Kirjoittaja Aihe: Etupää ja "patruuna"  (Luettu 7794 kertaa)

  • Vieras
Etupää ja "patruuna"
« : Helmikuu 16, 2006, 15:20:02 ip »
Niin lueskelin "Etupää -ketjun" foorumissa ja korviini jäi soimaan patruuna rakenne etupäässä? Voisiko joku täsmentää suomeksi tätä... Ihan tavallinen etupään rakenne ei ole kai... mitä olen nyt kattellut sitä.

V7 California GT850 -72

  • Vieras
Etupää ja "patruuna"
« Vastaus #1 : Helmikuu 17, 2006, 15:04:45 ip »
Kattelin tuossa vaan että alapään putken ja kromin välisestä saumasta tihkuu öljyä.. se kromi osa on kiristettävissä alaputkeen päin myötäkierteellä. Onko kyseistä saumaa jotenkin tiivistettävissä vai vain putsattava kaikki välistä ja sitten kiristetään kireälle. Millä "vehkeellä" se on paras kiristää ettei tulisi naarmuja? Onko tee-se-itse välineitä?

  • Vieras
Etupää ja "patruuna"
« Vastaus #2 : Helmikuu 19, 2006, 12:26:20 ip »
Ihan tarkkaan en tuosta V7 tiedä mutta Guzzin käyttämä patruunarakenne on sellainen että varsinainen iskunvaimennus hoidetaan erillisellä vaimenninpatruunalla ja alaputkessa on vain haarukan voiteluöly.

  • Vieras
Etupää ja "patruuna"
« Vastaus #3 : Helmikuu 19, 2006, 13:09:24 ip »
hmm.. yläpäästä otetaan tulppamutterit pois ja sinne kaadetaan vaimenninöljy joka taas poistetaan alapäästä pikku ruuvin avulla kun tehdään vaihto. :) tuntui kiristyvän vaimennus sitä mukaan kun alapään putkia ja yläpäätä toisiinsa päin puristeli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Etupää ja "patruuna"
« Vastaus #4 : Helmikuu 20, 2006, 10:24:36 ap »
GT 850:n etutelarin purkuun on olemassa ihan oma omituinen hylsyavaimensa jossa on sakaroita. Valitettavan paljon näkee niitä teleskoopin kromiosia murjotun pihdeillä ..tuiks kiristettäessä. Siellä kromiholkin sisällä on kruunumutteri ihan pohjalla. Jos kierteestä vuotaa öljyä on syytä avata ko. osa ja laittaa uusi O-rengas. Ei mahdoton homma jos hankkii ko- avaimen ja mielenmalttia sekä suunnittelee etukäteen hyvin. Samalla voi siivota viime vuosituhannen töhnät pois ja vaihtaa muutkin tiivisteet. Hanki räjäytyskuva keulasta.

mm