Kirjoittaja Aihe: Nevadan sammuminen  (Luettu 10331 kertaa)

jojo

  • Viestejä: 16
Nevadan sammuminen
« : Joulukuu 06, 2005, 10:25:05 ap »
Minulla on 98 Nevadassa ongelmamana se että reippaammin jarruttaessa kone sammuu tai kierrokset ainakin putoavat hetkeksi. Nostin kierroksia mutta silloin tyhjäkäynti alkaa vaeltaa (saa pääpiiristä silloin ainetta?). Huollon mukaan on tyyppiongelma kaasari-Nevadoissa. Mistä apua?  

 
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2005, 10:25:00 ap kirjoittanut jojo »

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Nevadan sammuminen
« Vastaus #1 : Joulukuu 06, 2005, 12:02:37 ip »
Mulla oli aivan sama juttu omassa, yleensä tämä tapahtui liikennevaloissa missä pitkä starttaaminen kuumensi korvat ja niska punotti, soittipa joku iloinen autoilija välillä torveakin. Apu löytyi ruisku calin muodossa.

  • Vieras
Nevadan sammuminen
« Vastaus #2 : Joulukuu 06, 2005, 12:03:03 ip »
Isommat tyhjäkäyntisuuttimet, ja kaasuttimien synkronointi kohdalleen. Tarkasta myös vasemman kaasuttimen vaijeri, saattaa helposti jumittaa. Ja synkronointi mittareilla eikä arviolta.

jojo

  • Viestejä: 16
Nevadan sammuminen
« Vastaus #3 : Joulukuu 06, 2005, 13:01:19 ip »
Kone on säädetty mittareilla MotoItaliassa, ei korvakuulolta.

Koneen kierrokset tippuvat hetkellisesti kokonaan.

Kaasarien vaijeriongelma tiedossa mutta ei auttanut.

Eli visiin on sitten "pakko" ruveta sunnittelemaaan ruiskua???? MegaSquirt tai joku muu???

Olisikohan toisista (toisenlaisista) kaasareista apua????
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2005, 13:04:00 ip kirjoittanut jojo »

JukkaS

  • Viestejä: 63
Nevadan sammuminen
« Vastaus #4 : Joulukuu 07, 2005, 16:02:22 ip »
Samainen ongelma...samanlaisessa pelissä...
en vaihtanut ruiskuun, mutta käännän vähän kahvaa jarruttaessani.
Helppo ja simppeli juttu!

JukkaS

  • Viestejä: 63
Nevadan sammuminen
« Vastaus #5 : Joulukuu 07, 2005, 16:07:24 ip »
Ai niin... unohtu melkeen sanoa.
Kyllä ne Piikkiön säädöt on ollut parhaat!

TimoStone

  • Vieras
Nevadan sammuminen
« Vastaus #6 : Joulukuu 08, 2005, 01:47:52 ap »
Mulla oli sama ongelma. Silloin se korjaantui kaasareiden synkkaamisella ja venttiilien säädöllä.
Vaan lopullisesti siitä pääsin, kun myivät mulle tuon Stonen tuolta Piikkiöstä...

jojo

  • Viestejä: 16
Nevadan sammuminen
« Vastaus #7 : Joulukuu 08, 2005, 13:54:09 ip »
"Jarrutuskaasutus" on tullut tutuksi eikä enää haittaa minua, mutta kun tuo parempi puolisko (perheenpää eli vaimo) haluaisi myös kokeilla mutta ei oikein ymmärrä sammumista. Säädöt ei mitkään auttaneet. Joutokäyntipiirin suurentamista pitänee vielä kokeilla koska luistien nosto auttoi muuten mutta tyhjäkäynti alkoi vaeltamaan. Lienee "ominaisuus" jolla kyllä pärjää, mutta kun aluksi luulin sitä viaksi jonka voi korjata  :D  Piikkiön pojat on muuten kaikki todella ystävällisiä ja avuliaita kun kyselee "tyhmiä".  Asiallista ja hyvää tietoa saa aina kun kysyy. 
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2005, 14:02:00 ip kirjoittanut jojo »

jojo

  • Viestejä: 16
Nevadan sammuminen
« Vastaus #8 : Tammikuu 05, 2006, 13:59:51 ip »
No nyt löytyi ainakin muutama vika.
Joku oli laittanut 38 tyhjäkäyntisuuttimien tilalle 45 suutimet??? (40 ei missään nimessä suurempia).
Käy nyt tyhjäkäynnin lisäksi myös alakierroksilla tosi rikkaalla. Muutos lisää polttoainetta karkeasti 40%.
Siksi varmaan oli vaikea saada käymään ja rikastinta ei kestänyt ja meni tulppia ja kävi tyhjäkäyntiä vaivalloisesti.Vei tulppia paljon (johtunee rikkaasta seoksesta?)

