Kirjoittaja Aihe: Bemarimiehen mielipide  (Luettu 29654 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #15 : Heinäkuu 07, 2008, 13:26:52 ip »
Lainaus käyttäjältä: Marko
Lainaus käyttäjältä: TunturiTT
ps. Centauro ON LOISTAVA LAITE AJAA!!!
...varsinkin sitten kun se on säädetty kohdalleen... :P


 
Sitä kieli pitkällä odotellessa.. :wink:
Hyvä pyörä, parempi mieli.

  • Vieras
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #16 : Heinäkuu 07, 2008, 14:21:53 ip »
Lainaus käyttäjältä: TunturiTT
Lainaus käyttäjältä: Marko
Lainaus käyttäjältä: TunturiTT
ps. Centauro ON LOISTAVA LAITE AJAA!!!
...varsinkin sitten kun se on säädetty kohdalleen... :P


 
Sitä kieli pitkällä odotellessa.. :wink:
Nytten olisi tehty seuraavaa :

- TPS:n asetus tarkastettu (ei ollut paljoa muuttunut)
- ruiskurungot synkattu (tässä oli jonkinverran säädettävää)
- lambda-anturin johdotus ja liittimet tarkastettu/korjattu (tässäkin oli vähän huomautettavaa)
- pleksin (joskus aiemmin lohjennut) yläreuna dremelöity/hiottu siistiksi (kts. Esa kuva alla)
- koteloitu My16M Optimiser italiaiseen tyyliin (kts. kuva alla)
- haettu polttoainekarttaan paremmat asetukset ja lambda-targetit, nyt menossa testiversio 9 (oli muuten paikka paikoin yli 20 % liian rikkaalla !)
- muutettu kartta lambda-takaisinkytketyksi koko alueella lukuunottamatta moottorijarrutusta

Verrattuna lähtötilanteeseen kone käy nyt erittäinkin nätisti tyhjäkäyntiä, vetää alhaalta asti tasaisesti ja kiskoo melkoisen ripeästi 4000 rpm:stä ylöspäin. 5000 - 7000 rpm välillä meno on kepeää ja koneen äänet hienot !

Tällä hetkellä "testiajossa" bensaa palaa reilut 6 litraa sadalla, normiajossa mennee luultavasti jo jonnekin 5.5 litran tietämiin.

Kaikki anturit toimivat muuten ok (ilman- ja öljynlämpötila, ilmanpaine, TPS).
Ai niin, muutin kylmäkäynnistyksen asetuksia ja nyt käyntiinlähdön pitäisi olla helpompaa. Vaihdoin myös "choke" vipusen (käsikaasu) liian jäykän jousen sopivampaan, eli nyt sitä oikeasti voi käyttää. Menee muuten choke pohjassa 5. vaihteella kahdeksaakymppiä eli sitä voi käyttää autocruisena.

Pientä kartan hierontaa vielä ja sen tarkistaminen että seokset on kohdillaan lämpimälläkin kelillä, mutta eiköhän tää kohta loppuviikosta ole "valmis".

- JuhaV & v2Tre

PS.  Systeemi on nyt sellainen, että 20 sekunnin kuluttua koneen käynnistymisestä startti-primer asetukset menevät nollaan ja sen jälkeen tyhjäkäyntikin siirtyy lambda-ohjaukseen. Täytyy vielä testata vähän mutta luulen että kylmäkäynnistyksissä tyhjäkäynti tasaantuu nyt tosi nopeasti kohdilleen ilman tuon käsikaasun käyttötarvetta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2008, 14:47:00 ip kirjoittanut JuhaV »

  • Vieras
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #17 : Heinäkuu 07, 2008, 14:38:11 ip »
Tässä vielä kuva pleksistä jota sahailin kysymättä ensin Esalta ;

  • Vieras
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #18 : Heinäkuu 07, 2008, 14:39:07 ip »
Ja Optimiser nykymuodossaan. Tätähän ei siis tartte muuta kuin säätämisvaiheessa. Kun kartat on kunnossa sen voi irrottaa pois ja laittaa autotallin hyllylle talteen.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2008, 14:40:00 ip kirjoittanut JuhaV »

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #19 : Heinäkuu 07, 2008, 14:53:47 ip »
Moi

Mitä karttoja tuolla opti-meisselillä säädetään. Guzzin omia boxeja vai power commanderia vai jotain muuta.

