Magneeton ja kampiakselin kartiot eivät ole olleet samaa paria. Kun toinen noista on väärällä kulmalla toteutettu (ihan normaalia itäkoneistusta ja toleranssien laiminlyöntiä 

 ), katkeilevat kiilat nopeissa suunnan vaihdoissa. Tällaisia suunnan vaihtoja ovat esim. käynnistäminen ja sammuttaminen -> vauhtipyörän massa pyrkii jatkamaan liikettään tai pysymään paikallaan, akselin kiihdyttäessä joko plus tai miinusmerkkisesti. 
Toinen yleinen virhe on liian lyhyt kartiokiristys, eli mutteri tai magneetto pohjaa ennen kuin kiristyy kartiolle. 
Kiilan tehtävä kartioliitoksessa ei ole voiman siirtäminen, vaan osien asemointi oikeaan asentoon asennettaessa. Suuria momentteja siirtävissä kartioliitoksissa ei käytetä kiilaa, koska sen vaatiman uran koneistus verottaa kiinnityspinta-alaa. 
Mulla olis yks tuommonen Jawan pannu. On vaan aika huolellisesti kiinnittynyt itseensä, joten käyttänen sitä koristeena pihassani ensi kesänä.