Siis jos pitää lisätä tyhjäkäyntiä pitäisi saada suurennettua koko tyhjäkäyntipiiriä ei pelkkiä suuttimia eli ei ole kovin yksinkertaista. Miksikö piiriä pitäisi saada suurennetua no siksi pitäsisi suurentaa koska Nevadassa jos yrittää nostaa tyhjäkäyntiä alkaa tyhjäkäynti vaeltamaan koska luistia nostamalla imu alkaa vetää jo vähän pääpiiristäkin eikä se ole stabiili tapa....

Myös rikastin luistin vieressä olevasta ruuvin reijästä oli tehty jotain koska se johtaa suoraan rikastinluistiin ja reijän sisäreunaan oli tukkut "riiste" joka jumitti luistin.

jojo

  • Viestejä: 16
Nevadan sammuminen
« Vastaus #9 : Tammikuu 05, 2006, 14:01:25 ip »
No nyt löytyi ainakin muutama vika.
Joku oli laittanut 38 tyhjäkäyntisuuttimien tilalle 45 suutimet??? (40 ei missään nimessä suurempia).
Käy nyt tyhjäkäynnin lisäksi myös alakierroksilla tosi rikkaalla. Muutos lisää polttoainetta karkeasti 40%.
Siksi varmaan oli vaikea saada käymään ja rikastinta ei kestänyt ja meni tulppia ja kävi tyhjäkäyntiä vaivalloisesti.Vei tulppia paljon (johtunee rikkaasta seoksesta?)

Siis jos pitää lisätä tyhjäkäyntiä pitäisi saada suurennettua koko tyhjäkäyntipiiriä ei pelkkiä suuttimia eli ei ole kovin yksinkertaista. Miksikö piiriä pitäisi saada suurennetua no siksi pitäsisi suurentaa koska Nevadassa jos yrittää nostaa tyhjäkäyntiä alkaa tyhjäkäynti vaeltamaan koska luistia nostamalla imu alkaa vetää jo vähän pääpiiristäkin eikä se ole stabiili tapa....

Myös rikastin luistin vieressä olevasta ruuvin reijästä oli tehty jotain koska se johtaa suoraan rikastinluistiin ja reijän sisäreunaan oli tukkut "riiste" joka jumitti luistin.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Nevadan sammuminen
« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2006, 14:50:42 ip »
Tämä on mielenkiintoinen kysymys.

Mulla Nevadassa (vm. 2002) tätä ongelmaa ei ollut, pelasi kuin unelma, vain joskus paukutteli moottorijarrutuksessa.

California kolmosessa (vm. 1992) tätä ongelmaa ei myöskään ollut - aluksi. Kun sitten syttypuolat ja Motoplat boxit meni ja vaihdettiin Guzzin omat, sanottiin, että tyhjäkäynti muuttuu sitten epämääräiseksi - ja niinpä kävi, rupesi sammuilemaan tyhjäkäynniltä yllättävästi ja aina risteyksissä - tai niin, ei ihan aina, välillä toimi hyvin. Opettelin sitten antamaan vähän kaasua riskitilanteissa.

Niin että vika ei ehkä ole kaasareissa, vaan syttypuolella - tosin oma asiantuntemukseni on nolla, mutta kokemus edellä kerrottu. Kaikki operaatiot hoidettiin ymmärtävästi ja asiantuntevasti Piikkiössä.
Emeritus-guzzisti

jojo

  • Viestejä: 16
Nevadan sammuminen
« Vastaus #11 : Tammikuu 07, 2006, 10:05:44 ap »
Osin oireet kyllä sopivat juuri siihen ja ajattelinkin että olisi alakierroksilla rikaalla mutta ei tuntunut loogiselta kun ei olut epäiltyä syytä. Nyt on. Kokonaan ei saa pois on kyllä vähän ollut vanhemmissakin anakin Floridassa oireena että vaatii jarrutuskaasutuksen, ainakin kaverini Floridassa oli. Se että menee tulppia ja että ei saa käymään sammumisen jälkeen pitäisi kyllä saada kuntoon.

Olen miettinyt sytkää kyllä itsekin.  Piikkiön ohjeena on ollutkin, että jos ei lähde niin kerran tappokatkaisijasta on-off-on ja sitten lähtee taas käymään. Auttaa tosiaan. Piikkiön pojat antaa kyllä auliisti hyviä neuvoja ja palvelukin pelaa :D se auttaa selvittämään ongelmaa.

Jos ei kaasarit auta niin sitten menee sytytyskin tutkintaan ja tarvittaessa vaihtoon.

Mulla on kokeusta vain Piranhasta kasipyttyiseen (fiat 126) ja vähän Boschin hal-anturilla toimivista sytkistä joita on laitettu jälkeenpäin vahempiin kärjellisiin autoihin  (Opel...). On joskus tullut rakennettua kokonaan itsekin ja Fiat 127 tarnsistori sytytys ihan kokonaan itse 80 -luvun alkupuolella.

Täytyy vaan kokeilla taas kun ilmat sallii.

Kiitos kun vastasit että tiedän että kaikilla ei ole samaa ongelmaa.