  • Vieras
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #20 : Heinäkuu 07, 2008, 14:59:27 ip »
Lainaus käyttäjältä: Antsu
Moi

Mitä karttoja tuolla opti-meisselillä säädetään. Guzzin omia boxeja vai power commanderia vai jotain muuta.

Jotain muuta eli : http://www.jefferies-au.org/MyECU/index.htm

Eli tuossa Centaurossa on Weber-Marelli korvattu tuolla aussivalmisteisella ohjausyksiköllä, jossa voi säätää vapaasti sekä syttyä että polttoaineensyöttöä. Lisäksi bonuksena tulee se että moottorinohjaukseen saa lambda-takaisinkytkennän, jolloin eri kohtiin karttaa(kaasunasento versus rpm) voi asetella haluamiaan lambda-tavoitearvoja.

Playstation sukupolven lempilelu !

- JuhaV
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2008, 14:59:00 ip kirjoittanut JuhaV »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #21 : Heinäkuu 08, 2008, 04:34:25 ap »
J
Lainaus
Nytten olisi tehty seuraavaa :

- TPS:n asetus tarkastettu (ei ollut paljoa muuttunut)
- ruiskurungot synkattu (tässä oli jonkinverran säädettävää)
- lambda-anturin johdotus ja liittimet tarkastettu/korjattu (tässäkin oli vähän huomautettavaa)
- pleksin (joskus aiemmin lohjennut) yläreuna dremelöity/hiottu siistiksi (kts. Esa kuva alla)
- koteloitu My16M Optimiser italiaiseen tyyliin (kts. kuva alla)
- haettu polttoainekarttaan paremmat asetukset ja lambda-targetit, nyt menossa testiversio 9 (oli muuten paikka paikoin yli 20 % liian rikkaalla !)
- muutettu kartta lambda-takaisinkytketyksi koko alueella lukuunottamatta moottorijarrutusta

Verrattuna lähtötilanteeseen kone käy nyt erittäinkin nätisti tyhjäkäyntiä, vetää alhaalta asti tasaisesti ja kiskoo melkoisen ripeästi 4000 rpm:stä ylöspäin. 5000 - 7000 rpm välillä meno on kepeää ja koneen äänet hienot !

Tällä hetkellä "testiajossa" bensaa palaa reilut 6 litraa sadalla, normiajossa mennee luultavasti jo jonnekin 5.5 litran tietämiin.

Kaikki anturit toimivat muuten ok (ilman- ja öljynlämpötila, ilmanpaine, TPS).
Ai niin, muutin kylmäkäynnistyksen asetuksia ja nyt käyntiinlähdön pitäisi olla helpompaa. Vaihdoin myös "choke" vipusen (käsikaasu) liian jäykän jousen sopivampaan, eli nyt sitä oikeasti voi käyttää. Menee muuten choke pohjassa 5. vaihteella kahdeksaakymppiä eli sitä voi käyttää autocruisena.

Pientä kartan hierontaa vielä ja sen tarkistaminen että seokset on kohdillaan lämpimälläkin kelillä, mutta eiköhän tää kohta loppuviikosta ole "valmis".

- JuhaV & v2Tre

PS.  Systeemi on nyt sellainen, että 20 sekunnin kuluttua koneen käynnistymisestä startti-primer asetukset menevät nollaan ja sen jälkeen tyhjäkäyntikin siirtyy lambda-ohjaukseen. Täytyy vielä testata vähän mutta luulen että kylmäkäynnistyksissä tyhjäkäynti tasaantuu nyt tosi nopeasti kohdilleen ilman tuon käsikaasun käyttötarvetta.


Eli seokset oli "hieman" pielessä.. Ilmankos tuolle mehu maistui.

