Kirjoittaja Aihe: Huolto ja sen hinta  (Luettu 13247 kertaa)

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Huolto ja sen hinta
« : Huhtikuu 16, 2009, 14:31:32 ip »
Pyörässä on takuu edelleen ja siksi sitä on huollettava valan tehneellä huollolla. Nyt olisi tehtävä 10´000 km huolto. Olen antanut itselleni kertoa huollon ohjeajaksi 3,5 h ja huollossa vaihdetaan tulpat, kone-, aski- ja peräöljyt sekä öljy- ja ilmafiltterit.
Työt ovat em. lisäksi ymmärtääkseni tarkastuksia tyyliin: Toimiiko kaikki valot, töötti, akku- ja latausjännite jne. Nuo työt ovat kevyitä ja nopeita. Kaiketi suurin työ on ilmanputsarin vaihto, koska tankki on irroitettava. Sekään ei ole ns. raketin rasvausta...Venojen säätö vie kuulemma 10 min / puoli. Ymmärtääkseni hintaa tulee sitten lisää, jos vaikka jarrupaloja on vaihdettava tms. "ylimääräistä".

Aikataulusyistä en ehdi Piikkiöön. Kyselin sitten muualtakin ja yhdessä kohdassa olin lentää per...Eräs espoolainen huoltoliike antoi puhelimessa hinnaksi 570 €. Mielestäni hinta on kohtuullista arvokkaampi. Jospa tuntihinta on vaikkapa 80€/h, niin noille osille tulee hintaa 290€. Taitaapi olla kullattuja tulppia...
Pyörä menee alkavalla viikolla W Guitsille.

Onkos muita / vastakkaisia mielipiteitä pideltävänä? Tietääkös kukaan mitäs ko. km-huolto maksaa muilla merkeillä? Jaappanilaiset? Eimericcalaiset?



Pekka Oulusta

  • Vieras
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2009, 15:48:21 ip »

Onkos muita / vastakkaisia mielipiteitä pideltävänä? Tietääkös kukaan mitäs ko. km-huolto maksaa muilla merkeillä? Jaappanilaiset? Eimericcalaiset?




Se menee minun huomioden mukaan vähän silleen että halpa piikki on halpa huoltaa ja isokallisameriikkamadeinchina on sitten kallis huoltaa. Ja muut siitä väliltä. muuten huomasin tuossa päivemmällä että genuione america oil oli litrahinnaltaan juuri saman kuin genuine japan oil, tai siis eihän pullon koko ollut litraa vaan pintti/tuoppi/naula tai osborne tai oliko se oz.

pka
ps. guzzi lasketaan kai kalliiksi pyöräksi.

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2009, 16:16:05 ip »
Ei ole kokemusta Guzzin huollattamisesta liikkeessä.

Bemarin huollot on maksaneet sen vajaa 200 euroa kerta, mutta toistaiseksi eivät kyllä ole varmaan tehneet muita huoltoja, kun vaihtaneet öljyn ja suodattimen sekä jarrunesteet kerran vuoteen.

Venttiilinsäätöhuolto on kuulemma sitten kalliimpi, kun tästä uudemmasta rivikoneisesta pitää purkaa jonkin verran tavaraa (mm.syyläri) pois tieltä ennen kuin pääsee venttiileihin käsiksi.


Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #3 : Huhtikuu 16, 2009, 16:56:50 ip »
Mikäs se tämmönen, Eräs espoolainen huoltoliike on.

Paavo

  • Viestejä: 97
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #4 : Huhtikuu 16, 2009, 21:49:46 ip »
Tein itse Califieteriin 20K huollon ja Mototripistä osia hakiessani piruuttani kysyin huoltamisen hintaa siellä, mielestäni kahdenkympin huolto olisi maksanut juuri tuon 570€. Isommassa huollossa vielä vaihdetaan sekä jarru että etuhaarukan liemet ja pa-suodatin, toisaalta tiedustelin asiaa keskitalvella ja sesonkikin voi vaikuttaa hintoihin.

themetus

  • Vieras
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #5 : Huhtikuu 16, 2009, 22:11:36 ip »
Guy:lla olen vantaalla käynnyt ja muistaakseni 10k huollon hinta oli jotain alle 200 (norge). Hyvää ja edullista....

