Kirjoittaja Aihe: Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa  (Luettu 11831 kertaa)

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa
« Vastaus #15 : Heinäkuu 13, 2007, 07:22:44 ap »
Mulla tuli Guzzin mukana pieni vihkonen "Moto Guzzi Assistange" siinä ei tietenkään sanaakaan kotimaista. Puh. no suomesta kuitenkin löytyy : 09-77476400, en kyllä ole koskaan kokeillut soittaa siihen.
Titaniumin kuski

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa
« Vastaus #16 : Heinäkuu 14, 2007, 03:47:24 ap »
Kyllä oli itsellänikin Nevadassa (ainoa uutena ostamani pyörä) ko. palvelu, mutta ei ollut mitään tarvetta käyttää sitä, joten toimivuudesta en tiedä.
Emeritus-guzzisti

TimoStone

  • Vieras
Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa
« Vastaus #17 : Heinäkuu 15, 2007, 14:53:35 ip »
Kahdesti on matka hetkeksi keskeytynyt:
1. Nevadassa oli bensalamppu palanut...No, parisen kilsaa oli kävelymatkaa ja liftaamalla takas...Olen sen jälkeen vaihtanut keväisin kaikki polttimot...
2. Stonesta katkesi kaasuvaijeri kaksi viikkoa sitten Huittisten entisen kaatopaikan kohdalla ( Enteellistä?...) No, laukusta uusi naru ja kas, matka jatkui  hetkisen kuluttua.

Kumpikaan ei ollut mitenkään varsinaisesti pyörän tai laadun "vika", vaan pelkästään tilastokilsojen todistama mr Murphy. MOT

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa
« Vastaus #18 : Heinäkuu 22, 2007, 05:02:08 ap »
Jazzeista tullessa alkoi kierroslukumittari pomppimaan ylös alas 500krs ajattelin no nyt ne sähköviat alkavat vaivata pyörä on 06 classic, ajelin tankkaamaan ja virrat katosi eikun taakat pois ja yleismittari esiin sulakkeet olivat ehjät mutta virta kadoksissa eikun aukku esiin - piuha oli löysällä.

että tallainen sähkömies  :O

Tommy

  • Viestejä: 29
Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa
« Vastaus #19 : Heinäkuu 30, 2007, 08:15:43 ap »
Einiin kauhean kaukana reissussa, mutta kuitenkin:

Ma 23.7 Le Mansen oikean puolen pakoventtiili poikki Lavialla, kova kolina pannusta! Selvisin peräkärrykyydillä, muuta en siihen hätään keksinyt. Tänään vasta avasin yläkerran, nyt se vasta kolinan syykin selvisi. Pakoventtiilin katkeamisen syytä en tiedä. Vauriot rumat, mäntä kaputt, kansi kaputt. Pytyssä pari jälkeä, kysäisen kaverilta voiko sen vielä käyttää vai pitääkö sekin vaihtaa. Jos täytyy, Le Manse saa isommat pytyt samalla vaivalla. Hiphei...

Saapahan tutustua moottorin sisäiseen elämään, aikaisemmat pyörät eivät tällaista elämystä tarjonneet.

Tommy Wee
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2007, 08:16:00 ap kirjoittanut Tommy »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa
« Vastaus #20 : Heinäkuu 30, 2007, 13:06:14 ip »
Tiedän tunteen... :(
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ekku

  • Viestejä: 894
Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa
« Vastaus #21 : Heinäkuu 30, 2007, 15:33:22 ip »
Vai tuli Lemppariin "huoltoa".

Omalla Lemans-kolmosella kävin sitten tänään ottamassa ensityypit ja sisäänajon Motoparkissa. Hyvin hurisee, mitä nyt oli vaihdevivustossa hieman säätämistä ja kaasarin kurkkuja piti kiristellä, kun meinasivat vallan pytyistä irrota.

Ulosajo jäi vielä kokeilematta.

Näin perstuntumalta tuolla koneremontilla ja isommilla pytyillä tuntuu jonkin verran olevan vaikutusta kulkupuoleen.

Jos lähtis vielä keskiviikkona Kemoraan kokeilemaan vähän lisää.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa
« Vastaus #22 : Heinäkuu 31, 2007, 04:45:55 ap »
Kiva kuulla, Ekku, että oot saanu semikilpurisi baanalle. Uteliaisuuttani kyselen että mikä on pyörän kokoonpano? Syl. tilavuus, kaasuttimien koot, ventt. halkaisijat, nokka, sytkä, pakoputkisto, jarrut, joustot, ym liikkumiseen vaikuttavat komponentit.

mm

 

Ekku

  • Viestejä: 894
Millaisia tekniikkaongelmia on osunut kohdalle reissuissa
« Vastaus #23 : Heinäkuu 31, 2007, 05:25:28 ap »
Pytyt Gialrdonin 950 kuutioiset

-kaasarit vakiot Dellorton 36 milliset.

-nokka-akseli se Savolan vanha, oliko se nyt S3 tai jotain.

-venttiilit alkuperäisen kokoiset, mutta muotoilultaan hieman erinäköiset kuin vakiot.

-venttiilinjouset luonnollisesti jäykemmät ja venttiililautaset titaania:) tuskin vaikuttaa kulkuun, mutta pakko oli mainita...

-Sytkävehkeet Ignitech-kärjettömät ilman virranjakajaa.

-pakoputkisto vielä ihan se Lafranconin propellipää.

-Keula on Marzocchin 38mm nestevaimennettu ja jarrusatulat Brembon vanhemmat 4-mäntäiset. Pääsylinteri radiaali 19x20-millinen.

Pinnavanteet menee alle sitten kun saan aikaiseksi teettää sopivan etuakselin ja kevyemmät jarrulevyt.

PS. katsoin äsken ne kaasuttajan luistit, kun oli kaasuvaijerin kuori vähän lyhyen oloinen. Eipä noussut luistit kattoon asti, vaan jäi yläpäästä sellaisen lähes sentin vajaaksi.

Kuinkahan se kulkeekaan, kun saan kaasun kokonaan auki:)