Itse joskus ekaa kertaa TPS- vekotinta ihmetellessäni huomasin, että Luigi oli kiireessä asentanut vasemman ruiskurungon ilmaläpän vähän vaan sinne päin. Piti ite tehdä tarkempi asennus, niin että läppä pääsee nyt kunnolla sulkeutumaan.
Kannattaa siis noudattaa JuhaVeen ohjetta ja ihan silmällä katsoa sinne ruiskurunkoon.
Olen ihmetellyt laajoilla retkilläni sitä, että aika monessa Guzzissa näyttää olevan ne TPS:n kiinnitysruuvien suojalakat ihan koskemattomia.. ie. sitä ei ole ikinä säädetty?
Siihen astelukuun on V11- sepelimyllyille olemassa kaksi arvoa, saatto olla niin, että ennen 2002 malleja läpän kuuluu olla auki 2,8 astetta ja jälkeen 2002 oliko 3,4 astetta. Tällöin puhutaan siis tyhjäkäyntiasennosta.
Tyhjäkäynnillä se jännite on silloin 525mV +-5mv. On sitten koko herkkä kapistus säätää. Ruuveja kiristäessä voi hyvin heittää ihan metikköön. Kannattaa sen jälkeen kun on kiristänyt ne TPSn kiinnitysruuvit, kääntää kaasua muutaman kerran auki ja päästää palautumaan vauhdilla, ja vielä tsekata se jännite.
Askartelin semmoisen läpän akseliin kiinnitettävän astelukuosoittimenkin kerran. Kohtuu hyvin silläkin pääsee alkuun, jos vaikka ei satu omistamaan yleismittaria.
Oma lukunsa on ne alipainemittarit, neula väpättää niin kun ... tein letkusta ja ATF- öljystä oman mittarin. Toimii, joskaan ei voi teipata tankkiin... olisi hyvä että voisi, sillä ihan niinkuin Juha kirjoittaa, se balanssi on tärkeä siellä maantiekierroksilla, ja pitäisi säätää ihan in action. Kuka noita jaksaa tyhjäkäynnillä katella... saati kuunnella.
Ennen koko proseduuria kannattaa muuten tarkistaa, että kumikurkut on ehjät, nykybensa syö kumia aika vikkelästi, eikä balansseja saa mitenkään kohdalleen, jos kone vetää omia aikojaan ilmaa ruiskurungon jälkeen kumin halkeamasta.
Niin ja venttiilien pitää olla kunnolla säädettyinä ennen tätä vaihetta. Ja koneen lämmin,
Että näin Hämeenlinnassa..
Pekka
PS. Tasapainottakaa ne...