Kirjoittaja Aihe: Huolto ja sen hinta  (Luettu 13244 kertaa)

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #15 : Huhtikuu 23, 2009, 21:22:58 ip »
Hain tänään Timantin huollosta. Guy Wikström teki homman sopimuksen mukaisesti. "Lysti" maksoi 170€, eli Erääseen Espoolaiseen jäi vielä 400€ eroa.
Ymmärrän kyllä mistä tuo ero tulee, sillä liiketoiminnan luonne on ihan erilainen, eikä näitä kahta voi sillä tavalla verrata.
Onhan toisella liiketila vuokralla jne. Mutta kun Guy ei kuitenkaan osia tappiokseen myy...

MikSloan

  • Viestejä: 37
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #16 : Heinäkuu 21, 2014, 11:20:12 ap »
Onko kelläään tietoa että tekeekö Wikström vielä huoltoja? Olis Brevan 40tkm huolto edessä, ja jos viel jolla olis puhelin numero hälle nii olisin kiitollinen.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #17 : Heinäkuu 21, 2014, 12:09:10 ip »
Wikström 0400 412903.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #18 : Heinäkuu 21, 2014, 18:40:25 ip »
Moi,
Viimeisimmän tiedon mukaan Guy lopettelee Guzzien huoltohommat omassa pajassaan "tähän ajokauteen".
Toki hän tekee niitä leipätyökseen Espoon R.M. Heinolla jatkossakin.
Kannattaa varmistaa soittamalla...
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

MikSloan

  • Viestejä: 37
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #19 : Heinäkuu 21, 2014, 18:44:03 ip »
Thnx. Piretään miäles.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #20 : Heinäkuu 22, 2014, 11:56:44 ap »
Tuota... Sellaisen työn tekeminen "firapelinä", joka kilpailee päätoimen kanssa on selkeästi kielletty. Tuollaisesta hommasta on jopa oikeudessa määrätty ruoskintaa ja jalkapuuta.

Nyt voin tähän paljastaa sen alkuperäisen - josta tämä lähti liikkeelle - "Erään espoolaisen huollon" nimen; Se on Mototrip Espoon Lommilassa.
Takuuajan takuuajan mentyä, olen tietenkin tehnyt huollot ihan itse. Kun ei juurikaan käy ns. järjen päälle.

Ajokausi näyttää jäävän tänä vuonna väliin, kun tuo oikeanpuolimmainen käsi ei sitä oikein tunnu haluavan.  :'(
Mutta lääkitys saa pöntön sekaisin - entisestäänkin... :D

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #21 : Heinäkuu 22, 2014, 19:51:19 ip »
Tuota... Sellaisen työn tekeminen "firapelinä", joka kilpailee päätoimen kanssa on selkeästi kielletty. Tuollaisesta hommasta on jopa oikeudessa määrätty ruoskintaa ja jalkapuuta.
<snip>

Paitsi jos työnantaja antaa luvan (sitäkin tapahtuu).  ;)
Emeritus-guzzisti

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #22 : Heinäkuu 22, 2014, 20:17:25 ip »
Tuota... Sellaisen työn tekeminen "firapelinä", joka kilpailee päätoimen kanssa on selkeästi kielletty. Tuollaisesta hommasta on jopa oikeudessa määrätty ruoskintaa ja jalkapuuta.
<snip>

Paitsi jos työnantaja antaa luvan (sitäkin tapahtuu).  ;)

Tuo on aivan sopimuksenvarainen asia. Mitään yleistä kieltoa ei edes voida säätää, koska elinkeinovapaus. Ainoastaan valtion virkamiehiltä vaaditaan sivutoimilupa tai -ilmoitus.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #23 : Heinäkuu 22, 2014, 23:08:40 ip »
Sivutoimesta ei rankaista mutta varsinainen työnantaja voi ja saa sopia työntekijänsä kanssa että työntekijä ei tee eikä hankkiudu saman alan töihin silloin kun on työnantajan palveluksessa. Sopimuksessa voidaan sopia myös kieltoajasta sen jälkeen kun työsopimus on loppunut tai purettu. Näin ainakin omalla kohdallani. Nyt voisin jo tehdä räjähdesuojia, tutkasuojauksia tai luotiliivejä, tms. komposiittialan töitä mikäli en rikkoisi patentteja. Niitäkään jotka ovat "omiani" mutta tehty toisen palveluksessa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #24 : Heinäkuu 22, 2014, 23:27:49 ip »
Tuo tuotesuojan suojaus on ihan normaali toimenpide. Ja oikein onkin. Siinä syötäisiin toisen leipää, jos sopimuksesta lipsuttaisiin. Itse en ainakaan antaisi työnantajana löysiä asiassa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #25 : Heinäkuu 23, 2014, 10:05:31 ap »
Tuota... Sellaisen työn tekeminen "firapelinä", joka kilpailee päätoimen kanssa on selkeästi kielletty. Tuollaisesta hommasta on jopa oikeudessa määrätty ruoskintaa ja jalkapuuta.
<snip>

Paitsi jos työnantaja antaa luvan (sitäkin tapahtuu).  ;)

Tuo on aivan sopimuksenvarainen asia. Mitään yleistä kieltoa ei edes voida säätää, koska elinkeinovapaus. Ainoastaan valtion virkamiehiltä vaaditaan sivutoimilupa tai -ilmoitus.

