Kirjoittaja Aihe: Mobilisti 1/2008  (Luettu 4232 kertaa)

mini

  • Viestejä: 32
Mobilisti 1/2008
« : Tammikuu 29, 2008, 08:35:46 ap »
Autoharrastelijana luen otsikossa mainittua julkaisua.

Tänään postiluukkuun tupsahtaneessa numerossa oli juttu Matti Salosen 1-pyttyisestä 500-kuutioisesta  1971 Moto Guzzi Nuovo Falcone -pyörästä pienen historiikin kera.

Lehtikioskille 7,50 mukaan ja tutkimaan, mitä automiehet sanovat vajaapyöräisestä!

Terv. mini
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2008, 08:37:00 ap kirjoittanut mini »

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Mobilisti 1/2008
« Vastaus #1 : Tammikuu 29, 2008, 11:36:40 ap »
Matti Salonenko automies?
Voipi ollakin, mutta hän on ainoa suomalainen, joka on ajanut MM-pisteitä Suomessa valmistetulla pyörällä.
Jne.
Emeritus-guzzisti

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Mobilisti 1/2008
« Vastaus #2 : Tammikuu 29, 2008, 12:00:07 ip »
Kyseinen Falcone on muuten myynnissä MP-team Salosella 6800 € :n hinnalla
Titaniumin kuski

  • Vieras
Mobilisti 1/2008
« Vastaus #3 : Tammikuu 29, 2008, 12:05:30 ip »
I.H. wrote:
Lainaus
Kyseinen Falcone on muuten myynnissä MP-team Salosella 6800 € :n hinnalla


Tässä viellä linkki pyörään:

http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=71741

Upea peli!

mini

  • Viestejä: 32
Mobilisti 1/2008
« Vastaus #4 : Tammikuu 29, 2008, 13:36:31 ip »
Jos vastaaja lukee tekstini oikein, niin selviää, että pyörä oli Salosen. En väitäkään, että Salonen olisi automies (vaikka kyllä varmasti on sitäkin). Mobilisti on pääasiassa autoasiota esittelevä lehti, mutta aina joskus sinne eksyy juttuja muistakin aiheista, kuten nyt tuosta kustista.

http://www.mobilisti.fi -osoitteessa on joitakin kuvia, joita ei ole lehdessä.

Ja vaikka itsekin tunnustaudun enemmän automieheksi, niin -60 luvulla kävin jopa pari kertaa katsomassa Imatran ajoja Kainuusta asti ja vielä viime kesänä olin kaverini (passaisi ikänsä puolesta pojakseni) huoltomiehenä hänen kiertäessään rr:n cuppia 250 -luokan Hondalla. Että eipä tässä ilmeisesti ole lokeroiduttu kovinkaan kiinteästi mihinkään erityisesti.

Itse en ole tuollaista pyörää kyllä sattunut luonnossa tapaamaan, joten siksi innostuin tuomaan tuon jutun tälle foorumille. Hieno peli.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2008, 13:51:00 ip kirjoittanut mini »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Mobilisti 1/2008
« Vastaus #5 : Tammikuu 29, 2008, 14:45:11 ip »
Tuommonen La Franconi pakoputki tuli juuri viime viikolla isääni vastaan Kuusakosken metallinkierrätyskeskuksessa!! Varaosanumerossa luki joitan numeroita ja GUZZI.  La Franconi-logo/teksti oli luettavissa, kuin uudesta ikään.
Siisti krominen ja suora yksilö, kollektori ja kaikki paikallaan. Ylempää hormia oli tosin päässyt korroosio syömään sisältä päin. Alkuosa yläputkea saa uuden elämän isäni Bemarissa (R35 -52).
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Mobilisti 1/2008
« Vastaus #6 : Tammikuu 29, 2008, 14:58:09 ip »
mini kirjoitti:
Lainaus
Itse en ole tuollaista pyörää kyllä sattunut luonnossa tapaamaan, joten siksi innostuin tuomaan tuon jutun tälle foorumille. Hieno peli.

Kesäisin tuon kustin onnistuu bongaaman Turussa jokirannassa tai kupittaalla kaskiviikkoisin 
Titaniumin kuski

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Mobilisti 1/2008
« Vastaus #7 : Helmikuu 02, 2008, 03:28:15 ap »
Pitihän se lehti ostaa ja juttu lukea.
Hyvä ja asiantuntevasti kirjoitettu oli.
Pikku virheenä vain Giorgio Parodin etunimen kirjoittaminen päättäväisesti ilman viimeistä kirjainta.
Emeritus-guzzisti