Kirjoittaja Aihe: Talvipäivän ratoksi kysely  (Luettu 19198 kertaa)

BMW

  • Viestejä: 338
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #30 : Maaliskuu 08, 2007, 11:20:28 ap »
Viime kesänä oltiin eka kertaa Jögevassa. Mennään ens kesänäkin, oli sevverta hyvä meininki.

MakikEr

  • Viestejä: 106
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #31 : Maaliskuu 13, 2007, 03:49:25 ap »
Kypärän ostamisen vaikeus,

Jossakin tuolla aikaisemmin kerroinkin ajavani matkat Schubertin Conceptilla ja fiilistelyt Davidalla. Concept on kuitenkin jo noin 5 vuotta vanha ja käynyt väljäksi, joten uusiminen tuntui luontevalle. Kun en osta kypärää kokeilematta sitä päähän en edes katsellut mitään verkkokauppoja vaan kiertelin paikallisissa myymälöissä kokeilemassa. Sekä myyjät että itse tulimme siihen tulokseen, että minulla on kummallisen mallinen pää. Lähes kaikki olivat otsalta kireät ja poskilta löysät. Ei sellaisia voi pitää. Ainoa löytämäni hyvin istuva avattava kypärä oli Shoein Syncrotech ja siitäkin edellinen malli. Nykyinen vastaava on, kuten muutkin, otsalta kireä ja poskilta löysä. Lisäksi Shoeissa on silmälasien sangoille urat sivuilla ja kohtuullinen mahdollisuus asentaa kypäräpuhelin.

Onko standardipää nykyisin pyöreä kuin potkupallo vai onko minulla todellakin poikkeava pääkin ?

Kyselee

-MakikEr- 

 

Rauno

  • Viestejä: 186
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #32 : Maaliskuu 13, 2007, 05:52:56 ap »
MakikEr kirjoitti:
Lainaus
Kypärän ostamisen vaikeus,

Jossakin tuolla aikaisemmin kerroinkin ajavani matkat Schubertin Conceptilla ja fiilistelyt Davidalla. Concept on kuitenkin jo noin 5 vuotta vanha ja käynyt väljäksi, joten uusiminen tuntui luontevalle. Kun en osta kypärää kokeilematta sitä päähän en edes katsellut mitään verkkokauppoja vaan kiertelin paikallisissa myymälöissä kokeilemassa. Sekä myyjät että itse tulimme siihen tulokseen, että minulla on kummallisen mallinen pää. Lähes kaikki olivat otsalta kireät ja poskilta löysät. Ei sellaisia voi pitää. Ainoa löytämäni hyvin istuva avattava kypärä oli Shoein Syncrotech ja siitäkin edellinen malli. Nykyinen vastaava on, kuten muutkin, otsalta kireä ja poskilta löysä. Lisäksi Shoeissa on silmälasien sangoille urat sivuilla ja kohtuullinen mahdollisuus asentaa kypäräpuhelin.

Onko standardipää nykyisin pyöreä kuin potkupallo vai onko minulla todellakin poikkeava pääkin ?

Kyselee

-MakikEr- 

 
Tuo Shoeihan ei näytä kovin kalliiltakaan, avattava (vanhempi malli) alk. 179,00€+20 toim. kulut, kalliimpi (uusi)malli 299,00€+20
http://cgi.ebay.de/SHOEI-Klapphelm-Syncrotec-2-silber-light-S-55-56-NEU_W0QQitemZ320024104789QQihZ011QQcategoryZ14785QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
t Rauno 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2007, 08:43:00 ap kirjoittanut Rauno »

MakikEr

  • Viestejä: 106
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #33 : Maaliskuu 13, 2007, 06:30:56 ap »
Terve Rauno,

Jos tuolla hinnalla saat, teet hyvät kaupat. Tai sitten minä olen tehnyt huonot kaupat. Ostin kaksi, itselle ja mammalle. Nolempien laatikossa oli hintana 399 € josta sain kohtuullisen alennuksen. Korostan vielä, että kypärät ovat mallia Syncrotech 2 joiden viimevuotisessa ja nykyisessä versiossa on mitoituksessa eroa.

-MakikEr-

 

Tommy

  • Viestejä: 29
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #34 : Toukokuu 06, 2007, 10:40:06 ap »
IXS avopotalla useimmat lähiympäristöajot, maksoi muistaakseni 64 euroa R.M.Heinolla. Ajolaseina gogglesit. On umpipottakin, n. 7v vanha Shoei. KX-Centerissä Partolassa (taitaa olla Yamaha Center nyt) kokeilin tuollaista Schuberttia, missä aurinkovisiiri integroituna. Sopi hyvin päähän, ostan kunhan rahat antavat myöten.

