Tutkailin kirjoituksia haulla "ilmansuodatin" - lisäksi asia on ollut usein esillä Power Commanderin kohdalla (imu- ja pakopuolen virtauksen parantaminen). Oman "henkilökohtaisen ongelman" vuoksi koetan kaikin keinoin saada äänenpainetason kypärän sisällä mahdollisimman alhaiseksi (tulpat, Schuberth C2, jatkuvia pleksikokeiluja jne.). Toisaalta tehoa ei koskaan ole liikaa... Nyt on K&N ilmansuodatin ja alkuperäinen kotelon kansi paikallaan (etteivät imuäänetkään nouse). Kotelosta lähtevät putket kuitenkin kapenevat niin paljon lähtömittaansa nähden että ne teki mieli pätkäistä yläpäästään poikki: imuääni kohdentuu edelleen eteenpäin tankin alle, mutta poikkipinta ei pienene niin paljoa.
Merkillinen tapaus, miksi ihmeessä virtausta on haluttu kuristaa ? Jos vaihtaa pelkästään "vapaavirtaussuodattimen" ja jättää alkuperäisen kotelon kannen paikalleen, tämä ei kaiketi vaikuta haitallisesti huohotusjärjestelmään, jota esim. "motomatti" on neuvonut aikaisemmissa teksteissä olemaan sotkematta.
Laitanpa kuvan mistä käy ilmi putkien poikkipinta (ylempi=kotelon pää / alempi=alkuperäinen imupää) ja toisen, jossa näkyy koko rakenne (tästäkin näkee että mutkaputken poikkipinta pienenee). Pikkuletkut ymmärrän näin: 13/14/19 = kampikammion huohotusjärjestelmän yhde runkoputkesta ("riciclo"), 15/16 = ("sfiato" = to emit air or gas, to allow it to escape) - nesteiden tyhjennys alas bensatankin huohotusletkun viereen vai oliko vaihdelaatkon huohotusputki? (kuvat -02 varaosakirjasta).
[ylläpito on poistanut liitteen]