Just kuulin ed. omistajalta et hihna on vaihdettu ei-kovin-montaa-kymmentä-tonnia-sitten joten antaapa olla. Samoin bensafilsu; tuolla filsulla ei oo ajettu Mongolian kierrosta, joten vaihdan joskus. Kun siltä tuntuu.
No. Nyt on muutamakin virvoitusjuoma kumottu, venttiilit tarkastettu, peräöljyt ja vaihteistoöljyt vaihdettu (rautahippua perämagneetissa aika lailla!) ja ilmanputsari pesty. 
Kunhan putsari kuivaa, pistän suodatinöljyt siihen, ja kunhan lähden jonnekin käymään, kippaan RVS-liemet koneeseen. Vaihtaa tuoreet öljyt sit X sadan kilometrin kuluttua. 10 000 on huoltoväli, mutta eipä nyt ole mennyt kuin parilla tonnilla yli, ja pitkää siivua on vedelty, joten eipä tässä hätäpäivää.
Perään olisi oikeastaan tehnyt mieli kaataa RVS:t sisään, mutta eipä sattunut olemaan just näpissä. Ehkä sit 100 000 kohdalla.
RVS:stäkin taitaa olla monenlaista mielipidettä, mutta itse olen uskovainen. Tarpeeksi monta teho/lämpö/puristus/kulutuskäyrää kattelin ja tarpeeksi monta mikroskooppikuvaa kattelin niin olin myyty.
Shoppasin sit tänään RVS:n G4 paketin Helsinkin TI-tarvike - myymälästä, samalla kun ostin muutkin tarpeet huoltoa varten. 
Eipä tuon huolto paljoa Californian huollosta eroa. Oleellisin ero lie laturin hihnan olemassaolo. Se pitäis vaihtaa 60 000 km välein jos on kestävämpi versio, 40 000 välein jos ei.
Huomenna jos jaksaisi niin vaihtaisi äänenvaimentimen (rälläkkää ja sähköliimaa) ja kattoisi takajarrun ilmauksen; nyt alkaa olla liikaa virvoitusjuomaa veressä ...
MotoJussi