Tommy Wee

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #35 : Heinäkuu 05, 2007, 16:08:25 ip »
Helteisiä terveisiä kuumilta pikiteiltä!
Vanhan vaurioituneen kypärän tilalle tuli sitten hommattua Schuberthin avattava C2 malli. Kypärä on tuntunut kovin tyköistuvalta ja tukevalta. Aiheuttaa paljon vähemmän melua ja turbulenssitärinöitä kuin vanha Shoei Raid II.
Ei toki ole äänetön/häriötön tämäkään, mutta parempaan suuntaan. :)

EV:n iso pleksi (ei Germania) aiheutta pyörteitä joita ei voine poistaa millään kypärällä. Jos nousee seisomaan laitureille, melu lakkaa lähes tyystin. Näin ollen  kypärä ei niitä aiheuta. Kypärän erinomaisin ominaisuus on erillinen aurinkovisiiri. On jäänyt aurinkolasien kanssa puljaaminen sen myötä :cool:

EV:n iso pleksi ja kuumat helteet aiheuttavat toisen ongelman jossa C2:n ei ole parhaimmillaan. Se on sen verran tiivis, että pleksin takana seisova ilma tulee tukahduttavan kuumaksi. Väilllä ei meinaa saada happea ollenkaan :(
Tänään tuli miekeen olisiko saman valmistajan J1 ollut sopivampi. Sehän on se avopotta leukaan ulottuvalla visiirillä + irroitettava leukapanta, kuten jenkkifutarien kypärässä.

Tämä iso pleksi on muutenkin tukala. Ilmanvirtaus on niin pientä että gore-texien alla alkaa välitön hien virtaaminen. Entinen Nevada, pienemmällä pleksillä, aiheutti vähemmän hikoilua samoilla varusteilla!! Pitäisiköhän EV:hen laittaa "kesäpleksi":vau:

T: Kimmo

ps. Ajelu ilman pleksiä ei kyllä houkuttele sekään. Sen verran on sitä tullut kokeiltua niin EV:llä kuin Nevadallakin.


 
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #36 : Heinäkuu 05, 2007, 22:36:33 ip »
Vähän samoilla linjoilla Kimmon kanssa olen minäkin glassicin kanssa iso germania on kevät ja syksykäytössä pitelemätön mutta kesällä kuuma ja sateella boxer kypärän visiiri pyrkii huurtumaan joten minulla on pienempi kesäpleksi voin suositella.
Laitoin myös kaksi lisävaloa mallia Storm ajatuksena hämätä autoilijoita jotka tunkevat sivutieltä alle jospa eroittaisivat paremmin moposkoottereista.
Palaan syksymmällä asiaan miten on toiminut.

hannujussi

  • Viestejä: 89
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #37 : Heinäkuu 06, 2007, 02:18:15 ap »
Tervehdys vaan. Hankin noin kuukausi sitten Shubertin J1:en ja täytyy todeta, että se toimii hienosti Norgen kanssa. On hiljainen ja huomattavasti miellyttävämpi kuin umpipotta kuumilla keleillä. Leukasuoja kiristää poskipalat sopivasti jolloin alakautta tuleva melu vaimenee vielä lisää verrattuna normaaliin avokypärään. Suosittelen lämpimästi ko. kypärää niille jotka tuntevat suljetun paikan kammoa umpipotassa, toimiva ratkaisu.

klain

  • Viestejä: 86
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #38 : Heinäkuu 10, 2007, 05:32:35 ap »
Kimmo wrote:
Lainaus

EV:n iso pleksi ja kuumat helteet aiheuttavat toisen ongelman jossa C2:n ei ole parhaimmillaan. Se on sen verran tiivis, että pleksin takana seisova ilma tulee tukahduttavan kuumaksi. Väilllä ei meinaa saada happea ollenkaan :(


C2:n visiirissä on sellainen hiono lisä ominaisuus että sen saa nousemaan kypärän pinasta noin millin verraan työntämällä sitä vähän ennen kiinnitys ympyrää olevasta kolosta toiselta tai tarvittaessa molemmilta puolilta. Tästä on apua kuumilla keleillä ja varsinkin kovissa sateissa ajettaessa.

Hommasin C2:n kaveriksi J1:n joka on hyvä kaupunki/lähialue ajossa. Pidemmälle reissulle ja kevät/syksy ajeluille laitan edelleenkin C2.n päälle. Tuli testattua viikonloppuna J1:stä kovassa sateessa ja siinä se on kyllä huono koska vettä tuli myös visiirin sisäpuolelle. Näkyvyys oli pahimilla kuuroilla hilppasen heikkoa ...:D

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #39 : Heinäkuu 21, 2007, 12:45:00 ip »
klain kirjoitti:
Lainaus
C2:n visiirissä on sellainen hiono lisä ominaisuus että sen saa nousemaan kypärän pinasta noin millin verraan työntämällä sitä vähän ennen kiinnitys ympyrää olevasta kolosta toiselta tai tarvittaessa molemmilta puolilta. Tästä on apua kuumilla keleillä ja varsinkin kovissa sateissa ajettaessa.


Terve Klain,
Minäkin älysin nyt vasta tutustua tähän C2:n ominaisuuteen. Toimii muuten yllättävän hyvin, kiitos vinkistä!

Kun pitää visiiriä irti kypärän pinnasta, vähän isommilla nopeuksilla (>60km/h), alkaa tummennettu aurinkosuoja "helistä kiinnikkeissään" alhaalla ollessaan. Onkohan minun suoja huonosti paikoillaan tai väljä, vai onko se muillakin samanlainen?

T: Kimmo
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2007, 12:46:00 ip kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Talvipäivän ratoksi kysely
« Vastaus #40 : Heinäkuu 22, 2007, 10:40:22 ap »
En ole tällaista "helisemistä" huomannut . Niin ja muuten monen kokeilun kautta olen huomannut että C2 on hiljaisimmillään ilman mitään plexiä , siis suoraan ajoviimassa .
Titaniumin kuski