Kirjoittaja Aihe: 4V-koneen venakopantiiviste - apuva!  (Luettu 3468 kertaa)

heikkil

  • Viestejä: 136
4V-koneen venakopantiiviste - apuva!
« : Helmikuu 27, 2009, 18:32:30 ip »
Centauroon arvelin vaihtaa uudet ulommat venakopantiivisteet (eli ne isot punaiset o-renkaat), muttamutta... Kovin ovat tiukat eli eivät pysy urassaan, koska jännitystä liikaa ja pompahtelevat vain irti. Hyviä neuvoja / ohjeita / apuja vailla nimim. "Keitänkö rinkulat pehmeiksi spagetin kanssa vai panenko paikalleen sitkeän peston kera?"

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2009, 19:51:51 ip kirjoittanut heikkil »

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: 4V-koneen venakopantiiviste - apuva!
« Vastaus #1 : Helmikuu 28, 2009, 20:30:13 ip »
Kuvalinkki

Lienevät väärät tiivisteet, vaikka Piikkiön mukaan noita ei ole kuin yhtä kokoa?

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 4V-koneen venakopantiiviste - apuva!
« Vastaus #2 : Maaliskuu 01, 2009, 12:11:24 ip »
Juupajuu!
Sullon tullu vahingossa Larion venakopan tiiviste. Tai jokin muu.
Pelastus on se että käyt tiivistekaupassa koppa kädessä ja pyydät sopivan O-renkaan heiltä ja muutaman varoiksi seuraavaa kertaa varten. Tuota O-rengasnauhaa myydään myös metritavarana jolloin päät liimataan tarkasti päikseen pikaliimalla. Tämä siis jos et halua tilata esim Piikkiöstä alkuperäisiä kumilenkkejä. Musta nitriilikuminauha toimii ihan riittävän hyvin jos punaista silikonipohjaista ei satu oleen saatavilla. Yleensä nuo kumilenkit ovat "ylimittaisia" pituuden puolesta. Kaikki neliventtiilisten omistajat ovat tutustuneet ilmiöön. Samoin kaasuttimen kohokammion tiiviste on usein "venähtänyt". Käytössä pitkäksi venähtänyttä kun lämmittää se kutistuu, lyhyttä kun liottaa esim lipeässä, se venyy. Riippuu vähän kumilaadusta ja käyttökohteesta. Konstailtu näiden kanssa on.

mm