Kirjoittaja Aihe: Moderointi  (Luettu 7687 kertaa)

MotoJussi

Moderointi
« : Lokakuu 19, 2005, 09:34:22 ap »
Vaihdoin hetki sitten puhelimessa muutaman sanan aiheesta palstan moderointi.

Vilkaisemalla näkösällä olevia subjekteja asia käy varmaan selväksi.  [edit  2-11-2005: Päätasolla oli herjattu erään liikkeen erästä työntekijää  nimeltä mainiten. Rikoksen kynnys käsittääksemme ylittyi selkeästi]

Tulen laatimaan tai hankkimaan jostain ohjeet palstan moderointipolitiikaksi, ellei tätä hommaa joku muu tee.

Henkilökohtaisuuksiin menevät epäasiallisuudet tulevat kuulumaan niihin  mitkä iso kumi siivoaa pois palstalta, jos minulla on asiassa mitään  valtaa.

Potkaisin jo pexiä, etenenee asiassa. Ylimenokauden jälkeen tilanne lienee paremmin hanskassa.

MotoJussi
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2005, 04:49:00 ap kirjoittanut MotoJussi »

Pexi

• http://pexi.smugmug.com
Moderointi
« Vastaus #1 : Lokakuu 19, 2005, 09:49:27 ap »
Kiitos vinkistä - poistin asiattoman viestin nyt surutta. Ne käyttäytymis- ja moderointisäännöt varmasti saitille tarvitaan - miksikään henkilökohtaiseksi taistelutantereeksi tai kuluttujavalistuslautakunnaksi tätä saittia ei ole ajateltu.

Laitan nyt ensi hätään sinulle Jussi moden oikeudet - itse olen liian usein ihan liian kaukana tietokoneesta, jotta tätä isoveljen hommaa ehtisi tehdä aktiivisesti.

/Pexi

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Moderointi
« Vastaus #2 : Lokakuu 20, 2005, 00:57:36 ap »
Mitähän jos laittaisitte ruksin sellaaseen kohtaan, jottei tänne pääsisi kirjuuttamaan ilman rekisteröitymistä? Loppuus varmasti nuo mulukuttelut siihen eikä tarvisi kenenkään olla vahtimas palstaa kokoaikaa asiattomuuksilta.

:vau: haa, uusia naamoja:prof:
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Antsu

• Murr
Moderointi
« Vastaus #3 : Lokakuu 20, 2005, 05:15:58 ap »
Ei rekisteröityminen takaa epäasiatonta kirjottelua, ehkä vähentää.

MotoJussi

Moderointi
« Vastaus #4 : Lokakuu 20, 2005, 05:26:16 ap »
Lainaus käyttäjältä: Ikkala
Mitähän  jos laittaisitte ruksin sellaaseen kohtaan, jottei tänne pääsisi  kirjuuttamaan ilman rekisteröitymistä? Loppuus varmasti nuo  mulukuttelut siihen eikä tarvisi kenenkään olla vahtimas palstaa  kokoaikaa asiattomuuksilta.

:vau: haa, uusia naamoja:prof:

On tätäkin ajateltu muttei nyt vielä hötkyillä. Jos anonyymien  epäasiallisten viestien määrä muodostuu jatkossa ongelmaksi, on  mahdollisuus aina olemassa.

Ylläpidolla on keinoja yksittäistenkin häiriköiden ulos sulkemiseen.

Kirjoitin eilen palstalle säännöt. Käymme läpi ne Pexin kanssa ja jos  hieromista ei paljoa tarvita, laitetaan säännöt näkösälle pikimmiten.  On jatkossa moderointi sitten vankalla pohjalla.

Ja täsmennettäköön, ettei minulla ole sellaisenaan mitään  takuupolitiikasta keskustelemista vastaan! Olen itsekin esittänyt  kritiikkiä yksittäisiä kokemiani päätöksiä kohtaan, mutta alatyylinen  henkilöön käyvä kommentointi ei mielestäni sovi aikuisten ihmisten  asialliselle keskustelupalstalle.

