ps. Centauro ON LOISTAVA LAITE AJAA!!!
...varsinkin sitten kun se on säädetty kohdalleen... 
Sitä kieli pitkällä odotellessa.. :wink:
Nytten olisi tehty seuraavaa :
- TPS:n asetus tarkastettu (ei ollut paljoa muuttunut)
- ruiskurungot synkattu (tässä oli jonkinverran säädettävää)
- lambda-anturin johdotus ja liittimet tarkastettu/korjattu (tässäkin oli vähän huomautettavaa)
- pleksin (joskus aiemmin lohjennut) yläreuna dremelöity/hiottu siistiksi (kts. Esa kuva alla)
- koteloitu My16M Optimiser italiaiseen tyyliin (kts. kuva alla)
- haettu polttoainekarttaan paremmat asetukset ja lambda-targetit, nyt menossa testiversio 9 (oli muuten paikka paikoin yli 20 % liian rikkaalla !)
- muutettu kartta lambda-takaisinkytketyksi koko alueella lukuunottamatta moottorijarrutusta
Verrattuna lähtötilanteeseen kone käy nyt erittäinkin nätisti tyhjäkäyntiä, vetää alhaalta asti tasaisesti ja kiskoo melkoisen ripeästi 4000 rpm:stä ylöspäin. 5000 - 7000 rpm välillä meno on kepeää ja koneen äänet hienot !
Tällä hetkellä "testiajossa" bensaa palaa reilut 6 litraa sadalla, normiajossa mennee luultavasti jo jonnekin 5.5 litran tietämiin.
Kaikki anturit toimivat muuten ok (ilman- ja öljynlämpötila, ilmanpaine, TPS).
Ai niin, muutin kylmäkäynnistyksen asetuksia ja nyt käyntiinlähdön pitäisi olla helpompaa. Vaihdoin myös "choke" vipusen (käsikaasu) liian jäykän jousen sopivampaan, eli nyt sitä oikeasti voi käyttää. Menee muuten choke pohjassa 5. vaihteella kahdeksaakymppiä eli sitä voi käyttää autocruisena.
Pientä kartan hierontaa vielä ja sen tarkistaminen että seokset on kohdillaan lämpimälläkin kelillä, mutta eiköhän tää kohta loppuviikosta ole "valmis".
- JuhaV & v2Tre
PS. Systeemi on nyt sellainen, että 20 sekunnin kuluttua koneen käynnistymisestä startti-primer asetukset menevät nollaan ja sen jälkeen tyhjäkäyntikin siirtyy lambda-ohjaukseen. Täytyy vielä testata vähän mutta luulen että kylmäkäynnistyksissä tyhjäkäynti tasaantuu nyt tosi nopeasti kohdilleen ilman tuon käsikaasun käyttötarvetta.