Kirjoittaja Aihe: V11 takavaimennin korjaus  (Luettu 6231 kertaa)

kvlm

  • Viestejä: 378
V11 takavaimennin korjaus
« : Tammikuu 25, 2009, 21:54:48 ip »
..alkuperäinen sachs merkkinen takavaimennin vuotaa, -mahtaako olla huollettavissa?
vaimentimen päässä on kyllä laippa muttei mitään kantaa/reijitystä mistä saisi työkalulla kiinni.

  -KG-

Kalikka kolmonen

  • Viestejä: 4
Vs: V11 takavaimennin korjaus
« Vastaus #1 : Maaliskuu 03, 2009, 19:08:26 ip »
Samanlainen pyörä ja sama murhe. Mittarissa vaan reilu kymppitonni ja iskari sökö. Koneja korjataan mutta entäs Sasseja?

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: V11 takavaimennin korjaus
« Vastaus #2 : Maaliskuu 03, 2009, 20:20:41 ip »
Just .ORG:n puolella joku haikaili samaa, kurkatkaas:

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?s=2e3b0d14dabf193f360b4ced4595ede1;act=ST;f=39;t=97256

Pälkäneellä näköjään joku huolto.

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Iskarihuolto
« Vastaus #3 : Maaliskuu 04, 2009, 17:21:40 ip »
Racing Kaukonen - Pekka Kaukonen - teki huoltotemput takavuosina mun Nevadaan. Ei mennyt pitkään, eikä maksanut mielestäni paljon. Ja kaikki pelitti hienosti huollon jälkeen.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: V11 takavaimennin korjaus
« Vastaus #4 : Maaliskuu 06, 2009, 17:49:00 ip »
-tämän hetken tilanne ko.vaimentimen suhteen; purettuna (Hakala service, Virrat) ja todettu varsi naarmuuntuneeksi. Uusilla tiivisteillä  toimii jonkin aikaa, nyt selvitetään jos saataisiin tehtyä uusi varsi metritavarasta.

-KG-

Kalikka kolmonen

  • Viestejä: 4
Vs: V11 takavaimennin korjaus
« Vastaus #5 : Maaliskuu 09, 2009, 20:35:32 ip »
Soittelin Pälkäneelle, Pekka Kaukoselle, puh:040-8372799.  Lupasi tehdä Sachssiin huollon 80€:lla + osat. Ei kuulosta pahalta, vai mitä? Tiivisteet kertoi teettävänsä Tampereella (Top- osat tms) alkuperäisiä halvemmalla ja nopeammin. Kehui myös teetettyjen tiivisteiden laatua. Lähetän sinne takaiskarini het.

Japi78

  • Viestejä: 14
Vs: V11 takavaimennin korjaus
« Vastaus #6 : Huhtikuu 15, 2016, 22:17:57 ip »
Hyvää kevättä kaikille! Nostellaanpas tätä aihetta kun on ajankohtaista.

Talvisäilytyksen aikana aikana oli V11 Lemansin takaiskari alkanut tiputtelemaan runkopalkin päälle. Pyörä on 21tkm ajettu ja ainakin kerran tuo iskari on jo ehditty avata. Onko tämän hetken suosituksia mistä osat ja kuka huoltaa?

Onko Sachs iskari ihan lelu? Pikaisella googletuksella en löytänyt oikein mitään tarinoita näiden vuodoista ja huolloista. Pienenä verrokkina muuten: Mulla on 130tkm tai 230tkm tai jotain sinnepäin ajettu Africa Twin jossa alkuperäinen Showa. Vaihdatin siihen öljyt mutta tiivisteet siinä on edelleen alkuperäiset. :o

PS. Vaimennuksia tarvitaan. Kohtalaisen surkeassa kunnossa tuntuu olevan lähiympäristön mutkatiet.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: V11 takavaimennin korjaus
« Vastaus #7 : Huhtikuu 15, 2016, 22:33:20 ip »
Centaurossa ovat pelanneet alkuperäis-WP:t takana ja edessä. Tuo mainittu Hakala on huoltanut takaiskarin 100.000 km kohdalla ja etupään olen huoltanut itse. Taas olisi aika huollolle. Ei siksi että olisi kauheasti ajettu vaan on seisonut vuosikausia. Aattelin käydä pyörän hiljalleen läpi joka kohdasta.

Camn

  • Viestejä: 2 583
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 23:22:36 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: V11 takavaimennin korjaus
« Vastaus #9 : Huhtikuu 17, 2016, 10:11:15 ap »
..naarmuisen varren uusinta ei ollutkaan ihan yksinkertainen ja se olisi joka tapauksessa pitänyt teettää sorvarilla. Hinta alkoi tulla liian kalliiksi l. järkevin ratkaisu oli ostaa uusi. Hakalan sanoin; Sachs "halvalla tehty"
Päädyin Wilbersiin mikä tuli maksamaan saman kuin jos olisi korjattu vanhaa.

-KG-

Tiedän kyllä yhden V11 missä alkuperäinen Sachs toimii edelleen moitteetta 13vuoden ja n130tkm ajettuna


Japi78

  • Viestejä: 14
Vs: V11 takavaimennin korjaus
« Vastaus #10 : Huhtikuu 19, 2016, 11:20:42 ap »
Hakalan kanssa asiasta keskustelin ja laitoin iskarin tietoja vielä sähköpostilla. Lupasi selvittää tiivisteen saatavuutta. Laitetaanpa tähän ylös mittaustuloksia Sachs iskarista jos joku muukin joskus pähkäilee.

- Iskarin pituus (silmäväli keskeltä keskelle) 280mm
- Ylä- ja alasilmän mitat 12x22mm. 22mm siis holkkien leveys ja 12mm pultti.
- Iskarin varren paksuus 14mm
- Lisäsäiliön letkun pituus banjopulttien keskeltä keskelle 435mm

Kokonaan eri asiahan on kannattaako vanhaa elvyttää. Alasilmän murtumisriski mietityttää eniten. Näyttää toistaiseksi ehjältä mutta voiko / kannattaako tutkia jollain tunkeumavärillä?

Hakalan kautta voisi vaihtoehdoksi löytyä tietääkseni nämä:

http://www.hakalaservice.fi/images/X-366%20TRC.jpg

http://www.hakalaservice.fi/images/X-366%20TRW.jpg

TRW:ssä erona ainakin puristusvaimennuksen säätö nopealle sekä hitaalle. 280mm pituudella löytyisi mutta kannattaisiko olla säädettävällä pituudella samointein? Öhlinsin pituista 285mm ei löydy vaan mitat noiden taulukkojen mukaan menee 10mm välein.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: V11 takavaimennin korjaus
« Vastaus #11 : Huhtikuu 19, 2016, 13:12:17 ip »
Hakalalta ostin Suzukiin (DR 650) YSS vaimentimen kolmisen vuotta sitten, hyvin on pelittänyt. Guzzi V11 Wilbersiä ja YSS rinnakkain vertaillen voisi sanoa että tulevat samasta tehtaasta -esim. paluuvaimennuksen säätöpyörä aivan sama..

..itse päätyisin nyt YSS vaimentimeen myös guzzissa.

-KG-