Yleinen kielto on, työsopimuslaki, 3§ 1. mom: "Työntekijä ei saa tehdä toiselle sellaista työtä tai harjoittaa sellaista toimintaa, joka huomioon ottaen työn luonne ja työntekijän asema ilmeisesti vahingoittaa hänen työnantajaansa työsuhteissa noudatettavan hyvän tavan vastaisena kilpailutekona."

Voi olla perusteena työsopimuksen purkamiselle!
Emeritus-guzzisti

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #26 : Heinäkuu 23, 2014, 12:40:17 ip »
Ko. henkilön firikset on ymmärtääkseni käsitelty molemminpuolisessa hyvässä hengessä ja mitäpä me niitä asioita turhaan pohdimme.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #27 : Heinäkuu 24, 2014, 09:35:28 ap »
Järkyttäviä hintoja ottavat huolloista.
Omien pyörien huoltohistoriikkiä lukenut ja en voi kun ihmetellä miten hitossa perushollossa voiteluaineet+filtterit+tulpat+työt on kustantaneet esim Calissa pahimmillaan 440e.
Parempi tehdä itse kun Guzzeissa helppoakin, tulee pyörä tutummaksi ja säästyneille euroille varmaan keksii jotain mielekkäämpää käyttöä kun tukea silkkaa ahneutta.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #28 : Heinäkuu 24, 2014, 10:02:47 ap »
Lainaus
kustantaneet esim Calissa pahimmillaan 440e
Tuohan on tosi halpaa. Ducati ja Aprilia -"Superbike" mallien huolloissa saattaa mennä helposti > 1.000€, varsinkin jos vaihdetaan lisäksi kaikki nesteet, ketjut ja rattaat, tulpat, venttiilien säädöistä puhumattakaan...
V11 - it defines you.

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Huolto ja sen hinta
« Vastaus #29 : Elokuu 01, 2014, 21:12:15 ip »
Tämä nyt ei liity varsinaisesti huoltoon, vaan menee paremminkin korjauspuolelle. Calin perä on Saksan autobaanoilla tupannut tihkuttelemaan öljyä vanteelle jo monena kesänä helteisillä keleillä ja aina olen laittanut sen lievän ylitäytön(oma moka) piikkiin, vaikkakin joka syksy olen vaihtanut peräöljyt injektioruiskulla mitaten. Aina se tihkuttelu on sitten matkan edetessä lakannut. Suomessa ei mitään ongelmia koskaan. Ei tänä keväänäkään Italorallin reissulla. No, muutama viikko sitten, jälleen siellä Saksanmaalla, vanne muuttui molykoten mustaksi. Dolomiiteilla sivutuella vanteella jo lillui öljyä.
Paluumatkalla Tsekissä sitten Kälviän Guzzikerhon presidentin, Markun, lähettämien lievien painostustekstiviestien jälkeen päätimme vaimoni kanssa muuttaa hieman ajoreittiä, ja mentiin tapaamaan viime kesän rallituttuja Bohemian Guzziklubin(Prahan toinen kerho) ralliin. No, saapuessamme perjantai-iltana ralliin, edellä mainittu Kälviän Guzzimies oli jo valmistellut asiaa minulle tuntemattoman sosiaalisen median kautta niin, että ilmoittautumispöydän ääressä tervetuliaisdrinkkien lomassa jo keskusteltiin mahdollisesta peräongelman korjaustarpeesta ja samalla Prahan guzzidealerin kanssa siitä, olisiko toiveita, missä päin Tsekkiä tämä mahdollinen korjaustoimenpide haluttaisiin tehtäväksi...Paikaksi sovittiin pieni kaupunki Puolan rajan läheisyydessä, Opava. Guzzin merkkikorjaamo. No, ennen Opavaa rallissa tietysti tapahtui monenmoista, mutta siitä joskus toiste. Ehkä. Sunnuntaina ajeltiin maaseututeitä 33 asteen helteessä 360km Opavaan.
Maanantai-aamuna klo. 8.00 Opavassa, Repre Moton korjaamopäällikkö ilmoitti, että perjantai-iltana tilatut osat(tiivisteet) tulevat klo. 12.00, ja pyörä on valmis joko loppupäivästä, tai heti aamulla. Kyselin, että voitaisiinkohan me jotenkin saada taksi hotellille, ja siihen tuli vastauksena naurahdus, että taksit ovat kalliita ja ns. epäluotettavia Tsekissä, ja että hän vie meidät hotellille firman piikkiin. Skodalla mentiin hotellille. Iltapäivällä tuli viesti, että Cali on haettavissa tiistaina klo.8.00. Siellä se odotti takavanne puhtaana. Korjaamopäällikkö oli käynyt 40km:n koeajolla, ja kaikki oli ok. Takajarrupalat hän kehotti vaihtamaan viimeistään Suomessa.
No, se huollon hinta. Korjauksen hinta. Tietysti hieman nieleskelin tiskillä, kun korttia kaivoin ja kun näin laskun..3.700...huh,korunoita. Noin 133 euroa.. Töitä 4-5 tuntia koeajoineen ja ne perän kaksi lutteroa ja kaksi pahvia. Palvelua voi jokseenkin verrata vaikka vanhaan kunnon Moto Italiaan.
Apu oli suora kansainvälisen veljeskunnan juttu, mutta jotenkin tuntui, vaikka Tsekki on halpa maa, että alennusprosentitkin oli ehkä sovittu jo kansallisesti etukäteen jonkun toimesta, guzziveljeskunnan toimesta ehkä..mene, tiedä. On se vaan mahtavaa ajella Guzzilla!
Jouko