Kirjoittaja Aihe: Stelvio  (Luettu 4151 kertaa)

hannujussi

Stelvio
« : Tammikuu 31, 2009, 16:59:44 ip »
Moi
Mp-messut tuli käydyksi ja tietysti aikaa tuhlautui Motoitalian osastolla runsaanlaisesti, hienoja pyöriä osasto täynnä. Stelvio TT oli mielenkiintoinen pyörä, mutta hieman on nyt mietityttänyt Gruppon sivuilla virinnyt keskustelu koneen kestävyydestä. Olen ajellut nyt pari vuotta Norgella ja välillä myös Calilla, Norgen vaihto Stelvioon on pyörinyt mielessä, mutta eipähän oikein tiedä? Osastolla olleet Motoitalian miehet eivät olleet kuulleetkaan moisista ongelmista, olikohan lievää oman pesän putsausta vai mitä lienee. Onko kenelläkään ns. faktaa siitä mitä todella on tapahtunut ja miksi, mielellään härmäksi niin ymmärrän paremmin.

joku_tyyppi

Vs: Stelvio
« Vastaus #1 : Tammikuu 31, 2009, 18:16:37 ip »
No eipä siitä ole oikein mitään varsinaista faktatason selvyyttä tullut.
Joitakin venttiilikoneistoja on lauennut, kuitenkin kaikkiaan ilmeisesti aika harvoista pyöristä.
Arvelut ovat lähinnä sen suuntaisia, että on jokin erä osia, joissa jokin pintakäsittely on mennyt pieleen tms. eivätkä siksi kestä pitemmän päälle.

Itsekin olen Stelviota tai Norgea miettinyt, messujen kylmien tyyppien perusteella kiinnostus kallistui vahvasti Norgeen.

hannujussi

« Vastaus #2 : Tammikuu 31, 2009, 19:37:55 ip »
Sen suuntaisia arvioita ja tietoja on ollut ilmassa, metallin kovuuksia jne. on arvuuteltu.
Norge on hieno valinta. Olen ajellut ko. pyörällä pari vuotta ja sitä ennen BMW Rt:llä, Norge vie voiton ajettavuudellaan, koneellaan ja käsiteltävyydellään. Bemarin katteet ovat ehkä himpun verran paremmat, mutta muussa se jääkin Norgesta jälkeen, eikähän pieni tuulenvire varsinkaan etelän lämmössä ole huono asia. Itselläni vaihtoa Stelvioon kiinnostaa ainoastaan pyörän ehkä monipuolisempi käyttömahdollisuus.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #3 : Tammikuu 31, 2009, 20:18:03 ip »
Terve!
Tänään messulla keskustelimme aika pitkään muutaman henkilön "joukolla" Moto Guzzin kestävydestä noin yleensä. Maailmalla liikkuu paljon erilaisia juttuja ja huhuja MG:n tekniikastaa. Sikäli kummallista,että missään muussa merkissä / kapineessa ei ole mitään ongelmia. Vain MG:n tekniikassa on kysymyksiä. Kaikki uuta toimivat kuin se kuuluisa junan vessa. Ikään, km:lukuun tai muuhun katsomatta.

Onhan toki niin, että he, jotka eivät ole koskaan MG:lla ajaneet, ovat mieltä, että sehän ei kestä. Tai hän, jolla on ollut yksittäinen ongelma, mollaa koko merkin.  Puhumattakaan kuskista, joka ajoi v 1978 kokonaisen kuukauden MG:lla, ei enää koskaan halua ajaa MG:a.

Kaikki muut merkit ovat ihan huolettomia, eivät tarvi huoltoa, eivät rikkoudu koskaan jne. Ketjut eivät katkea, venttiilejä ei tarvi säätää, kaasuvaijeri toimii 674000 km. Öljynvaihtoja ei tarvitse tehdä, varaosat tulevat Japaniasta parissa päivässä jne.

Olenhan tietenkin sikäli väärä mies tähän asiaan puuttumaan, onhan minulla vasta 4. Moto Guzzi. Enkä ole ajanut Moto Guzzilla kuin rapiat 120´000 km...

I.H.

« Vastaus #5 : Tammikuu 31, 2009, 20:37:17 ip »
   8)  näinhän se menee  http://
Titaniumin kuski

hannujussi

« Vastaus #6 : Helmikuu 01, 2009, 11:44:53 ap »
Niinpä niin. Aloitukseni tarkoituksena ei suinkaan ollut epäillä noin yleisellä tasolla Guzzin kestävyyttä. Onhan tuota kokemusta kertynyt jo minullekkin kolmesta Guzzista ja lähes 100 000 kilometristä, välissä oli yksi BMW harhailu, mutta Norgen kanssa palasin takaisin ruotuun. Eka Guzzini oli 650 Florida ja sitten Cali joka on edelleenkin ajossa sivuvaunulla maustettuna. Minulla ei henkilökohtaisesti ole ollut mitään ongelmia näiden kolmen eri pyörän kestävyyden kanssa ja aikanaan valintaani vaikuttivatkin muiden kokemukset kestävästä koneesta ja ennenkaikkea nuoruuden muistot 70-luvun Guzzeista. Kyselyni tarkoituksena olikin ajatus saada selville olisiko uudistukset tuotannossa omistajavaihdokset ym. muutokset aiheuttamassa sen, että Guzzistakin tulisi jossain vaiheessa vain ns. rivipyörä.

Kyllä Guzzi kestää

I.H.

« Vastaus #7 : Helmikuu 01, 2009, 12:13:30 ip »
Kyllä Guzzi kestää
kyllä kestää ! Viittaan kirjoitukseeni yleinen keskustelu/asiaa ja asian vierestä/bemarimiehen mielipide - osiossa 18.09.08 , tämän voi aina kertoa guzzin "mollaajille"   8)
Titaniumin kuski

joku_tyyppi

« Vastaus #8 : Helmikuu 01, 2009, 22:59:41 ip »
Heh, näissä ketjuissa on aina tietyt vakiopostaukset. ;D

- Jonkun mopo menee rikki ja sitä ottaa pattiin

- Muut saman pelin omistajat ovat sydän syrjällään

- Joku yrittää hyssytellä ja kieltää "mustamaalaamasta" koska ongelmaa ei ole ennen kuin tehdas on antanut virallisen recallin

- "Minulla on on ollut 50 vuoden aikana 20 erimallista [mikävaanmerkki] -pyörää ja olen ajanut niillä miljardi kilometriä eikä ikinä ole ollut mitään vikaa paitsi kerran bensa loppui ja se oli ihan oma syy"

- Aletaan muistella missä muissa merkeissä on ollut samanlaisia tai erilaisia vikoja

Yms jne  :)