Kirjoittaja Aihe: Scrambler?  (Luettu 3892 kertaa)

capriccioso

  • Viestejä: 196
Scrambler?
« : Helmikuu 22, 2009, 21:05:54 ip »
Täälläkin on kaiketi rakenneltu kaikenlaista, on uusittu wanhoja lemaansseja kahvilakilpureiksi, on remmiahdettu kentaureja ja kunnostettu montsia. Mutta onkos kukaan rakentanut koskaan scrambler -tyyppistä kulkinetta guzzi-aihiosta? Mikähän aihio voisi olla paras moiseen? En nyt hae tässä NTX:n tai Quotan kaltaista "rumaa" enskaa, vaan jotain Guzzin oman Stornellon ja vaikka Le Mansin välimaastosta. Vähän samaan tyyliin ja henkeen kuin Triumphin uusvanha Scrambler -malli. Noinkohan vaikka wanha Le Mans 3 olis stornellofioitavissa, vai pitäisköhän unohtaa koko idea täysin älyvapaana, ja hommata vaikka se rumppa...

Ajatuksenjuoksu lähti kait liikkeelle kolmen eri mopon toistuvasta passiivisesta (ja osittain aktiivisesta) muikistelusta tässä viikonlopun aikana. Toisaalta nuo em. classic -sarjan trumpat tuli bongattua perjantaina ja esitekin lähti mukaan, sitten lauantaina ja tänään silmien alla piti majaa semmoinen hiano 70-luvun alun enska-pässi (BSA), ja aina kun kotiin tullessa tai sieltä lähtiessä kulkee autotallin kautta, siellä katse osuu väkisinkin 80-luvun alun lemuun, kun siellä on yksi sellainen talvehtimassa. Tulipahan vielä seurattua myös sitä Hunter Thompsonin huumehörhöilyleffaakin pienen pätkän juuri siitä kohtaa, kun herrat olivat siellä hiekkakentällä motocross-kisaa seuraamassa, ja siellähän niitä wanhoja rupulikumisia menopelejä vilahteli. Tässä sunnuntaina sitten pääkoppa jotenkin sotki nuo kuvat eräänlaiseksi kollaasiksi tyyliin entäpä jos. Normaalistihan tommoiset wanhat lemut joko jätetään ruostumaan, entisöidään tai niistä rakennellaan kahvilakilpureita, mutta entäs jos siitä tekisikin vaihteeksi rupulikumisen ja pinnavanteisen scramblerin? Noinkohan moinen onnais käytännössä?

Toisaalta, nyt kun retrotyyli on trendikästä ja Mandellokin on työntänyt markkinoille jo yhden sinänsä mainion retromopon, niin miksei uusittu Stornellokin voisi olla mahdollinen, ainakin teoriassa. Kenties vaan isommalla koneella. Semmoista ainakin toivoisin, johonkin V7 Classicin ja Stelvion välimaastoon.

Tulipa taas jaariteltua sen verran pitkästi, että toistetaanpa vielä se kyssäriosa, elikkä minkälainen voisi arvon gutsiukkojen mielestä olla Moto Guzzi Scrambler?
Kiinnostaisiko tommoinen lievästi enskahtava ja retrohenkinen uutuuspyörä?
Tai onkohan kukaan jo tehnyt sellaista? Jos on, niin mistä löytyi sopivat osat, ja mikä voisi olla sopivin aihio moiselle? Kuvia?

Pointtina on siis nimenomaan yhdistää tuommoinen 60-luvun lopun Stornellon ja 70-luvun puoliväin 750S -mallin ulkonäkö ja tyyli, Quotamaista konseptia visusti vältellen, paitsi ehkä jousituksen osalta.

Jos Guzzi päättäisi tehdä uuden mallin Stornellon ulkonäköä mukaillen ja vaikka tuohon V7/Nevada -tekniikkaan perustuen, saattaisin hyvinkin haluta ostaa moisen. Tosin taitaa vaan olla niin, että kovin suurta ostajajoukkoa moinen ei ehkä puhuttelisi. Mutta eihän se koko Guzzi merkkinä ole kovin ison yleisön valinta muutenkaan, eli ainahan sitä voi edes haaveilla ja leikkiä ajatuksella. Vaikka Photoshoppia apuna käyttäen, jos jollain sattuisi olemaan aikaa ja virtaa tarpeeksi.  :)



Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Scrambler?
« Vastaus #1 : Helmikuu 23, 2009, 19:22:58 ip »
Olisko tämä V65TT Baja vuodelta -84 edes sinne päin?
Vai onko liian enska?
Kimmo

[ylläpito on poistanut liitteen]
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Scrambler?
« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2009, 21:23:59 ip »
Oliskohan tollaisella tulevaisuutta  ?   ???

[ylläpito on poistanut liitteen]
Titaniumin kuski

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Scrambler?
« Vastaus #3 : Helmikuu 23, 2009, 23:31:38 ip »
Tuo Baja ei oo baha, mutta on se vielä turhan enska.
Tuo Caroselli taas on jo melkeimpä hiano. Ehkä paria pientä yksityiskohtaa tekis mieli muuttaa. Tommonen kelpais jo.

Mistähän tuon jutun kuvineen löytäis? Olis kiva tutustua hiukan tarkemmin tuohon konseptiin. Vilkaisin pikaisesti Motorciclissimon saittia, mutta enpäs onnistunut moista löytämään, eikä koko saitti näyttänyt oikein toimivan kunnolla. Liekö jotain MSIE-kamaa kenties.

Edit: Joo, kyllähän se kuukkeli tietää. Kaverihan näyttääkin olevan ahkera uudelleenmuotoilija. Aika vekkuleita versioita monesta eri moposta, osa jo vähän överiksikin meneviä.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Scrambler?
« Vastaus #4 : Helmikuu 24, 2009, 13:41:10 ip »
Tässä jälikimmäisessä onkin oikeaa Scrambler-meininkiä!  :D
Tyylikäs!
T. Kimmo
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2009, 18:25:57 ip kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Scrambler?
« Vastaus #5 : Helmikuu 27, 2009, 19:47:27 ip »
Tuo Scrambler voisi tyylillä toteutettuna olla ihan hyvä ajatus. Pikkulohkon ympärille kun on noita muitakin nostalgiamalleja nyt sitten rakennettu - toivottavasti joku niitä myös ostaa.. Muistin virkistykseksi pistän kuvat -72 mallisesta Stornello Scramblerista.
Kuvassa ylpeä haltija Eikka 16v. ajettuaan välineen Tuusulasta Ähtärin Veteraaniralliin viime kesänä ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Scrambler?
« Vastaus #6 : Helmikuu 27, 2009, 19:48:38 ip »
Ja sama pyörä toiselta puolelta. huomatkaa tyylikäs äänenvaimennin.

Kaijus

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Scrambler?
« Vastaus #7 : Helmikuu 27, 2009, 21:35:56 ip »
Tuo Scrambler voisi tyylillä toteutettuna olla ihan hyvä ajatus. Pikkulohkon ympärille kun on noita muitakin nostalgiamalleja nyt sitten rakennettu - toivottavasti joku niitä myös ostaa.. Muistin virkistykseksi pistän kuvat -72 mallisesta Stornello Scramblerista.
Kuvassa ylpeä haltija Eikka 16v. ajettuaan välineen Tuusulasta Ähtärin Veteraaniralliin viime kesänä ;D

Itse asiassa "välineellä" on nimikin, eli hän on  Hyacinth ja turha väittää, että viime kesä oli huono ajokesä kun mukamas aina satoi  :D :D