PEIJOONI KUN kiinnostaa päästä testaamaan!!
nimim: "En pysty nukkumaan jännistykseltä"
Hyvä pyörä, parempi mieli.

capriccioso

  • Viestejä: 196
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #22 : Heinäkuu 09, 2008, 08:40:02 ap »
Lainaus
Bemarit tuntuisivat kyllä nykyään olevan paskempia kuin Guzzit!  Nimimerkki "Läheltä seurannut".
Tähän kohtaan ketjua pitäis ehdottomasti löytää jostain se Joebar- tjsp. pila/sarjakuva, jossa gutsiukot bongaavat bemarin, ja toteavat että "kappas, riippatissinen gutsi!"

:P
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2008, 08:40:00 ap kirjoittanut capriccioso »

heikkil

  • Viestejä: 136
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #23 : Heinäkuu 09, 2008, 10:51:08 ap »
capriccioso kirjoitti:
Lainaus
Lainaus
Bemarit tuntuisivat kyllä nykyään olevan paskempia kuin Guzzit!  Nimimerkki "Läheltä seurannut".
Tähän kohtaan ketjua pitäis ehdottomasti löytää jostain se Joebar- tjsp. pila/sarjakuva, jossa gutsiukot bongaavat bemarin, ja toteavat että "kappas, riippatissinen gutsi!"

:P
Onpa se Tämäkin ihan mojova Bemarisarjis...

  • Vieras
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #24 : Heinäkuu 09, 2008, 13:34:21 ip »
Heips!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2008, 13:35:00 ip kirjoittanut Lexa »

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 051
  • Kotirintamamotoristi
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #25 : Heinäkuu 10, 2008, 06:12:31 ap »
Männäviikolla Roomassa bongattu, hyvin käytetty Kusti. Yhen käden sormet riitti nähtyihin Kusteihin viiden päivän reisulla.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

  • Vieras
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #26 : Heinäkuu 10, 2008, 11:56:30 ap »
Heps!

Tässä bemari-miehelle ihmettelemistä.

http://www.guzzigalore.nl/log/index.php

Alaskasta > Argentiinaan vanhalla V7 Guzzilla. Maksoi 1500 Euroa.
Ukkeli on matkalla vielä.

Ykä

  • Viestejä: 188
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #27 : Heinäkuu 11, 2008, 04:01:03 ap »
Siinä on oikea MOTORISTI!

Nämä bemarimiehet sun muut kommentoijat kuuluvat mielestäni siihen kädettömien kastiin, jotka pitävät itseään motoristeina mutta ovatkin vain moottoripyörän kuljettajia ja omistajia.

Oikea motoristi vaihtaa katkojankärjet vesisateessa bussipysäkillä ja jatkaa sitten matkaa - manaten sitä, ettei viitsinyt huoltaa pyöräänsä ennen reissua. Eihän se pyörämerkin vika ole jollei omistaja osaa pitää kalustostaan huolta!!

Toki Suomi on vapaa maa ja harrastaa saa miten haluaa, mutta turha purkaa kateuttaan toisten teknisestä osaamisesta mollaamalla toiseksi(?) vanhinta pyörämerkkiä.

Guzzistit toki ovat positiivisia eivätkä hauku muiden mopoja - muutkin ovat hyviä mutta Guzzi vain on parempi :cool: Vai mitä?

 

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #28 : Heinäkuu 11, 2008, 04:58:56 ap »
Pitääköhän mun tuo pemari myirä pois.....kehtaa enää ajella..... joku pian leimaa pemarimieheksi....
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Bemarimiehen mielipide
« Vastaus #29 : Heinäkuu 11, 2008, 08:17:48 ap »
Lainaus käyttäjältä: Ykä
Nämä bemarimiehet sun muut kommentoijat kuuluvat mielestäni siihen kädettömien kastiin, jotka pitävät itseään motoristeina mutta ovatkin vain moottoripyörän kuljettajia ja omistajia.
Juu ei Pemarimiesten mielipiteistä pidä välittää sen enempää.

MotoJussi R1100GS