Kyllähän asioita saa esille tuoda. Asiat asioina.

Pexi

• http://pexi.smugmug.com
Moderointi
« Vastaus #5 : Lokakuu 20, 2005, 13:46:41 ip »
Foorumin pelisäännöt on nyt julkaistu. Niitä lukemattakin pärjäät kyllä täällä oikein hyvin, jos käytät omaa järkeäsi ja käyttäydyt niinkuin oma persoonasi muussakin kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa käyttäytyy. Oikeastaan vain toisia loukkaava skitsoilu ja laittomuudet on rajattu pois.

Linkki pelisääntöihin löytyy heti sivun yläosan logon alta.

Siispä, hyvät herrat, foorumi on edelleen vapaasti käytössänne, antakaa sen sanan säilän viuhua!

Vierailija

Moderointi
« Vastaus #6 : Toukokuu 11, 2006, 15:51:22 ip »
Lehnäpä hyvinkin.
Ei kai se mitään sattumaa ole, että kirjoitustaito on mitä on...
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

Moderointi
« Vastaus #7 : Toukokuu 11, 2006, 16:16:57 ip »
Eikös tietyn IP-osoitteen voi bannata kokonaan? Alkaa jo itse kunkin rauhallisen sivusta seuraajan mitta täyttyä noista turhista ja typeristä postauksista. Kirjoitusvirheitäkin on niin, että asiasisältö on ainakin itseltäni täysin hukassa. Sitten niistä virheistä vielä syytellään muita..? Mikähän lie tämäkin Don Quijote, joka keksii itse tuulimyllynsä? Taistelkoon niitä vastaan muualla, tänne ei tuollainen lapsellisuus sovi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MattiV

Moderointi
« Vastaus #8 : Toukokuu 12, 2006, 08:57:37 ap »
:D:D:D:D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2006, 08:58:00 ap kirjoittanut MattiV »
Vannapii gutsisti
Huono tie, parempi mieli

Ykä

Moderointi
« Vastaus #9 : Toukokuu 12, 2006, 10:41:34 ap »
Vaikka hieman leikillisesti sananvapauteen viittasin niin kyllä tämän palstan pitäjillä on mielestäni ihan mielivaltaisestikin oikeus poistaa viestejä.  Herjaus ym. tapauksissa jopa ikäänkuin moraalinen velvoite.

Tämä on keskustelupalsta ja lähinnä ensisijaisesti Gruppon jäsenille tarkoitettu, kyse ei ole julkisesta tiedotusvälineestä jolloin sananvapaus julkaisuvelvoitteineen konkretisoituisi enemmän.

Ravintoloillakin  on esim. oikeus valikoida asiakkaansa määrätyin kriteerein - kyllä täällä palstallakin on oikeus valikoida millaisia viestejä annetaan esillä roikkua.

Ei muuta kuin moderoitte kovalla kädellä, onhan palstalaisilla oikeus keskustelurauhaan. Toinen hyvä konsti on yleensä häirikköviestien täydellinen huomiotta jättö - niiden ideahan on provosoida! Eli ei enää vastauksia kartaanin & kumppanin viestiketjuihin niin into hiipuu kummasti ja kun moderaattori vielä vaivihkaa poistaa ko. viestit niin rikkaruohot kitkeytyy itsestään.

Oikeudellisissa kysymyksissä olen konsultoitavissa kun työn ohessa voin kysellä käytännön juridiikkaan liittyviä näkemyksiä tuomareilta ja syyttäjiltä kahvipöydän ääressä:cool:  Jos haluatte niin voin aikani kuluksi puuhailla tutkintapyyntöjäkin poliisille näistä jehujen kirjotteluista, pysyypä hereillä töissä paremmin:D

Ykä