Kirjoittaja Aihe: Perustutkimusta by Motojussi  (Luettu 6269 kertaa)

motomatti

Perustutkimusta by Motojussi
« : Joulukuu 21, 2005, 10:33:11 ap »
Kavallan Motojussin ja kerron että lähipäivinä/hetkinä henkilö saapuu kotiin matkaltaan Brasiliaan. Hänelle sälytin velvollisuuden tutkia sikäläisiä korvaavia polttoaineita. Raporttia odotellaan.

mm

Ps. Hallitus tiedottaa-palstallekin pitäisi tiedotteita varista heti kun henkilö ne kotiuduttuaan sinne laittaa.

MotoJussi

« Vastaus #1 : Helmikuu 09, 2006, 13:54:38 ip »
Jees tämä jäi vähän paitsioon mutta kyllä asiasta sen verran voidaan sanoa että

Brasiliassa osataan tislata pontikkaa.
Siellä sitä tehdään sokeriruo'osta jonka alta on sitten kaadettu mm. sademetsiä kokolailla.
Brasilialainen pontikka matkaansaattaa hövelin käytöksen mutta aiheuttaa pohmeloa ylenpalttisesti nautittuna.
Varsin moni ajoneuvo Brasiliassa kulkee pontikalla.

Hieno oli reissu ja motskarilla tuli ajeltua, bensakäyttöisellä tosin. Paikka oli siis 70 km Recifestä etelään, Porto de Galinhas. Paikan tunnus on veistetty kanan rintakuva, liittyy orjien importointiin: "lasti kanoja satamassa" oli peitenimi saapuneelle orjalastille...

Ajatuksena oli tosiaan tutustua hieman myös tekniikkaan mutta yhteisen kielen puuttuminen (mie juttelen sujuvahkosti lontooja, paikalliset ... no. ei.) vaikeutti harrasteita joten eipä valitettavasti päässyt suurempia tai tarkempia tutkimuksia tekemään.

Kivoja kuvia otin pari jos jotakuta huvittaa: http://hogsden.dyndns.org/~jsavola/brasilia_2005 Asiaa sivuaa vain polttoainemittareiden hinnat.

MotoJussi & California Kompressor

TimoStone

• Vieras
« Vastaus #2 : Helmikuu 10, 2006, 01:41:03 ap »
Mites se brasilialainen jogurtti maistui kanuunassa? Meni nimittäin niin tottuneesti viimeksi....

MotoJussi

« Vastaus #3 : Helmikuu 10, 2006, 07:15:49 ap »
*köh* joo ihan hyvää se oli ...

Liikennekuri tuollapäin oli hyvä, kuulin että liikennesakot ovat kosmiset. Itse onnistuin välttämään "nota":n kun onnistuin selittämään konstaapeleille että ihan oikeesti ei miuta kannata sakottaa...

Tapahtui siis seuraavaa: olin ajamassa motskarilla Recifestä etelään, ihan siivosti vielä. Oli razzia ja poliisit sitten pysäyttivät. Pyysivät papereita ja eihän mulla ollut kuin suomalainen ajokortti ja vuokrafirman antama ajolupa, ei pyörän teknisiä dokkareita.

Poliisi ryhtyi kirjoittamaan sakkoa paperin uupumisesta ja mainitsi vielä että "Niin, kyllä tästä sakko tulee". No minä selitin sitten huimasti käsiä viuhtoen näköjään niin hyvin, että ehdotukseni siitä, ettei minua sakoteta, vaan kirjoittavat vuokrapaperiin viestin "paperit pitäis olla mukana" viestiksi vuokrafirmalle.

Onnellisin mielin jatkoin matkaa ja välitin terveiset vuokrafirmalle. Kaikki iloisia, minä ainakin...

MotoJussi

PS: oli muuten aika lussu tuo 250cc enduro ...

Olli

« Vastaus #4 : Helmikuu 10, 2006, 12:25:24 ip »
Mikä se oli muuten se paikalliskielellä esittämäsi mantra? "Repetition..." Muistelen, että se liittyi jotenkin vaihtoehtoisten polttonesteiden tutkimushaasteeseen ja minulle kieltä tuntematta siitä tuli pelkästään mieleen wanha suomalainen sananlasku "Kertaus on opintojen äiti"

Olli