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2009, 05:49:21 ap »
 8)
viime huoltö Cali classiciin G.Wikströmmillä Virkatiellä 180€ ,kun pyysin tekeen vaan mitä tarvii eikä muuta pällistelyjä.
::)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #7 : Huhtikuu 17, 2009, 09:37:32 ap »
Norgen huoltohinnat viime vuodelta:

20 tkm Kokkolassa 455€
30 tkm Oulussa 210€
40 tkm Kuopiossa 361€ (PMR8B -tulpat a´ 37€ eivät sisälly hintaan kun eivät niitä löytäneet, siis pýörästä...)
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #8 : Huhtikuu 17, 2009, 10:06:04 ap »

Ohoh, onpas Eräällä Espoolaisella Huoltoliikkeellä hinnat. 60 kilon, siis "iso" huolto Shakaaliin kustansi Piikkiössä selvästi vähemmän, vaunun irrotuksineen ja kiinnityksineen kaikkineen. Oli tosin talvihinta, mutta olisi se ollut muistaakseni tuon alle vielä ovh:llakin, ei ne mulle nyt niiiin isoa rabattia antaneet. :)
Miten nuo hinnat sitten yleensä kartalle sijoittuvat, ei mitään tietoa. Kun en ole moisia palveluja ennen käyttänyt. Ainakaan kuitilla ;D

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #9 : Huhtikuu 17, 2009, 17:19:34 ip »
Taitaa olla halvinta itse huoltaa.Piikkiöstä hakee osat ja kiitettävästi olenmyös saanut sieltä neuvoja.Cali 3 vm.88 vaihtui ja maanantaina haen ev:een vm.2000 Moto Italiasta.Vaikeutuikohan omatoiminen huoltaminen ?

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #10 : Huhtikuu 17, 2009, 17:40:25 ip »
PMR8B £4,30!  www.powersparks.co.uk/ngkcarpages/MASERATI.htm - ja posti kulkee.
Lisäksi laajempaa valikoimaa: www.spark-plugs.co.uk

Työn hintaa en kommentoi.
Pääsääntöisesti osissa Piikkiö pärjää tosi hyvin.

Jukka


NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #11 : Huhtikuu 18, 2009, 11:10:52 ap »
Lisäksi laajempaa valikoimaa: www.spark-plugs.co.uk

Tuolta olen tilannutkin itselleni kun Norge jäi takuuajan päätyttyä omaan huoltooni. Vajaa 9£/kpl ja tilasin samalla paljon muitakin arvokkaampia tulppia.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #12 : Huhtikuu 18, 2009, 11:29:54 ap »
Jatketaan tulppavinkeillä: UK Bulb Co, Centauroon 2 x NGK:n Iridiumit (DR9EIX) hintaan 14.45 GBP + postit 2.80 GBP. Nykykurssilla koko setti kotiintuotuna siis 19.55 EUR.

Verrokkina Allrightilla listahintana 2 x Denson Iridiumit (IX27) 46 EUR (23 EUR / kpl)...

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #13 : Huhtikuu 18, 2009, 13:19:47 ip »
Laita nyt ihmeessä julki hinnat kaikista mistä kyselit. Ei semmonen ole mitään salaista tietoa, mutta hyödyllistä kyllä. Eikä mitään eräs espoolainen, vaan F.N., B.W, R.M., M.T. jne? Jokainen voi sitten tarkistaa itse päivän hinnan ja yrittää tinkiä. Tyyliin paljonko pelkkä leima maksaa ;)

Tilasin talvella briteistä NGK:n Iridium-tulpat hintaan 30£/4kpl kotiin toimitettuna Parts For Aircraftista. Tarkistin, ei ole enää valikoimassa. En ole vielä ruuvannut kiinni. Ajelen entisillä ensin, että pääsee vertailemaan. Suoraan ei kande vaihtaa, kun perstuntumalta talven jälkeen on joka kerta tullut parikymmentä kaakkia lisää jostain kumman syystä (huolellisen talvihuollon ansiota?), jotka sitten katoavat aika äkkiä. Kummallinen ilmiö.
Forza Moto Guzzi!

Da Bomba Franconi

  • Viestejä: 120
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #14 : Huhtikuu 18, 2009, 15:34:48 ip »
Lainaus
Suoraan ei kande vaihtaa, kun perstuntumalta talven jälkeen on joka kerta tullut parikymmentä kaakkia lisää jostain kumman syystä (huolellisen talvihuollon ansiota?), jotka sitten katoavat aika äkkiä. Kummallinen ilmiö.
 

On ihmeellinen ilmiö, on tuttu täälläkin... ;D ;D ;D :-X

-b-