Kirjoittaja Aihe: Griso 8V EICMAssa  (Luettu 11900 kertaa)

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #15 : Syyskuu 28, 2007, 04:55:55 ap »
I.H. kirjoitti:
Lainaus
No niin , se oli sitten Denise Martin niminen nainen ranskan cannesista joka voitti sen 8V Grison . Mitenkähän mahtaa ranskassa olla nämä veroasiat ?

Tä!? :huh: Sehän on ihan tuossa naapurissa sitten! Pitääpä ajella silmät auki, jos vaikka vastaan tulisi :vau:.

Veroasiat on täällä ihan tolkullisessa jamassa, liikevaihtoveron 19.6% joutuu toki maksamaan, jos sen maksamisesta ei saa Italian puolelta kuittia, mutta ei täällä mitään muita rangaistusveroja ole.

Rekisteriin laitto ja vakuutukset voi olla mielenkiintoinen projekti, jos tuo malli ei vielä ole virallisesti homologoitu EU:n alueella ja jos sille ei vielä ole määritelty Ranskan verohevosvoimia (CV). Tuon CV:n mukaan määräytyy rekisteröinnin ja vakuutusten hinta, muuta merkitystä sillä ei enää kyllä nykyään ole.

Olli

  • Viestejä: 264
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #16 : Syyskuu 28, 2007, 14:21:09 ip »
entä se hepparaja? Eikö se ole vapaan kaupan este?

  .

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #17 : Syyskuu 29, 2007, 02:42:36 ap »
Pexi , kun siellä cannesin seutuvilla asustelet , niin oletko koskaan ajellut Verdonin kanjonin seutuvilla ? Kuvien perusteella näyttäisi olevan mahtavat ajomaastot.
Titaniumin kuski

Olli

  • Viestejä: 264
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #18 : Syyskuu 29, 2007, 05:35:48 ap »
Tuohon Pexi on vastannut jo etukäteen blogissaan.

http://pexi.mediterrum.com/guzzi_breva_weblog/2004/11/grand_canyon_du.html

.

Editoitu: bolgissaan. Just!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2007, 11:28:00 ap kirjoittanut Olli »

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #19 : Syyskuu 29, 2007, 14:52:18 ip »
I.H. kirjoitti:
Lainaus
Pexi , kun siellä cannesin seutuvilla asustelet , niin oletko koskaan ajellut Verdonin kanjonin seutuvilla ? Kuvien perusteella näyttäisi olevan mahtavat ajomaastot.


Kyllä vain, viimeksi ajettiin tuo täysi Grand Canyon du Verdonin kierros nyt kesällä. Hellettä oli hiukka liikaa ja Norgen joutui paluumatkalla työntämään käyntiin, kun startti ei suostunut toimimaan tankkauksen jälkeen, mutta muuten oli hieno keikka taas.

Siellä järven päässä on muuten Moustiers Saint-Marie niminen aika idyllinen pikkukylä vuoren kupeessa, ja siellä hauska krääsäkauppa. Se myy mm. vanhanaikaisia moottoripyörä- ja autoaiheisia "peltimainoksia". Peltinen Guzzi kyltti on nyt kotona :).

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #20 : Lokakuu 01, 2007, 06:19:46 ap »
Kyllä näyttää vahvasti siltä että tuo verdonin kierros on joskus pakko tehdä :D
Titaniumin kuski

klain

  • Viestejä: 86
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #21 : Lokakuu 01, 2007, 12:34:29 ip »
Tulin eilen 3 viikon euro turneelta ja tuli nuo kanjonitkin tsekattua. Suosittelen lämpimästi kaikille etelä Ranskassa käyville. Aivan mahtavat maisemat!

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #22 : Lokakuu 04, 2007, 02:52:22 ap »
Hyvähän se on, että Guzzikin moottoreitaan kehittää. Nuo neliventtiiliset pytyt sopivat mielestäni juuri näihin sporttisempiin malleihin kuten grisoon ja sport 1200:een. Peritaatteessa myös Brevan ja Norgen voisi kuvitella uuden formaatin koneella. Kuitenkin toivoisi, että Guzzi ei tulevaisuudessa poistaisi näitä yksinkertaisimia kaksi venttiiliä/pytty koneitaan, koska ne jos mitkä sopivat Guzzin custom malleihin. Liian "moderni" kone esim. Californiaan veisi eittämättä hiukan fiilistä. Mutta nähtäväksi jää, mikä on Guzzin moottoripolitiikka tulevaisuudessa.

T:31-vuotias huru-ukko
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

jjp

  • Viestejä: 201
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #23 : Lokakuu 05, 2007, 02:36:26 ap »
Moto-Ykkösessä onpi juttua 8V:stä. Ovatten sen ajaneet. http://www.moto1.fi/tulevassa.htm
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

capriccioso

  • Viestejä: 196
Griso 8V EICMAssa
« Vastaus #24 : Lokakuu 09, 2007, 15:17:42 ip »
Olli kirjoitti:
Lainaus
entä se hepparaja? Eikö se ole vapaan kaupan este?

.
No entäs sitten tämä kotimainen kohta jo 50 vuotta väliaikaisesti voimassa ollut rangaistusvero, eiköhän se ole vielä paljon pahempi vapaan kaupan este? :|

Eipä se Ranskan malli käytännössä taida hirveästi menoa haitata, tuo vaan hiukan lisää byrokratiasta aiheutuvia mutkia matkaan kuten täälläkin, hiukan eri tavalla painottuen.
Ne ranskalaiset vaan ei ole ihan niin tosikkoa kansaa kuin suomalaiset, eli käytännössä siellä ei juuri tulla kuristetuilla ajokeilla kovin kauaa pörräämään, paitsi ehkä katsastuksen aikana, eikä poliisitkaan siellä taida juuri mopotteja syynätä ainakaan vainoksi asti. Eli pyörät ostetaan sielläkin vakiokuntoisina, maksaen byrokraateille kohtalainen voiteluraha, jonka jälkeen ne palautetaan normaaliin olotilaansa. Pexi voinee asian vahvistaa tai oikaista, jos aihetta on. Ainakin yhden ranskassa asuvan motoristin puheista tällaisen kuvan sain.

Niin tai näin, eiköhän se pahin kaupan hidaste sekä patonki- että ruisleipämaassa tule olemaan se hinnoittelu, eli 1100cc Grisoa tylympi hintalappu. Koska 8V Grisokin on kuitenkin aika painava pyörä, lienee vakuutuksen hinta täällä suhteessa siedettävä.