridgestoneista ei ole vielä kokemuksia. Ne Pirellit, mitkä olivat siinä Topilta ostamassasikin LM:ssä,  olivat aika kamalat ajettavat jo uusinakin. Eivät vain meinanneet kulua loppuun millään. Metzelereillä olen päässyt 8000-14000 km, rata-ajon määrästä riippuen. Harmi, kun aikoinaan lopettivat sen MBS mallisen ME55:n valmistuksen. Noilla vyövahvisteisilla ketteryys ja suuntavakavuus olivat kohdallaan.
Sohc van Helmi.

Kimmo Saarelainen

• Administrator
LM IV rengastus
« Vastaus #3 : Helmikuu 26, 2006, 12:03:14 ip »
Terve,
Syksyllä ostetussa Nevadassani oli aika surkeat renkaat. Pyörä vastasi tien jokaiseen kohoumaan ja maaliraitaan. Jyrsityllä asfaltilla se luikerteli kuin käärme.

Ostin siihen uudet Bridgestonen BT-45:set. Enpä olisi uskonut kuinka paljon uudet renkaat vaikuttivat ajoon! Sen ainakin päätin etten aio koskaan renkaissa säästellä, kun Guzzillani ajelen.

Ensimmäisten 1500km jälkeen voin suositellä BT-45:a. Tosin muista renkaista ei ole kokoemusta, joten muitakin hyviä varmasti löytyy.
http://www.mposat.com/  toimitti renkaat kätevästi postitse ja kohtuu kuluilla.
Kimmo

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

• Vieras
LM IV rengastus
« Vastaus #4 : Helmikuu 28, 2006, 11:36:26 ap »
Lainaus käyttäjältä: Aapo
No  niin, kertokaas vanhojen lemppareiden kuskit, mikä rengastus sopii  parhaiten 16":n etupyörällä varustettuun lömaahan. Itse olen jo  joitakin vuosia käyttänyt Michelin Macadameja, mutta voisihan tuota  vaihteeksi kokeilla muutakin. Tällä hetkellä molemmat kumit kaljuina.
Moi Aapo,

Siinä mielessä tilanne on sulla hyvä että vaikka vaihtaisit  Macadameista mihinkä tahansa renkaisiin niin todennäköisesti muutos on  huima parempaan suuntaan.

Aikanaan lempparissa Metzelerit tuntuivat itsellä hyviltä.

On vähän harmi että nuo rengaskoot ovat lempparissa sellaiset että  moderneja huippurenkaita/seoksia ei niihin oikein saa. Pitäis olla  17-tuuman vanteet.

- JuhaV

Aapo

LM IV rengastus
« Vastaus #5 : Maaliskuu 01, 2006, 09:06:39 ap »
Kiitoksia kommenteista! Ei ne Macadamitkaan ihan mahdottomat ole, mutkatietä etenee niilläkin vanhalle miehelle riittävällä vauhdilla (kulutuspinta musta laidasta laitaan). Nopeissa kaarteissa täyskiihdytyksessä ylöspäin vaihtaessa pyörä saatta kylläkin notkua jos ei ole tarkkana. Macadamit vaativat reilut ilmanpaineet. Joskus aikaisemmin ajoin Metzelereillä, mutta ne täytyy heittää jo puolikuntoisina mäkeen, kun eturengas kuluu pykälille ja pyörä muuttuu levottomaksi. uutena kyllä makoisat kumit. Pitäiskö sitten kokeilla Bridgestoneja, ei ole vielä tähän mennessä ollut itämaisia kumeja alla (ei mitään ennakkoluuloja).