Tuohon kohtaan tulee tosiaan ajaessa vetoa ja kun pyörää kiihdytellään ja jarrutellaan, niin se rasitus vaihtelee, mikä on edellytys väsymismurtuman ydintymiselle. Kun säröä on noin pitkästi, se vähentää tuo säröytyneen pinnanpuolikkaan taivutusjäykkyyttä ja tuo ehyt pinnanpuolikas kuormittuu sitten enemmän. Siellä on kuitenkin pinnan tyvellä selvästi isompi pyöristyssäde joten jännityshuippu jää selkeästi pienemmäksi ja antaa paremman kestoikäennusteen. Kun särön pysäyttää poraamalla reiän sen kärkeen niin komponentin käyttöikää saa jatkettua, mutta koska reiässä on paljon pienempi säde kuin mitä tuossa on alkuperäinen muoto, on olemassa aika iso riski siihen, että kilometrien karttuessa reiän seinämään ydintyy uudelleen kasvukelponen särö. Kyllä noita kohtia kannattaa pitää silmällä.